توجه رسانه های خارجی به کنش جدید نظامی ایران؛

بازتاب خارجی حرکت ناوگان دریایی ایران به سمت مرزهای امریکا

عزیمت ناوگان دریایی ایران به اقیانوس اطلس و نزدیک شدن آن به مرزهای دریایی امریکا با بازتاب های مختلفی در رسانه های خارجی مواجه شد.
کد خبر: ۱۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴ - 09February 2014

بازتاب خارجی حرکت ناوگان دریایی ایران به سمت مرزهای امریکا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر"افشین رضائیحداد" فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در روزهای گذشته اعلام کرد ناوگان نظامی ایران برای نخستین بار به مرزهای دریایی آمریکا نزدیک میشود و این حرکت پیام خود را دارد که این موضوع با بازتاب هاب مختلفی در برخی رسانه های مطرح جهان همراه شده است.

در واقع با توجه به پیشرفت های نظامی ایران و افزایش توان و مانور دفاعی کشورمان، همواره شاهد توجه محافل رسانه ای خارجی به حرکت های نظامی و دفاعی کشورمان هستیم و حرکت ناوگان دریایی در اقیانوس اطلس و نزدیک شدن آن به مرزهای دریایی امریکا نیز از جمله این موارد محسوب می شود.

المنار لبنان: ایران ناوهای جنگی خود را به مرزهای دریایی امریکا اعزام کرد

این خبرگزاری لبنانی به تشریح حرکت ناوگان دریایی کشورمان و نزدیک شدن آن به مرزهای دریایی امریکا پرداخته است.

 المنار در این رابطه نوشت: یکی از فرماندهان ارشد نیروی دریایی ایران از گسترش حرکت ناوگان دریایی ایران در اقیانوس اطلس خبر داد و اعلام کرد این ناوگان به مرزهای دریایی امریکا نزدیک خواهند شد. این خبرگزاری این حرکت ناوگان ایران را در راستای گسترش توان دفاعی و نظامی ایران و گسترش نفوذ آن تفسیر کرده است.

رویترز انگلیس: ناوگان جنگی ایران به سمت مرزهای امریکا حرکت می کنند

رویترز این کنش نظامی ایران را اینگونه تحلیل کرده است: ناوهای جنگی ایران در پاسخ به حضور نظامی امریکا در خلیج فارس به سمت مرزهای دریایی امریکا نزدیک می شوند.

این خبرگزاری همچنین به پوشش سخنان امیر رضائی حداد پرداخته و این حرکت ناوهای ایرانی را دارای پیامی برای امریکا تعبیر کرده است.

راشا تودی روسیه: ایران ناو جنگی به سمت مرزهای دریایی امریکا اعزام می کند

این خبرگزاری روسی نوشت: ناوهای جنگی ایران در واکنش به حضور نظامی امریکا در خلیج فارس و در راستای یک استراتژی بلند مدت به سمت مرزهای دریایی امریکا حرکت کردند.

این خبرگزاری همچنین می نویسد: ایران در زمان کنونی توان خود برای حفظ ناوگان جنگی در اقیانوس اطلس را به اثبات رسانده و تلاش دارد با نزدیکی به مرزهای دریایی امریکا، توان نظامی و دفاعی خود را در پاسخ به امریکا به نمایش بگذارد.

ترند آذربایجان: نیروی دریایی ایران به سمت مرزهای دریایی امریکا عزیمت کرد

ناوگان دریایی ایران با هدف نزدیکی به مرزهای دریایی امریکا از "دماغه امیدنیک" در جنوب افریقای جنوبی عبور کرده است.

ترند همچنین نوشت: ایران با عبور از اقیانوس اطلس حضور خود را در این اقیانوس نشان داد و تلاش دارد ناوگان خود را به مرزهای امریکا برساند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار