گذری بر زندگی سرباز شهید «علی والیان موحد»

سرباز شهید «علی والیان موحد» از سربازان جان بر کف ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با شهادت خویش، همچون دیگر همرزمان شهیدش افتخاری بزرگ برای نظام اسلامی و نیرو‌های مسلح به ارمغان آورد.
کد خبر: ۴۷۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ - 08August 2021

گذری بر زندگی و رزم سرباز شهید «علی والیان موحد»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، دفاع مقدس با رشادت دلیرمردان ارتش، سپاه، بسیج و جهاد، موجب دفع تجاوز دشمن و احیا و اعتلای اسلام در جهان شد و به‌دنبال آن، نور فروزان انقلاب اسلامی در جهان درخشیدن گرفت.

شهید «علی والیان موحد» فرزند «گلعلی» از سربازان شهید ارتش بود که با تقدیم جان خود، نقش عظیمی در نشر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب ایفا کرد.

وی اول بهمن سال ۱۳۴۵ در ساوه به دنیا آمد و دوران تحصیلات متوسطه را در رشته اقتصاد در دبیرستان آیت‌الله کاشانی قم گذراند و در تاریخ ۲۹ تیر سال ۱۳۶۴ موفق به اخذ دیپلم از این واحد آموزشی شد.

«علی» با رسیدن به سن سربازی وارد خدمت در ارتش جمهوری اسلامی شد و پس از طی دوران آموزشی، به‌عنوان بیسیم‌چی در گردان ۷۸۹ تیپ یکم لشگر ۱۶ زرهی مشغول خدمت شد.

این سرباز جان بر کف سرانجام در تاریخ ۱۷ مرداد سال ۱۳۶۶، هنگامی که ۲۱ سال سن داشت، در منطقه عملیاتی میمک بر اثر ترکش پرتابه‌های جنگی نیرو‌های بعثی عراق به شهادت رسید و در قطعه ۱۵ گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار