مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل خبر داد؛

تولید فیلم مستند «عمه» در اردبیل

«دانش» گفت: فیلم مستند «عمه» درباره زندگی مادر بسیجی شهید «نقی نادعلی اوغلی»، توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در دست تهیه و تولید قرار دارد.
کد خبر: ۵۲۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۷ - 19June 2022

تولید فیلم مستند «عمه» در اردبیل«علی دانش» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اردبیل، با بیان این‌که در راستای تولید فیلم‌های مستند از سوژه‌های ناب دفاع مقدس استان اردبیل، فیلم مستند «عمه» در دست تهیه و تولید است، اظهار داشت: این فیلم مستند در خصوص زندگی «کوکب خیرخواه» مادر گران‌قدر شهید «نقی نادعلی اوغلی» توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در دست تهیه و تولید قرار دارد.

وی افزود: این مستند که از بهمن سال ۱۴۰۰ مراحل ساخت آن آغاز شده است، به چرایی «عمه» نامیدن مادر شهید «نادعلی اوغلی» توسط اهالی محله «علی آباد» و منطقه، پس از شهادت فرزندش می‌پردازد.

دانش عنوان کرد: شهید «نادعلی اوغلی» از آغاز رشد و نمو، به تبعیت از فرزندان دایی و پنج خواهرش، مادر خود را «عمه» صدا می‌زد و بعد از شهادتش، اهالی محله علی‌آباد اردبیل و هم رزمان شهید، به نیابت از تنها فرزند ذکور این مادر، او را عمه صدا می‌کنند تا بگویند در فقدان فرزند شهیدش، همه برای او «نقی» هستند.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان اردبیل خاطرنشان کرد: تهیه‌کننده این اثر که مراحل تدوین خود را می‌گذراند «امین صبور»، کارگردان «بهنام گنجه»، ناظر کیفی «علی دانش»، تدوین «جواد ستونه»، تصویربردار «اوریا جمالی»، صدابردار «پیمان خدایی» و برنامه‌ریز و دستیار کارگردان آن «حسن عبادی» است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار