مدیر هنری حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل خبر داد؛

راه یابی نمایش «سیمرغ» به جشنواره صاحبدلان

«دانش» گفت: نمایش سیمرغ که در جشنواره رضوی تبریز برگزیده شده است به جشنواره صاحبدلان راه یافت.
کد خبر: ۵۲۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ - 11June 2022

راه یابی نمایش «سیمرغ» به جشنواره های  کشوری «صاحبدلان» و «فجر»

«علی دانش» مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اردبیل در خصوص برگزیده شدن نمایش «سیمرغ» در جشنواره رضوی اظهار داشت: نمایش سیمرغ از تولیدات مشترک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید، اداره‌کل ارشاد و حوزه هنری استان اردبیل در جشنواره رضوی تبریز برگزیده شد.

دانش افزود: این نمایش که به جریان بمباران اردبیل در 21 اسفند سال 1366 و نیز بمب گذاری در حرم رضوی در سی ام خرداد سال 1373 در روز عاشورا و پیوند هنری و نمایشی این دو واقعه تاریخی با دید هنری می پردازد در 18 خرداد سال جاری و همزمان با سومین روز از برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی در تبریز به روی صحنه رفت و سرانجام با اعلام نتایج این جشنواره توسط هیئت داوران، به عنوان نمایش برگزیده انتخاب و به جشنواره های کشوری صاحبدلان راه یافت.

سرپرست گروه نمایش سیمرغ عنوان کرد: نویسنده این نمایش «سید محمود مهدوی» و طراح و کارگردان آن «اکبر صادقی» و بازیگران نمایش سیمرغ «پریسا صدای آذر»، «داور فرمانی» و «اکبر صادقی» هستند.

دانش گفت: در نشر ارزش های دفاع مقدس، مقوله هنر از جاذبه و تأثیرگذاری فراوانی برخوردار است و زبان هنر در انتقال این فرهنگ عاشورایی زیباترین و پرمخاطب ترین زبان ها است و عامل ماندگاری آن در جامعه می شود.

این کارگردان و بازیگر تئاتر اظهار داشت: رسالت هنر و هنرمند، تعالی بخشیدن به روح انسان ها با پرداختن به مفاهیم والای انسانی و عرفانی با استفاده از هنر اصیل است و ابتذال و بی راهه رفتن در عالم مقدس هنر، فاصله گرفتن از معنا و مفهوم هنر واقعی و هنرمند واقعی است.

دانش، ضمن محکوم کردن عمل غیرانسانی و غیر اخلاقی جشنواره فیلم کن در نمایش و تقدیر از فیلم «عنکبوت مقدس» تأکید کرد: تولید فیلم موهن «عنکبوت مقدس» و حمایت از آن و منتخب شدن این فیلم با وجود عدم برخورداری از مولفه های لازم هنری و سینمایی، به صورت کاملا واضح و آشکاری دخالت سیاست و سیاسیون دین گریز و مستکبر دنیای غرب را در این رویداد هنری نشان می دهد و این عمل یک سرافکندگی تاریخی برای هنر به ابتذال کشیده شده غربی خواهد بود.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها