همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس:

مراسم رژه نیروهای مسلح در شهرهای خراسان رضوی برگزار شد

در اولین روز از هفته دفاع مقدس همزمان با مشهد و دیگر نقاط کشورمان شهرهای خراسان رضوی صحنه نمایش اقتدار و صلابت نیروهای مسلح بود.
کد خبر: ۱۰۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ - 21September 2016

مراسم رژه نیروهای مسلح در شهرهای خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از مشهد، در اولین روز از هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح در شهرهای خراسان رضوی برگزار شد.

به همین مناسبت، به گزیده ای از این مراسم در شهرهای گناباد، بردسکن، تربت جام، تربت حیدریه و سرخس اشاره می کنیم.   

شهدا به ملت ایران درس ایستادگی دادند

سرهنگ پاسدار سعید فولادی فرمانده مرکز آموزش تخصصی بسیج امامرضا(ع)صبحامروز در مراسم رژه ۳۱ شهریورماه نیروهای بسیجی و نظامی گناباد که در محل خیابان امامخمینی(ره) شهرستان برگزارشد، گفت: علیرغم گذشت تنها ۱۹ ماه از پیروزی انقلاباسلامی دشمنان داخلی و خارجی که قادر به تحمل انقلاب اسلامی نبودند توطئههای نظامی مختلفی در داخل کشور ایجاد کردند و پس از ناکامی در این توطئهها از رژیم بعثی صدام برای حمله به ایراناسلامی حمایت همهجانبه کردند.

فرمانده مرکز آموزش تخصصی بسیج امامرضا(ع) با بیان اینکه دفاعمقدس درس ایستادگی در برابر دشمنان را به امتاسلامی منتقل کرد، تصریحکرد: شهدا و رزمندگان دفاعمقدس در طول ۸ سال دفاعمقدس به سراسر جهان بویژه امتاسلامی نشاندادند که اگر همه مردم در برابر دشمنان بسیج شوند، دشمن با تمامی تجهیزات و قوای نظامی در برابر اراده این مردم شکست میخورد.

دفاع مقدس ایران را جهانی کرد

آغاز هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج مردمی در حضور اقشار مردم و مسئولان محلی در تربت جام برگزار شد.

در این مراسم ایرج دبیرنظامی فرمانده تیپ ۳۸ مستقل زرهی محمد رسول الله(ص) به عنوان برگزار کننده مراسم ضمن خیر مقدم بیان داشت: هشت سال دفاع باعث شد نام ایران در سراسر جهان به عنوان کشوری مقتدر، مقاوم و مستقل بیشتر بدرخشد.

وی افزود: در حال حاضر توان و قدرت نظامی بسیار قوی­تر از گذشته و در خدمت انقلاب و امنیت کشور است، وحدت و یگپارچگی میان مسئولان و نیروهای مسلح به لطف حضور رهبری مقتدر، آگاه و بصیر است.

دبیرنظامی تصریح کرد: امروز همه قوای مسلح متحد و یک صدا تحت فرماندهی معظم کل قوا از امنیت و آرمان های مقدس انقلاب اسلامی ایران جانانه دفاع می­کنند.

فرمانده تیپ ۳۸ مستقل زرهی محمد رسول الله(ص) با اشاره به جان فشانی شهدای مدافع حرم بیان داشت: آنان با نثار خون خود نشان دادند که هر جا اسلام نیازمند به جانفشانی داشته باشد فرزندان این مرز و بوم از خون شان دریغ نمی کنند و شهادت را افتخار می دانند.

همواره باید مواظب مکر دشمن باشیم

حجت الاسلام علیرضا ارژنگ صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح شهرستان سرخس با تبریک هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه باید پیوسته اقتدار نیروهای مسلح به نمایش گذاشته شود تا دشمن این اقتدار را احساس کند، افزود: این حرفی که در هفته های اخیر گفته شد که باید مسئله نظامی­گری را کنار بگذاریم حرف غلطی است؛ دشمن هرچقدر هم ضعیف باشد نباید از اقتدار نیروهای مسلح ما کم شود و سلاح را کنار بگذارند.

وی با تأکید براینکه نیروهای مسلح ما باید احساس امنیت را از دشمن بگیرند، گفت: امروز تصور حقیقی ملت این است که اگر به دشمن روی خوش نشان بدهیم او بر ما چیره می شود، بنابراین مکر دشمن باید همیشه جلوی چشم مان باشد و بیدار و هوشیار باشیم.

ارژنگ با بیان اینکه قدرت اصلی نیروهای مسلح ما ایمان و معنویت است، اظهار داشت:امروز جوانانی داریم که با ایمان و عزم راسخ در اوج جوانی و محبت دنیوی، وقتی احساس می­کنند که حریم حرم نیاز به جانفشانی دارد همسر و فرزندان خود را رها می­کنند و در مقابل دشمن سینه سپر می­کنند و لرزه بر اندام او می­اندازند.

انقلاب اسلامی ودیعه شهدا در نزد ما است

سرهنگ ستاد حمیدرضا جعفری فرمانده تیپ پیاده ۱۷۷ شهید محمد جعفر نصر اصفهانی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در تربت حیدریه اظهار داشت: امنیت امروز کشور مرهون شهدائی است که از کشور دفاع کردند و این نظام را بعنوان ودیعه الهی و گرانقدار برای ما به امانت گذاشتند تا در رکاب ولی امر مسلمین جهان پرچم آن را به دست حضرت بقیه الله الاعظم(عج) بسپاریم.

وی تصریح کرد: نظام سلطه با هدف براندازی و توهم محاسبه فروپاشی انقلاب اسلامی ایران، رژیم صدام را واسطه این جنگ تحمیلی قرار داد، اما در دوران ۸ سال دفاع مقدس سرنوشت دیگری رقم زد و معادلات جدیدی را در منطقه غرب آسیا بوجود آورد.

فرمانده تیپ پیاده ۱۷۷ شهید محمد جعفر نصر اصفهانی اذعان کرد: در این دوران سخت رزمندگان اسلام به تأسی از سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شعار هیهات منالذله را سر داده و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست بیگانگان بیفتد.

جعفری گفت:نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به فرمان فرماندهی معظم کل قوا، همچنان بر توان بازدارندگی و اقتدار نظامی در برابر دشمنان می افزاید و از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

دفاع یکی از آموزه های دینی اسلام است

صبح امروز مراسم رژه نیروهای مسلح شهرستان بردسکن همزمان با ۳۱ شهریور، آغاز هفتۀ دفاع مقدس به همت سپاه پاسداران شهرستان و همکاری دیگر ارگانهای نظامی با حضور مسئولین و استقبال گرم مردم برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام علی اصغر امینی، امام جمعه شهرستان بردسکن ضمن تبریک ایام دفاع مقدس گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به همۀ انسانها و به خصوص مؤمنین اجازۀ دفاع از خودشان را داده است.

وی بیان داشت: در آموزه­های دینی بحثی با عنوان جنگ نداریم اما در عرصۀ دفاع اگر به آموزه­های دینی اسلام مراجعه کنیم خداوند متعال فرموده است در دفاع از دین و ناموس خود بهترینها را در دست داشته باشیم؛ بهترین­ها، بیشترین­ها و قویترین­ها را در مقابله با دشمن بکار بگیرید.

حجت الاسلام امینی گفت: موفقیت و سربلندی ما در هشت سال دفاع مقدس در پرتو اطاعت از فرامین ولایت فقیه و مقاومت و پایداری رزمندگان است و امروز باید راه شهیدان را برویم و آن پیروی از ولایت فقیه و تقویت بنیه دفاعی کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار