مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس خبر داد:

اعزام 3 هزار مبلغ به سراسر استان فارس همزمان با ماه رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: با شروع ماه مبارک رمضان 3 هزار مبلغ به سراسر استان اعزام شده‌اند.
کد خبر: ۴۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ - 22June 2015

اعزام 3 هزار مبلغ به سراسر استان فارس همزمان با ماه رمضان

به گزارش دفاع پرس از شیراز، حجتالاسلام ولیالله محمودی نژاد در نشست خبری به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: یکم تیرماه سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که به نام روز اطلاعرسانی دینی در کشور ایران نامگذاری شده است.

 وی دعوت و ساماندهی و آموزش مبلغان و مبلغات را از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: حدود 7 هزار نفر مبلغ و مبلغه در ماههای مختلف مانند محرم، صفر، رمضان، فاطمیه و غیره در طول سال گذشته در استان فارس داشته ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس  همچنین تصریح کرد: دورههای خاصی برای برخی مبلغان متخصص نیز برگزار میشود مانند مسائل فرق، ادیان و نحلههای انحرافی که در استان فارس تاکنون قریب به 10 دوره با حمایت حوزه علمیه قم توانستیم برگزار کنیم.

محودی نژاد از شاخصترین فعالیتهای قرآنی ماه مبارک رمضان سازمان تبلیغات اسلامی فارس اجرای طرح «با قرآن در رمضان» و جزء خوانی قرآن کریم در جوار آرامگاه حافظ دانست و ادامه داد: این محفل نورانی همهروزه از ساعت ۱۸و ۳۰دقیقه آغاز میشود و ورود به آن برای همگان آزاد است و نیازی نیست که کسی نیز برای آن ورودی بپردازد.

وی تشکیل کلاسهای حفظ قرآن کریم در سطح استان را یکی از برنامههای تابستانی این سازمان برشمرد که همزمان با ماه رمضان آغاز میشود و افزود: مجموعه این کلاسها ۱۹۰مورد خواهد بود که بالغ بر سه هزار و ۸۰۰نفر میتوانند از آنها استفاده کنند و طی برگزاری کلاسها حفظ سوره مبارکه یاسین مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اینکه در سال گذشته در قالب طرح استقرار ۱۰۰روحانی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به شکل طولانیمدت در روستاهای پرجمعیت استان ساکن شدهاند، گفت: درمجموع در قالب طرح هجرت حوزه علمیه و طرح استقرار سازمان تبلیغات اسلامی ۳۰۰روحانی به شکل سکونت دائم بهمنظور راهنمایی مردم در امور دینی در روستاهای پرجمعیت ساکن شدهاند که برنامهریزیهای انجامشده بر آن است که این تعداد در سال جاری به ۳۵۰روحانی افزایش پیدا کند.

محودی نژاد همچنین از احداث 240 خانه عالم در سطح استان فارس خبر داد و افزود: ما دو نوع روحانی اعزامی داریم یکی روحانی  طرح هجرت و دیگری روحانی استقرار است که طرح هجرت را مرکز مدیریت حوزههای علمیه فارس به عهده دارد و استقرار نیز به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است اما با این حال مجموع روحانیان این دو نهاد قریب 300 روحانی طولانیمدت است که به صورت سکونت و خانوادگی در روستاهای فارس مستقر هستند.

وی وظیفه دیگر سازمان تبلیغات اسلامی را تربیت نیروی انسانی توانمند و آشنا به علوم جدید و علوم قدیم دانست و خاطرنشان کرد: در این راه، به تربیت نیروهای خواهر و برادر دانش آموز داریم با عنوان دبیرستانها و مراکز آموزشی معارف اسلامی صدرا که سازمان تبلیغات اسلامی در فارس دارای 13 دبیرستان صدرا با جمعیت حدود 1500 دانشآموز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ، یکی دیگر از برنامههای سازمان تبلیغات اسلامی بحث ساماندهی تشکلهای دینی دانست و گفت: در این راستا تشکلهایی مانند هیئات مذهبی، کانون مداحان، انجمنهای اسلامی، کانونهای فرهنگی ـ هنری مساجد و غیره در فارس ساماندهی شدهاند به طوری که میتوان گفت تاکنون بیش از 4 هزار هیئت مذهبی و 30 کانون مداحان در فارس ساماندهی شدهاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار