یعقوب توکلی:

دشمن در فتنه سال 88 علمی‌ترین روش‌های شورش‌ را معرفی کرد

کارشناس مسائل تاریخ معاصر در فرهنگسرای گلستان گفت: در جریان فتنه سال 88، علمی‌ترین مطالعاتی که علیه انقلاب اسلامی، تشیع، اسلام و جغرافیای ایران انجام شده بود، به میدان آمد. هم چنین علمی‌ترین روش‌های شورش‌ نیز توسط دشمن معرفی شد.
کد خبر: ۳۲۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ - 31December 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست تخصصی «عبور از غبار» با موضوع 9 دی و با حضور سردار ناصر قره‌باغی معاون علمی فناوری اطلاعات سپاه پاسداران، یعقوب توکلی و جمعی از علاقه‌مندان در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.

قیام 9 دی، الهی مردمی بود و هیچ سازماندهی حکومتی نداشت

در ابتدای این مراسم، سردار قره‌باغی صحبت کرد و اظهار داشت: روز 9 دی را به مردم با بصیرت و هوشیار ایران تبریک می‌گویم چرا که اگر این روز نبود، به تعبیر مقام معظم رهبری، نظام به تنهایی نمی‌توانست فتنه سال 88 رو پایان دهد. از همین منظر، قیام مردم در 9 دی، الهی بود و هیچ سازماندهی حکومتی نداشت. جمعیت زیادی در این روز به صحنه آمدند و بصیرت خود را نشان دادند. عده‌ای ممکن است که بگویند نظام با قطار و اتوبوس جمعیت آورد. پاسخ این ادعا را یک پیرمرد ظاهرا کم سواد در یک نشست به زیبایی داد.

معاون علمی فناوری اطلاعات سپاه پاسداران گفت که اگر جمعیتی از شهرستان‌ها به تهران آورده بودند، پس چه کسی را به شهرستان‌ها برده بودند؟ 9 دی واقعا معجزه الهی بود. بنا به صحبت مقام معظم رهبری، دشمن 20 سال برنامه‌ریزی کرده بود تا چنین فتنه‌ای را برپا کند و گام به گام به سال 88 رسیدند. در حقیقت، این فتنه، یک شبه و یک ساله به وجود نیامده بود بلکه یک برنامه‌ریزی طولانی‌مدت داشت که به مرحله آخر رسیده بود. دقت کنید که چنین فتنه‌ای در روز عاشورا برملا شده و دست فتنه‌گران رو شد. همان‌طور که در سال 61، یزید احساس می‌کرد که با برپایی قائله عاشورا می‌تواند کار جریان حق را تمام کند و به نوعی دست خود را برای همه رو کرد، فتنه‌گران نیز در چنین روزی دست خود را برای مردم رو کردند. در عاشورای سال 61 نیز دست یزیدیان رو شد و همه ماهیت کفر آنان را فهمیدند. در سال 88 دقیقا چنین اتفاقی رخ داد و مردمی که بعضا تا پیش از آن به این جریان اقتدا کرده بودند، از این راه دست کشیدند و به صورت خالص، نیرو‌های سازمانی دشمن در صحنه حضور داشت.

وی ادامه داد: برآورد‌ها نشان می‌داد که در آن روز چیزی نزدیک به 15 هزار نفر از نیرو‌های سازمانی آنان به خط شده و از میدان امام حسین تا میدان آزادی چیده شده بودند. اعترافات افراد دستگیر شده این مساله را نشان می‌داد که روز عاشورا یک ماموریت برای آنان بود و از مدت‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند. شعار آنان این بود که «صبح امام حسین (ع) و ظهر آزادی». در حقیقت می‌گفتند که صبح میدان امام حسین (ع) هستیم و تا ظهر کار نظام تمام می‌شود و به آزادی کامل می‌رسیم. دلیل آنان برای این ادعا این بود که می‌گفتند ما همه شعار‌های اصلی را در این چند ماه بیان کرده‌ایم و در روز عاشورا، حلقه نفوذناپذیر اسلام نیز فرو می‌ریزد و همه چیز تمام می‌شود. در حقیقت می‌گفتند که قله تسخیرناپذیر و تکیه‌گاه اصلی مورد حمله قرار می‌گیرد.

قره‌باغی تصریح کرد: البته این تحلیل آنان غلط بود و از آن‌جا که خداوند اسلام را با عاشورا و خون امام حسین (ع) بیمه کرده است، خون ملت به جوش آمد. اگر مردم در روز 9 دی به خون‌خواهی عاشورا و سیدالشهدا (ع) نمی‌آمدند، معلوم نبود که چه سرنوشتی رقم می‌خورد؛ بنابراین 9 دی یک امتحان برای مردم نیز بود. دشمن با تمام توان به صحنه آمده بود و اگر مردم هم با تمام توان به صحنه نمی‌آمدند، معلوم نبود که چه اتفاقی رخ می‌داد. الحمدالله مردم نشان دادند که آن‌جایی که پای اعتقادات اصیل و ارکان آن به وسط می‌آید، ذره‌ای تامل نمی‌کنند و اهل مسامحه نیستند.

از آن‌جا که انقلاب اسلامی پایگاه مهم آمریکا و غرب را از بین برد، با آن دشمنی دارند

یعقوب توکلی دیگر سخنران این برنامه به تببین واقعه سال 88 و 9 دی پرداخت و گفت: تاکنون به صورت محدود و کم، این مساله برای جوانان تبیین شده است. برای این که فضا روشن شود، باید مقدمه‌ای را عرض کنم و آن هم این است که ما در چهار حوزه، دشمنان شناخته شده داریم. این دشمنان مربوط به سال‌های اخیر نیز نیستند. حوزه اول، دشمنان اسلام هستند. آنان از ابتدای ظهور اسلام با پیامبر اسلام دشمنی داشتند و این دشمنی را در قالب‌های مختلف نشان می‌دادند. از این منظر، طیف گسترده‌ای هستند که دشمنی خود با اسلام را در طول تاریخ نشان دادند. طیف دوم، دشمنان تشیع هستند. آنان با ولایت مشکل دارند و در ادامه به دنبال دشمنی با اهل بیت هستند. برای مثال، در جریان کربلا می‌بینید که عده‌ای ضد ولایت و ضد تشیع در برابر امام حسین (ع) می‌ایستند.

وی افزود: خیلی از آنان قربه‌الی‌الله در این جنگ حاضر شدند و فکر می‌کردند که از نظر خلیفه رسول‌الله (ص) تبعیت می‌کنند. این جریان دشمنی با تشیع، اکنون نیز ادامه پیدا کرده است و عده‌ای زیادی هستند که به دنبال دشمنی با شیعیان هستند. طیف سوم، کسانی هستند که با ایران دشمنی دارند. ما دشمنانی داریم که طمع جغرافیایی به ایران دارند و عده‌ای نیز هستند که دوست دارند کشور ایران وجود نداشته باشد. در گذر تاریخ، کشور‌های مختلفی هستند که این‌گونه با ما مشکل دارند. برای مثال، امارات، طمع جغرافیایی با کشور ما دارد و جریان تجزیه‌طلب در کردستان نیز دوست دارد که از ایران جدا شود و ایران فعلی وجود نداشته باشد. این سه جریان، تا قبل از انقلاب، هیچ ارتباطی با امام و انقلاب اسلامی نداشتند و دشمنی‌شان جاری بوده است. حال بعد از پیروزی انقلاب، طیف جدیدی از دشمنان نیز ایجاد شد. آنان به دلیل این که انقلاب اسلامی، یکی از پایگاه‌های مهم آمریکا و غرب را در منطقه نابود کرد، با او دشمن هستند. طالبان، القاعده و داعش، ماحصل دست آنان هستند که هم تفکرات ضد شیعی دارند، هم تفکرات ضد ایرانی دارند و هم به شدت با انقلاب اسلامی دشمن هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: دقت کنید که جریان اتفاقات بعد از انتخابات سال 88 فرصتی را برای آنان فراهم کرد. در بین مردم شقاقی ایجاد شد که در ابتدا ناشی از کندفهمی، تکبر و خودخواهی سیاسیون ما بود. وقتی این عدم درک مساله در شرایط خاص، شکل گرفت، تمام آن چیزی که در گذشته وجود داشت، به میدان آمد. در جریان فتنه سال 88، علمی‌ترین مطالعاتی که علیه انقلاب اسلامی، تشیع، اسلام و جغرافیای ایران انجام شده بود، به میدان آمد. هم چنین علمی‌ترین روش‌های شورش‌گری نیز به میدان آمد. دقت کنید که در طول تاریخ اسلام نیز، فتنه‌های زیادی را مسلمانان و اهل بیت تجربه کردند. یکی از این فتنه‌ها در جنگ جمل بود. جایی که طلحه، زبیر و همسر پیامبر جنگ به راه انداختند.

تبین خوبی از ماجرای سال 88 برای جوانان صورت نگرفته است

سردار قره‌باغی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر موفقیت آمیز بودن تبین ماجرای 9 دی به جوانان گفت: متاسفانه تبیین خوبی نسبت به این مساله برای جوانان انجام نشده است و کوتاهی داشتیم. من خبر دارم که مقام معظم رهبری نیز از این جریان راضی نیستند. مساله فتنه سال 88 این قدر مهم است که ایشان یقه این فتنه را در این 9 سال رها نکرده است و به صورت مکرر به آن می‌پردازند. ایشان تعبیری عجیبی دارند و می‌فرمایند که خدا می‌داند که چه خطری از سر ملت ایران گذشت. دشمن در سال 88 به دنبال تسخیر کشور بود. به نظرم در برابر حساسیتی که مقام معظم رهبری نسبت به این مساله دارند، ما کار زیادی انجام ندادیم. البته حرکت‌هایی صورت گرفته است، اما کافی نیست.

وی به صحبت‌های یعقوب توکلی اشاره کرد و گفت: این چهار دسته از دشمنان که توسط آقای توکلی بیان شد، در قالب شش دسته، در داخل کشور خودنمایی کردند. اولین جریان، جریان التقاط است که در کفایت اعتقادات اسلام ناب، تردید‌ها را به وجود می‌آورد. مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهایشان با دانشجویان فرمودند که روزی جریانی وارد این کشور شد که می‌خواست تفکرات سوسیالیستی و لیبرالیستی را حاکم کند. این جریانات همگی نفوذی نبودند بلکه کسانی نیز بودند که بر حقانیت اسلام و نظام تردید کردند و شیطان بر آنان غلبه کرد. دومین جریان که در میدان التقاط وارد می‌شود، جریان نفوذ است. این جریان بسیار پیچیده است و لایه‌های مختلفی دارد. نفوذ را باید به صورت شبکه‌ای بررسی نمود که یک رئیس دارد و لایه‌های حمایتی از آن محافظت می‌کند. جریان سوم که ردپای آن را در فتنه سال 88 می‌بینیم، جریان قدرت‌طلب است. این جریان می‌تواند نفوذی و التقاطی نباشد و در عین حال، ضربات سنگینی را به نظام جمهوری اسلامی بزند. وقتی از امام سجاد سوال می‌شود که چرا او که جانباز صفین بود، در برابر امام حسین نافرمانی کرد، می‌گوید که این کار او به دلیل قدرت‌طلبی‌اش بود. جریان چهارم، جریان بی‌بصیرت است و جریان پنجم، جریان انحراف است و در نهایت جریان ششم، جریان ضد انقلاب است. دقت کنید که این جریان‌ها امروز برای ایجاد فتنه جدید دست به دست یکدیگر داده‌اند. از همین اکنون باید فتنه را بشناسیم و بدانیم که دشمن هر روز برای گسترش شورش‌ها در کشور برنامه دارد و باید آگاه باشیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها