مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد مطرح کرد؛

حجاب و عفاف، عامل بسیار مهم در استحکام خانواده و ایجاد امنیت

«کاظمی» گفت: رعایت حجاب و عفاف توسط افراد جامعه، عامل بسیار مهمی در استحکام خانواده و ایجاد امنیت است.
کد خبر: ۴۶۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶ - 11July 2021

به گزارش دفاع‌‌پرس از یزد، «اعظم کاظمی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب اظهار داشت: رعایت حجاب و عفاف توسط افراد جامعه، عامل بسیار مهمی در استحکام خانواده و ایجاد امنیت است و این مهم در صورتی محقق می‌شود که به درستی در بین آحاد جامعه اعم از زن و مرد و دختر و پسر تبیین شود.

وی از ۲۱ تیرماه؛ روز ملی «عفاف و حجاب» به عنوان نماد فرهنگ اسلامی یاد کرد و گفت: این روز یادآور واقعه دردناک به شهادت رسیدن جمع زیادی از مومنین در مسجد گوهرشاد مشهد است و ضرورت دارد در این روز برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی ویژه‌ای برای گرامیداشت حوادث تاریخی و ارزش‌های فرهنگی عفاف و حجاب، تدوین و اجرا شود.

کاظمی در ادامه با بیان اینکه برازندگی شاخصه‌ای است که از عفاف متبادر می‌شود، اظهار داشت: برازندگی جنسیت نمی‌شناسد و زنان و مردان می‌توانند عفیف باشند با این وجود حجاب حائلی است که این برازندگی را زیباتر و مستحکم‌تر می‌سازد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد خاطرنشان کرد: رعایت حجاب و عفاف در جامعه، عامل بسیار مهمی در استحکام خانواده و ایجاد امنیت است و این مهم در صورتی محقق می‌شود که به درستی در بین آحاد جامعه اعم از زن و مرد و دختر و پسر تبیین شود.

وی در انتها تصریح کرد: همزمان با هفته حجاب و عفاف، حوزه بانوان و خانواده فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های متنوعی از قبیل مسابقات اجتماعی و فرهنگی و هنری، دوره‌های آمورشی و ... را پیش بینی کرده‌اند که این برنامه‌ها با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر استان و کشور بر بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار