به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

سومین بیمارستان صحرایی در منطقه محروم شهرستان الیگودرز برپا می‌شود

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: سومین بیمارستان صحرایی در منطقه شول‌آباد الیگودرز برپا و تیم‌های فوق تخصصی و تخصصی در این بیمارستان حضور پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ - 21September 2016

سومین بیمارستان صحرایی در منطقه محروم شهرستان الیگودرز برپا می‌شود

به گزارش دفاع پرس از لرستان، سرهنگ نبیالله شمس بیرانوند مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال در آغازین روزهای هفته دفاع مقدس سومین بیمارستان صحرایی سازمان بسیج جامعه پزشکی استان لرستان به نام شهید والامقام ایرج خسروی در بخش محروم شولآباد از توابع شهرستان الیگودرز برپا میشود.

وی افزود: این بیماستان با حضور 15 متخصص و فوقتخصص، 5 دندانپزشک، 10 پزشک عمومی و یک تیم پژوهشی تحقیقاتی به همراه تجهیزات لازم جهت پایش تب مالت در منطقه هدف راهاندازی میشود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان عنوان کرد: با اطلاعرسانی صورت گرفته و ارجاعاتی که از طرف مراکز و خانههای بهداشت تحت پوشش مرکز شولآباد انجام میگیرد پیشبینی میشود هزار و 500 مراجعه مستقیم و سه هزار و 500 نوع خدمت ارائه شود.

وی بیان کرد: حداقل دو یا سه اکیپ سیار در مناطق دوردست که امکان مراجعه مستقیم به بیمارستان ثابت شهید خسروی را ندارند حضور پیدا میکنند و با ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و داروی رایگان پذیرای مراجعه کنندگان هستند.

شمس بیرانوند تصریح کرد: فعالیت چشمگیر پرستار، ماما، کارشناسان بهداشت و دیگر رشتههای پیراپزشکی سبب سهولت انجام خدمات و پربارتر شدن این خدمت خیر خواهد شد.

وی گفت: با توجه به سطح بالای شیوع تب مالت در منطقه به نسبت استان، دو تیم آزمایشگاهی با تجهیزات مربوطه جهت نمونهگیری و یک تیم پژوهشگر با هدایت یکی از اعضای هیئتعلمی دانشگاه در مناطق از قبل شناساییشده حاضر میشوند تا پایش و بیمارییابی و تحقیق موردنظر را انجام دهند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: در کنار این خدمات خداپسندانه لوازمالتحریر تهیهشده توسط مجمع خیرین بسیج جامعه پزشکی با فعالیت گروه جهادی دانشجویی دانشجویان رشتههای مختلف پزشکی به دانش آموزان تقدیم میشود.

وی اظهارداشت: با توجه به حضور کادر پزشکی که عضو بسیج جامعه پزشکی هستند چنانچه مورد خاصی از بیماری در منطقه یافت شود که نیاز به ارجاع به مراکز مجهزتر داشته باشد برای تمهیدات لازم چارهاندیشی شده است.

شمس بیرانوند افزود: از آنجا که مردم شهرستانهای الیگودرز و ازنا از کمبود رادیولوژیست برای انجام سونوگرافی رنج میبرند پیگیریهایی در حال انجام است تا یکی از رادیولوژیستهای دانشگاه در این برنامه حضور پیدا کند و با تأمین یک دستگاه سونوگرافی پرتال خدمات مربوطه انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها