مدیر اجرایی شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان تاکید کرد؛

لزوم توجه به پیوست‌های فرهنگی یادمان‌های دفاع مقدس

سرهنگ «آزادی» گفت: اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها به یادمان‌های دفاع مقدس و ارائه پیوست فرهنگی برای آنان توجه داشته باشند.
کد خبر: ۵۲۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵ - 13June 2022

لزوم توجه به پیوست‌های فرهنگی یادمان‌های دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بهار در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در این جلسه به اهمیت ساختار سازی در حوزه فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: شورای هماهنگی حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش خطیری به عهده دارند و دارای اهمیت هستند.

در ادامه سرهنگ پاسدار «هادی آزادی» مدیر اجرایی شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان برنامه‌های اجرایی سال ۱۴۰۱ شورای هماهنگی شهرستان‌ها و سرفصل و عناوین کلی برنامه‌ها را برای اعضا تشریح کرد و تأکید کرد: اعضای شورا باید برنامه‌هایی همچون تشکیل انجمن‌های ادبی و هنری در شهرستان، توجه به یادمان‌های دفاع مقدس و پیوست فرهنگی این یادمان‌ها، توجه به پیشکسوتان دفاع مقدس و نقش دهی به آن‌ها در حوزه فرهنگ شهرستان و توجه به ظرفیت‌های بومی شهرستان را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: اعضای شورا همچنین باید به تشکیل بانک اطلاعاتی پژوهشگران، هنرمندان و نویسندگان شهرستان، تشکیل بانک اطلاعاتی سوژه‌های دفاع مقدس و همچنین توجه به نقش رنان در دفاع مقدس توجه داشته باشند.

در پایان این جلسه «روح‌الله نباتی» فرماندار شهرستان بهار به بیان اقدامات شورای هماهنگی این شهرستان در سنوات گذشته پرداخت و تصریح کرد: سند راهبردی کمیته‌های تخصصی شهرستان تدوین شده و اقدامات مؤثری در راستای اجرای سند شهرستان و برنامه‌های ابلاغی شورای هماهنگی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار