استاندار زنجان:

ایران با اتکا به نیروهای مسلح جزو امن‌ترین کشورهای منطقه است

استاندار زنجان گفت: جریان پلید و زشت داعش در منطقه حضور دارد و رفتارهای وحشیانه و خوی درندگی خود را به نمایش می‌گذارد اما ما با اتکا به نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزو امن‌ترین کشورهای منطقه هستیم.
کد خبر: ۱۰۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ - 21September 2016

ایران با اتکا به نیروهای مسلح جزو امن‌ترین کشورهای منطقه است

به گزارش دفاع پرس از زنجان، اسدالله درویشامیری امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور حادثه عظیم و به بارنشستن نتایج عظیمتر در مسیر انقلاب مردم ماست که هیچ گاه از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به سقوط رژیم پهلوی در سال 57، گفت: در آغاز جنگ که کمتر از دو سال از عمر جمهوری اسلامی نگذشته و دولت به طور کامل مستقر نشده بود، ارکان حکومت به صورت کامل شکل نگرفته بود، گروههای معاند، ضد انقلاب و خودفروختگان وابسته به اجانب در شمال، جنوب، شرق و غرب با ایجاد درگیری و ناامنی به دنبال انتقام از اسلام، نظام و مردم بودند.

استاندار زنجان با بیان اینکه ارتش سرافراز امروز ما در آن سالها آسیب جدی دیده بود و هنوز هویت اصلی خود را به دلیل شرایط سال 57 پیدا نکرده بود، عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن روزها تازه تاسیس و فاقد هر گونه امکانات دفاعی بود که به جز سلاح سبک چیز دیگری در اختیار نداشت.

وی با اشاره به اینکه شعار کشور ما «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» است، ابراز کرد: در یک شرایط کاملا نابرابر در 36 سال قبل در چنین روزی صدام جنایتکار سرسپرده ابرقدرتها و ابرجنایتکاران از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به کشور عزیز ما حمله کرد.

درویشامیری با بیان اینکه در آن سالها شهرها، فرودگاهها و اماکن نظامی و غیرنظامی بمباران میشد، خاطرنشان کرد: از یک طرف خرمشهر سقوط میکند، آبادان در محاصره قرار میگیرد، اهواز در خطر سقوط قرار داشت و دزفول در تهدید سقوط بود و از طرف دیگر جنگ داخلی و کشتن مردم بیگناه در شهرهای مختلف توسط منافقین مزدور انجام میشد که در نهایت استمرار و سرنوشت صدام و آنها به هم گره خورده بود و رئیس جمهور وقت نیز هم پیمان با منافقان جنگ را از مرزهای کشور تا به دانشگاه تهران میکشاند.

وی با بیان اینکه منافقین به جای همراهی و همدلی با ملت ایران سلاح به روی ملت میکشیدند، افزود: در چنین شرایطی جنگ بر ملت ایران تحمیل شد.

استاندار زنجان اظهار داشت: ما آغاز کننده جنگ نبودیم و از ملتمان، سرزمینمان، ناموسمان و اسلاممان دفاع کردیم و در چنین شرایطی آنچه که سبب قدرت جمهوری اسلامی و سبب دفاع از این مرز و بوم و کشور شد، عشق بین ملت و امام(ره) و همبستگی ملت با یکدیگر با دولت و نیروهای مسلح بود که اجازه نداد دزفول و آبادان سقوط کند و خرمشهر در دست دشمن باقی بماند.

وی با اشاره به جنگهای تاریخ ایران در قرنهای گذشته عنوان کرد: در آن جنگها بخشی از خاک کشور از دست ملت ایران خارج و در اختیار دیگران قرار گرفت اما در تنها حادثه و جنگی که یک متر مربع از خاک مقدس جمهوری اسلامی در اختیار بیگانه قرار نگرفت دوران دفاع مقدس بود.

درویشامیری با بیان اینکه ما توانستیم با اراده خود، پشتیبانی ملت و با رشادت نیروهای مسلح از کشور دفاع کنیم، ابراز کرد: این دستاورد به آسانی به دست نیامده است و نسل جدیدی که با افتخار وارد ارتش جمهوری اسلامی شدند و نسل سرافرازی که با افتخار وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند باید تاریخ پر از افتخار 8 سال دفاع مقدس را مرور کنند و بدانند که اگر امروز نیروهای مسلح ما به عنوان یک قدرت بزرگ دفاعی در منطقه سر بلند کردهاند چه بر آنها گذشته است.

وی گفت: امروز به فضل الهی، حمایت فرمانده معظم کل قوا و ملت بزرگ ایران، نیروهای مسلح و بنیه دفاعی در منطقه ضامن امنیت هستند، جریان پلید و زشت داعش در منطقه حضور دارد و رفتارهای وحشیانه و خوی درندگی خود را به نمایش میگذارد اما ما با اتکا به نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزو امنترین کشورهای منطقه هستیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه تاریخ جنایتی همانند جنایتهای داعش را به خود ندیده است، خاطرنشان کرد: آنها در آمریکا و اروپا حضور پیدا کردند و زندگی مردم را ناامن کردند اما به خاطر رشادت، اسقامت و مقاومت نیروهای مسلح، ارتش و سپاه، ایران از کشورهای امن خاورمیانه است.

درویشامیری بیان کرد: نیروهای مسلح ما به گواه دوست و دشمن با اقتدار امنیت منطقه را برقرار کردهاند و توان نظامی و دفاعی ما به قدری بالا رفته که نیازی به اجانب و بیگانه نداریم بلکه آنها امروز برای ما دست دراز کردهاند.

وی عنوان کرد: ما برای برقراری امنیت و صلح در منطقه به همه کشورها کمک خواهیم کرد و این لیاقت در جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح ما وجود دارد و امیدوارم همدلی و همبستگی که در طول دوران زیبای مقدس بین نیروهای مسلح، سپاه، ارتش و ملت بزرگ ما وجود داشت روز به روز پررنگتر شود و در سایه مقام معظم رهبری بتوانیم کشوری آباد، سرافراز و امن داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار