حضرت آیت الله جوادی آملی در جمع اساتید بسیجی؛

اساتید بسیجی پرچمدار جنگ نرم در برابر دشمن باشند

آیت الله جوادی آملی فرمودند: جنگ نرم یعنی طوری زندگی کنید که دنیا بفهمد شما ستبر و نفوذناپذیر هستید، بسان قله دماوند که منشا برکت است و کسی را یارای مقابله با آن نیست.
کد خبر: ۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲ - 26October 2013

اساتید بسیجی پرچمدار جنگ نرم در برابر دشمن باشند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله جوادی آملی ضمن تبریک عید غدیر خم و آرزوی سلامتی برای همه مسلمانان و محبان خاندان عصمت و طهارت با اشاره به اهمیت موضوع جنگ نرم، اظهار داشتند: انتخاب نام بخشی از فعالیتهای فرهنگی به نام جنگ نرم، خیلی نام پربرکتی است؛ زیرا رسالت انبیاء الهی در برابر طاغوتیان هم همین جنگ نرم بوده است.

ایشان خاطرنشان کردند: رسالت تمامی انبیاء از ابتدای خلقت جنگ نرم بوده که در آیات وحی نیز به آن اشاره شده است. جنگ نرم راه نفوذ خود را به صورت لین و نرم فراهم می کند. ذات اقدس الهی فرمود: حرفتان نرم باشد؛ چون حرف نرم راه نفوذ را به همراه خود دارد. البته این حرف نرم غیر از حرف سست و بی برهان است. حرف نرم حرفی متقن، مبرهن، بامحتوا و نافذ است که مخالف فطرت نیست- دلپذیر و آسان است، عمل سخت نیست.

این مرجع عالیقدر با بیان اینکه ذات اقدس الهی دو اصل را در این خصوص مطرح فرمودند، افزودند: کلام آسان و دلپذیر، سست، خفیف، ثقیل و سبک نبودن کلام از جمله شاخصه های جنگ نرم می باشد.

آیت الله جوادی آملی به استادان بسیجی و اعضای شبکههای جنگ نرم بسیج اساتید کشور توصیه کردند: مرکز شما  به لطف الهی نام فعالیتش را جنگ نرم گذاشته است که ارزشمند است و باید برنامهریزی ها در این زمینه متقن و مبرهن باشد.

ایشان با بیان اینکه حرف و برنامه نباید با سه و چهار نقد و شبهه از بین برود، تصریح کردند: ایران اسلامی همواره نشان داده است که علی رغم برخورداری از قدرت و توانمندیهای لازم هیچگاه به جایی حمله نمی کند. ده سال گرفتار دفاع مقدس در داخل و خارج بودیم. هشت سال جنگ تحمیلی و دو سال جنگهای داخلی و در تمام این سالها کرامت انسانی را نادیده نگرفته ایم.

آیت الله جوادی آملی بیان کردند: وقتی صدام بعد از سالهای دفاع مقدس به کویت حمله کرد و با وجود حمله کشورهای مختلف علیه صدام که باعث شده بود وی در موقعیت ضعف قرار گیرد؛ ازسویی دیگر چون قطعنامه را پذیرفته بودیم؛ اما اصول اخلاقی و انسانی را زیرپا نگذاشتیم. همچنین جمهوری اسلامی ایران با وجود قرارداشتن در اوج قدرت به هیچ کشوری تجاوز نکرد که این موضوع نشانه کرامت انقلاب اسلامی است.

این عالم دینی خطاب به غربیها و سازمان ملل و مجامع بینالمللی عنوان داشت: اگر میخواهند کرامت انسانی را بفهمند، به ایران اسلامی نگاه کنند. اینکه بسیاری از کشورهای جهانی و جهان اسلام شیفته نظام اسلامی هستند به خاطر زبان و منطق انقلاب اسلامی است. ما این منطق را داریم. رهبران دینی به ما گفتند: زکات قدرت عفو است.

آیت الله جوادی آملی افزودند: در حال حاضر غربیها به دنبال چه چیزی هستند؟ اینکه ما بمب هسته ای بسازیم؟ این مساله را که همه مراجع حرام اعلام کردند. ما با یک چنین مکتبی زندگی میکنیم و این مکتب پیروز است.

ایشان با اشاره به اهمیت موضوع جنگ نرم، گفتند: جنگ نرم یعنی طوری زندگی کنید که دنیا بفهمد شما ستبر و نفوذناپذیر هستید، بسان قله دماوند که منشا برکت است؛ ولی کسی را یارای مقابله با آن نیست.

این مرجع تقلید تاکید کردند: شما اساتید بسیجی پرچمدار جنگ نرم هستید و باید با این فرهنگ و نگاه، نیروسازی کنید تا هیچ بیگانهای قصد آسیب به جامعه را نداشته باشد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار دکتر گرجیان رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های استان قم به معرفی اهمیت و ابعاد فعالیتهای سازمان بسیج اساتید کشور پرداخت و اظهار داشت: سازمان بسیج اساتید کشور به تأسی از رهنمودها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف از جمله در خصوص ضرورتهای جنگ نرم ، تحول در علوم انسانی و همچنین فعالیتهای متنوع در جهت بصیرت افزایی نخبگان، اساتید و دانشگاهیان اقدام نموده است.

گرجیان ادامه داد: این روزها شهر قم میزبان اساتید بسیجی، فرماندهان و افسران شبکههای جنگ نرم است که به مدت سه روز با عنوان دوره تربیت مدرس جنگ نرم برگزار میشود که این اساتید از سرآمدان و برگزیدگان دوره های مختلف جنگ نرم سازمان بسیج اساتید کشور هستند.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های استان قم با اشاره به اهداف دوره های جنگ نرم خاطرنشان کرد: تربیت نیروهای متخصص و هوشمند در دانشگاههای کشور و عملیاتی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری، ارتقای توانمندی تئوریک اساتید جنگ نرم و توانمندیهای نظری افسران عالی جنگ نرم و فراگیری مهارت تحلیل برآورد جنگ نرم متناسب با محیط های مختلف، از اهداف این سلسله کارگاهها است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار