با حضور استاندار خراسان رضوی؛

مراسم رژه نیروهای مسلح در مشهد برگزار شد

در سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس و همزمان با سراسر کشور رژه نیروهای مسلح با حضور استاندار خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ - 21September 2016

مراسم رژه نیروهای مسلح در مشهد برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از مشهد، در اولین روز از هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در مشهد با حضور مسئولین استانی در میدان پانزده خرداد مشهد برگزار شد.

در این مراسم استاندار خراسان رضوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام خمینی(ره) ابراز داشت: دفاع مقدس تبلور خاطرات با شکوهی از ایمان، حماسه و غیرت مردم کشورمان تحت رهبری ولی­فقیه زمان و درس عبرتی برای بدخواهان و دشمنان بود.

وی افزود: دفاع مقدس دانشگاه بزرگی بود که گنجینه عظیمی از تجارب نظامی را که امروز باعث اقتدار نیروهای مسلح کشور شده را مردم کشورمان در این دفاع کسب کردند. دفاع مقدس احیاءگر نهضت عاشورا بود و در درون خود اندیشه­های جدیدی را بوجود آورد که سبب شکل­گیری خصوصیات بی­بدیلی در مردم کشورمان شد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خصوصیات نیروهای مسلح ادامه داد: یکی از خصوصیات نیروهای مسلح عمق اعتقاد و ایمان و انگیزه بالای آنها بود که سبب متماز شدن آنها از دیگر نیروهای مسلح جهان می­شد. قدرت بالای نیروهای مسلح ما تکیه بر قدرت نظامی و سلاح نبود بلکه به ایمانی بود که الگوی خود را از حضرت امیرالمومنین(ع) گرفته بودند. آبدیده شدن نیروهای مسلح در کوره دفاع مقدس که برگ زرینی در تاریخ این کشور است و موجب الگو گرفتن دیگر آزادیخواهان جهان شد یکی دیگر از خصوصیات نیروهای مسلح است.

رشیدیان با اشاره به فتنه گری داعش با حمایت استکبار در منطقه خاطر نشان کرد: در جهان امروز امنیت پدیده­ای فراتر از مرزهای جغرافیایی یک کشور است و حاصل تلاش کشورهای منطقه­ای بدون دخالت کشورهای غیر منطقه­ای است که نتیجه آن امنیت پایدار در هر منطقه است. ما قصد دخالت در امور هیچ کشوری نداشته و نداریم و اجازه دخالت هیچ کشوری را در اداره کشورمان نمی­دهیم.

رئیس شورای تدمین استان در پایان گفت: اقتدار نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی باعث شده در منطقه پرآشوب، ایران اسلامی یک جزیره ثبات باشد و هیچ قدرتی به خود اجازه نمی­دهد در معادلات منطقه­ای و جهانی نقش جمهوری اسلامی را نادیده بگیرد. اتحاد دولت و ملت تحت زعامت رهبر معظم انقلاب هر روز اقتدار کشور را بیشتر می­کند.  

در پایان نیز نیروهای مسلح مستقر در مشهد با بهره­گیری از ادوات سنگین و نیمه سنگین و فن­آوری­های جدید نظامی اقتدار، صلابت و  توانمندی­ بالای نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار