مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

امروز جهاد مقدس در سنگر‌های مختلف ادامه دارد

سردار «ملکی» گفت: امروز هنرمندان و اصحاب رسانه و همه ما که مدیون شهدا هستیم، باید با جهاد علمی، فرهنگی، اجتماعی و... راه و مسیر شهدا را ادامه دهیم.
کد خبر: ۴۸۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ - 29September 2021

امروز جهاد مقدس در سنگر‌های مختلف ادامه داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مسجد حضرت موسی‌بن جعفر (ع) شهرستان قائمشهر با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: از دفاع مقدس هرچه بگوئیم کم گفتیم و هفته دفاع مقدس زیباترین بهانه برای پاسداشت حماسه‌ها و رشادت‌های فرزندان ایران اسلامی است که در کشاکش تیر و گلوله ایستادند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک وطن به دست دشمن بیفتد.

وی به چرایی دفاع مقدس پرداخت و گفت: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ دشمن بعثی عراق با پشتیبانی ابرقدرت‌های شرق و غرب و کشور‌های اروپایی و عربی به خاک ایران تجاوز کرد و فرزندان این ملت با الهام از نهضت عاشورا، قرآن و اهل بیت (ع) به دفاع از ناموس دین و اسلام و انقلاب پرداختند.

سردار ملکی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در لبیک به ندای، ولی فقیه زمان امام خمینی (ره) در کربلای ایران حضور یافته و جنگ تحمیلی هشت ساله را به میدان دفاع از دین و مبانی اعتقادی و دینی تبدیل کردند، افزود: دفاع ملت ایران از این جهت، مقدس است که برای ارزش‌های الهی و آرمان‌های قدسی و دینی صورت گرفت و رزمندگان اسلام به دنبال بدست آوردن رضایت خداوند بودند.

این مسئول بر ضرورت تبیین فرهنگ دفاع مقدس در جامعه و در بین نسل امروز و آینده تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای کشف اعجاز حماسه‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

سردار ملکی بر لزوم استخراج گنج‌های ارزشی حماسی در دل رزمندگان اسلام و یادگاران جنگ تأکید کرد و گفت: امروز باید برای هر رزمنده و هر شهید یک کتاب نوشته شود و نویسندگان و صاحبان قلم این را وظیفه خود بدانند و نوعی جهاد محسوب می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه رزمندگان و شهدا جهاد عملی انجام دادند، بیان داشت: امروز هنرمندان و اصحاب رسانه و همه ما که امنیت خود را مدیون شهدا هستیم، باید با جهاد علمی، فرهنگی، اجتماعی و... راه و مسیر شهدا را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار