جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور مطرح کرد؛

تجاری‌سازی ۱۰۰ ایده در چالش کرونا

بالایی گفت: سازمان بسیج دانشجویی سال گذشته با برگزاری چالش کرونا توانست ۱۰۰ ایده را در موضوع کرونا تجاری‌سازی کند.
کد خبر: ۴۵۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ - 19May 2021

تجاری‌سازی ۱۰۰ ایده در چالش کرونابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «حمید بالایی» جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور امروز در اختتامییه رویداد مثبت دو که به موضوع جمعیت و خانواده می‌پردازد، اظهار داشت: رویکرد مسئله محوری در حوزه جمعیت بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اهمیت جمعیت و خانواده در مجموعه بسیج دانشجویی آغاز شد که در این رابطه پنج محور مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم در این حوزه توجه به شناخت درست مسائل کشور و اولیت‌بندی آن‌هاست لذا با در نظرگرفتن این موضوع هسته‌های مسئله‌محور در برخی دانشگاه‌های کشور مانند دانشگاه الزهرا ایجاد شد.

بالایی ادامه داد: نکته دیگری که در این رابطه می‌توان به آن اشاره کرد رفتن به دنبال پاسخ مسائل راهبردی است؛ در این خصوص بسیج دانشجویی بر‌ای استفاده از خرد جمعی و جمع سپاری، برنامه‌های متعددی را اجرا کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری چالش کرونا اشاره کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: بسیج دانشجویی با برگزاری چالش کرونا در سال گذشته، تعداد ۱۸۰۰ ایده و محصول را دریافت کرد که از این تعداد ۱۰۰ محصول قابلیت تجاری سازی پیدا کردند.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: البته برای حل شدن مسئله‌ای نیاز به ایجاد دغدغه اجتماعی هستیم به عبارتی تا موضوعی به دغدغه جامعه تبدیل نشود، مسئله‌ای حل نمی‌شود؛ بر این اساس فعالان مطالبه گر و رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند از سوی دیگر برای اقدامات اساسی باید وارد میدان شد که حضور دانشجویان در میدان‌های مسئله محور، تاکیدی بر همین موضوع است.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار