یادمان شهید «حسن‌پور» در یزد افتتاح می‌شود

مسئول تحقیقات و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد از افتتاح یادمان شهید «حسن‌پور» در تاریخ هفتم تیر ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳ - 20May 2021

افتتاح یادمان شهید «حسن پور» به صورت موزه مردم‌شناسی کوچکسرهنگ سید «داوود سیدمحسنی» مسئول تحقیقات و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: یادمان مشهد شهید «حسن پور» توسط سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد و «عباس ملازینلی» رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و «رسولی» رئیس سازمان سیما، منظر و فضا سبز شهرداری یزد، مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد که در تاریخ هفتم تیر ۱۴۰۰ به طور کامل مورد افتتاح و بهره برداری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یادمان شهید حسن‌پور به صورت یک موزه مردم‌شناسی کوچک توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد طراحی شده است. شهید حسن‌پور داخل آن مغازه نفت فروشی می‌کرده و در طرف دیگر مغازه کاری مفهومی که مسئله عروج شهید حسن پور را نشان می‌دهد به طور کامل بازسازی شده است. در جنب دیگر مغازه نیز یک المان یادمانی و سقاخانه جهت استفاده عموم مردم احداث شده و در ساختمان فرهنگی که در پشت این مغازه در اختیار شهرداری است بازسازی کامل آنصورت گرفته و به عنوان فرهنگ‌سرای شهید حسن‌پور بعد از بهره برداری و افتتاح مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیدمحسنی ادامه داد: شهید حسن‌پور دوم خرداد ۱۳۱۷ در شهرستان اشکذر متولد شد. پدرش غلامرضا و مادرش صغری نام داشت او در خانواده‌ای مذهبی و زحمت‌کش رشد یافت. ۲۳ فروردین ۱۳۴۰ ازدواج کرد و حاصل آن پنج فرزند است. محمدعلی به دلیل همراهی با پدرش در کشاورزی، درسش را رها کرد؛ اما بعد از تاسیس نهضت سوادآموزی، تا مقطع ابتدایی درس خواند. وی در فعالیت‌های انقلابی همیشه همراه با شهید آیت‌الله «صدوقی» بود و به دلیل همین ارتباط نزدیک توسط منافقین شناسایی شد. ظهر روز ۱۳ مهر ۱۳۶۰ در حالیکه محمدعلی حسن‌پور اشکذری در مغازه بود، با اثابت چند گلوله توسط عوامل گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید و در گلزار شهدای خلدبرین یزد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها