بیانیه اداره کل حفظ آثار زنجان به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

سی و یکم شهریور، یکی از تابناک‌ترین و افتخار آمیزترین مقاطع تاریخی ملت ایران است

اداره کل حفظ آثار زنجان در بیانیه خود که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس صادر کرده آورده است: سی‌ویکم شهریور ماه هر سال یادآور طلیعه یکی از تابناک‌ترین و افتخار آمیزترین مقاطع تاریخی در حیات ملت ایران بوده و فرصتی برای بازخوانی چگونگی شکستن تابوی شکست‌ناپذیری ابرقدرت‌ها است.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ - 21September 2016

سی و یکم شهریور، یکی از تابناک‌ترین و افتخار آمیزترین مقاطع تاریخی ملت ایران است

به گزارش دفاع پرس از زنجان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است: سی و یکم شهریور ماه هر سال یادآور طلیعه یکی از تابناکترین و افتخار آمیزترین مقاطع تاریخی در حیات ملت ایران بوده و فرصتی برای بازخوانی چگونگی شکستن تابوی شکستناپذیری ابرقدرتهای استکباری برابر قدرت معنویت و اراده انقلابی نسل خمینی (ره) به شمار میرود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: قدرت بازدارندگی دفاعی و بالندگی علمی امروز جمهوری اسلامی که جایگاه برتر منطقهای و ایفای نقش بازیگری فرامنطقهای را برای ایران رقم زده و قدرتهای بین المللی را به تکریم و تحسین کشور و شکل دادن یک فرایند رقابتی نوین برای تعامل و همکاری با نظام وادار ساخته است، محصول حماسه جهاد و شهادت طلبی تربیت یافتگان مکتب ولایت فقیه در هشت سال دفاع مقدس و مقاطع پس از آن است.
 
در بیانیه اداره کل حفظ آثار استان زنجان می خوانیم: آن زمانی که رزمندگان زنجانی در لشگر 17 علی ابن ابیطالب حضور دارند آن لشگر جزء لشگرهای برجسته سپاه پاسداران است و نیروهای زنجانی ارکان آن را تشکیل می دهند. موقعی که لشگر 8 نجف از کمبود نیرو و امکانات رنج می برد، با ورود رزمندگان زنجانی آن لشگر جان گرفته و در عملیات ها به صورت موثرتر وارد می گردد. درسال 63 وقتی که رزمندگان زنجانی وارد لشکر 31 عاشورا می شوند. لشکر 31 را که در عملیات خیبر تلفات عمده ای داده را به یک لشکر بسیار مقتدر در عملیات بدر تبدیل می کند، در این عملیات از 3 تیپ لشکر عاشورا دو تیپ آن به فرماندهی شهیدان رستم خانی و اشتری در دست نیروهای زنجان است. در عملیات والفجر 8 اصلی ترین گردان غواصی لشکر 31 عاشورا گردان علی اصغر زنجان است. در عملیات کربلای 4 و 5 گردان غواصی حضرت ولیعصر زنجان در داخل لشکر 31 عاشورا ، حساس ترین و مهمترین ماموریت لشکر را در پاسگاه کوت سواری شلمچه انجام می دهد. عملیات های پی درپی غواصی ها رزمندگان زنجانی انجام می دهند باعث مشهور شدن زنجان به شهر غواصان دریادل گشته و منجر به تهدید موشکی زنجان توسط صدام به جهت تلافی شکست های خود می گردد.
 
جهاد سازندگی زنجان نیز یکی از موثرترین یگان های مهندسی جنگ جهاد در حمایت و پشتیبانی از جنگ بوده و تیپ 2 زرهی زنجان نیز نقش بسزایی در دوران دفاع مقدس داشته و حماسه های بی بدیلی در عملیات طریق القدس آفرید..
 
در خاتمه این بیانیه آمده است: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم بویژه شهدای استان، آغاز هفته دفاع مقدس را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا، حضرت آیت الله العظمی امام خامنهای عزیز، کلیه ایثارگران انقلاب اسلامی و ملت قدرشناس ایران اسلامی تبریک عرض نموده، سلامتی و توفیقات آنان را از درگاه خداوند متعال خواستار است.
 
انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار