فرزند شهید تهرانی‌مقدم مطرح کرد؛

تحقق شعار نمازگزاران تهرانی توسط شهید «تهرانی مقدم»/ توصیه فرزند شهید مطهری به خانواده شهید

فرزند شهید تهرانی مقدم در سخنانی به تشریح سیره و سلوک پدر شهیدش و برخی رخدادهای پس از شهادت وی اشاره کرد.
کد خبر: ۴۸۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ - 14November 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید حسن تهرانی مقدم از جمله فرماندهان دوران جنگ بود که با اتمام جنگ تحمیلی راه مجاهدت و مقاومت را از طریق دیگری ادامه داد. به عبارت دیگر شهید تهرانی مقدم به واسطه اینکه یکی از بنیان‌گذاران واحد توپخانه در سپاه بود، بعد از جنگ نیز در همین زمینه فعالیت کرد، تا جایی که ملقب به پدر موشکی ایران شد و در نهایت روز ۲۱ آبان سال ۱۳۹۰ در محل خدمتش و به واسطه دسیسه دشمنان به شهادت رسید.

تحقق شعار نمازگزاران تهرانی توسط شهید «تهرانی مقدم»/ توصیه فرزند شهید مطهری به خانواده شهید «تهرانی مقدم»

بر همین اساس رادیو سرو از فرزند شهید تهرانی مقدم برای حضور در ویژه‌برنامه این رادیو که به مناسبت سالگرد شهادت این شهید والامقام ترتیب داده بود، دعوت کرد. «زینب تهرانی مقدم» در این گفت‌وگو اظهار داشت: پدرم را در ۲۲ سالگی از دست دادم، با این وجود خاطره‌ای از ایشان در خاطر ندارم چراکه با وجود پایان جنگ تحمیلی، جنگ برای پدرم به اتمام نرسیده بود.

وی با اشاره به چرایی ملقب شدن شهید تهرانی مقدم به پدر موشکی ایران تصریح کرد: دلیل انتخاب لقب پدر موشکی برای شهید تهرانی مقدم این است که جرقه دست‌یابی به علم موشکی از زمان جنگ زده شد. در آن زمان مردم در نمازجمعه‌ها شعار می‌دادند موشک در مقابل موشک، این شعار در شرایطی داده می‌شد که موشکی نداشتیم، از این رو پدرم و همرزمانش در صدد ساخت موشک برآمدند. در همین راستا با دست‌یابی پدرم به علم ساخت موشک، جنگ شهر‌ها نیز متوقف شد.

تهرانی مقدم در ادامه اظهار کرد: نگاه پدرم در عرصه علم موشکی به اندازه‌ای بلند بود که او تنها به دست یافتن به علم ساخت موشک کفایت نکرد. از این رو طی ۱۰ سال توانست فناوری موشک را بومی کند، به نحوی که در حال حاضر با اقتدار می‌توانیم به کشور‌هایی که روزی در عرصه موشکی محتاج آن‌ها بودیم، علوم و فنون ساخت موشک را منتقل می‌کنیم.

فرزند شهید تهرانی مقدم با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی پدرش ابراز کرد: پدرم سر تا پا اخلاص بود و این نکته از آنجایی مشخص است که تا قبل از شهادت کسی او را نمی‌شناخت، لذا یکی از نشانه‌های اخلاص پدرم گمنامی او بود.

تهرانی مقدم با تاکید بر ادامه دادن راه شهید تهرانی مقدم توسط فرزندان ادامه داد: شهید تهرانی مقدم علاوه بر فعالیت در عرصه موشکی، در امور فرهنگی نیز بسیار فعال بود و در تاسیس حوزه‌های علمیه بسیار کوشا بود و ما تلاش می‌کنیم که در راه حفظ قرآن راه پدر را ادامه دهیم.

تحقق شعار نمازگزاران تهرانی توسط شهید «تهرانی مقدم»/ توصیه فرزند شهید مطهری به خانواده شهید «تهرانی مقدم»

وی با اشاره به نامه خود به زینب سلیمانی دختر شهید قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: ما با حاج قاسم همسایه بودیم و ایشان به مثابه عموی بنده بودند. به صورت خانوادگی با هم به مسافرت می‌رفتیم بنده مشاهده می‌کردم که تا چه اندازه پدرم و حاج قاسم به یکدیگر نزدیک هستند و از ایشان همیشه به بزرگی یاد می‌کرد. بنده دوست داشتم همه از ارادت پدرم به حاج قاسم مطلع شوند، به همین دلیل بعد از شهادت شهید قاسم سلیمانی به دختر ایشان نامه‌‎ای نوشتم.

تهرانی مقدم در پایان یادآور شد: اوایل شهادت پدرم یکی از فرزندان شهید مطهری که عالم برجسته‌ای است، به منزل ما آمد و چند نکته گفت. او گفت بدانید که روز‌های اول بعد از شهادت پدر حالت عرفانی در خانواده وجود دارد که باید قدر و ارزش آن را دانست. این نکات برای بنده بسیار مهم بود و در خاطرم ماندگار شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار