نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

تاریخ، رشادت عشایر عرب خوزستان را فراموش نخواهد کرد

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه تاریخ، رشادت عشایر عرب خوزستان را فراموش نخواهد کرد، گفت: عشایر با دادن یک هزار شهید در زمان جنگ جهانی اول، موجب ترک ذلیلانه ارتش متجاوز انگلیس از کشورمان شدند.
کد خبر: ۵۰۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹ - 03March 2022

تاریخ، رشادت عشایر عرب خوزستان را فراموش نخواهد کردبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، مراسم بزرگداشت یکصد و هفتمین سالگرد جهاد عشایر عرب خوزستان در برابر استعمار انگلیس با حضور نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در منطقه گمبوعه شهرستان حمیدیه برگزار شد.

آیت الله «محسن حیدری» نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم بزرگداشت یکصد و هفتمین سالگرد جهاد عشایر عرب خوزستان که با حضور جمعی از مسئولان، مردم و عشایر غیور عرب برگزار شد، اظهار داشت: قیام جهاد عشایر عرب خوزستان یکی از حلقه‌های زنجیره حرکت مردم ایران در برابر استعمار انگلیس بود.

 وی با اشاره به اینکه تاریخ، رشادت عشایر عرب خوزستان را فراموش نخواهد کرد، افزود: عشایر با دادن یک هزار شهید در زمان جنگ جهانی اول که ۵۰۰ نفر از این شهدای گرانقدر در یادمان جهاد عشایر عرب به خاک سپرده شده‌اند، موجب ترک ذلیلانه ارتش متجاوز انگلیس از کشورمان شدند.

 عشایر غیور عرب خوزستان در ۱۰۷ سال پیش با فتوای مرجع عالیقدر آیت الله «محمدکاظم طباطبایی یزدی» در مقابل استعمارگران بریتانیایی ایستادند که در این جهاد بزرگ جمع زیادی از عشایر غیور به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار