جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

نمایشگاه تصویری «مهندسی در جنگ» در کرمان برگزار می‌شود

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس، نمایشگاه تصویری از مهندسی در جنگ در تیپ ذوالفقار برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷ - 20September 2016

نمایشگاه تصویری «مهندسی در جنگ» در کرمان برگزار می‌شود

به گزارش دفاع پرس از کرمان، سردار محمد مطهری در نشست خبری با موضوع هفته دففاع مقدس، اظهار داشت: رژه نیروهای مسلح با صلابت هرچه تمام در روز 31 شهریور و همزمان با سالروز آغاز تهاجم رژیم بعثی در کرمان برگزار میشود.

وی بیان کرد: همچنین دومین روز از هفته دفاع مقدس روز سرباز نامگذاری شده است که در این روز از سربازان نیروهای مسلح تجلیل خواهد شد.

وی گفت: برگزاری برنامه میقات صالحین بسیجیان و شرکت در نمازجمعه و غبار روبی و گلباران قبور مطهر شهدا از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس است.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: نمایش رزمی فرهنگی با عنوان مهندسی در جنگ از سوم مهرماه به مدت یک هفته در تیپ 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه اجرا می شود.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء برپا می شود و اقدامات مهندسی در جنگ را به نمایش می گذارند.

سردار مطهری گفت: همچنین نمایشگاه تصویری از مهندسی در جنگ همزمان با برگزاری این برنامه در تیپ ذوالفقار برگزار می شود.

وی استفاده از این برنامه را برای عموم مردم رایگان اعلام کرد و افزود: با همکاری شهرداری اتوبوس های عمومی برای رفت و آمد مردم در مکان هایی از شهر در نظر گرفته شده است.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اهداف و نیات آمریکا قبل از انقلاب اسلامی با حضور 40 هزار مستشار و با هزینه از بیت المال کشور پیاده می شد.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سیادت و آقایی آمریکایی ها در ایران به پایان رسید اما آنها بیکار ننشستند و پس از انجام توطئه ها توسط عناصر ضد انقلابی به سراغ صدام رفتند و جنگ ناخواسته را بر ما تحمیل کردند.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی به مدت 2887 روز و هشت سال طول کشید گفت: در دفاع مقدس خسارت های زیادی بر ما وارد شد، پنج استان مرزی کشور درگیر شدند و شهرها و روستاهای زیادی ویران و مهاجران و آواره های فراوانی داشتیم.

سردار مطهری ادامه داد: در دوران دفاع مقدس 172 هزار شهید، 335 هزار جانباز، 42 هزار و 618 آزاده داشتیم و 2 میلیون و 400 هزار هکتار از زمین های کشور آلوده به مین شد.

وی گفت: با جانفشانی نیروهای مسلح و پس از بازسازی ارتش توانستیم آمریکایی ها را ناکام سازیم و از جنگ سربلند خارج شویم.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری درباره ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشور گفت: نیاز است نیروهای مسلح کشور تقویت شوند و از مرهای کشور دفاع کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار