همزمان با هفته دفاع مقدس؛

بیش از 500 برنامه در استان مرکزی اجرایی می‌شود

همزمان با هفته دفاع مقدس بیش از 500 برنامه مختلف فرهنگی و معنوی در سراسر استان مرکزی با همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ - 20September 2016

بیش از 500 برنامه در استان مرکزی اجرایی می‌شود

به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، جنگ تحمیلی و تاریخ هشت سال دفاع مقدس یکی از وقایع مهم در سرنوشت کشور است که امروز با گذشت نزدیک به 30 سال از تمام شدن آن روزها اما همواره خاطرات برجای مانده از آنها برای تک تک ما دارای قداست بوده و همواره نیاز است که این رشادت ها و دلیرمردی ها همچون گنجی ارزشمند و گرانبهاء به نسل های بعدی سینه به سینه منتقل شود.

دفاع مقدس تنها جنگی هشت ساله میان دو کشور بر سر کشورگشایی نبود درواقع دفاع مقدس جنگ میان اصول و چارچوب اصلی دین اسلام و تلاش دشمن برای از بین بردن معنا و مفهوم دین و جلوگیری از گسترش آن در میان کشورهای آزادی خواه جهان بود چرا که انقلاب پا گرفته در ایران در اوایل عمر خود به سر می برد و دشمن سعی داشت با راه اندازی جنگی نابرابر انقلاب را به اواخر عمر خود نزدیک کرده و بتواند آن را از ذهن تمامی ملت های آزادی خواه جهان پاک کند.

دفاع مقدس در واقع یک فرهنگ غنی است که نقشی موثر و تعیین کننده در فرهنگ کشور دارد و می تواند الگویی کامل برای نسل های بعدی باشد و به جرات می تواند گفت که اشاعه فرهنگ ناب دفاع مقدس و ترویج شیوه های رفتاری و اخلاقی شهداء و رزمندگان می تواند جامعه را در برابر تمامی تهاجمات فرهنگی اتخاذ شده از سوی دشمنان بیمه کند.

اجرای رژه نیروهای مسلح در استان مرکزی

همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس همچون سال های دیگر از ساعت 8 تا 10 صبح در مقابل بازار سرپوشیده اراک رژه ای با همکاری تمامی نیروهای مسلح استان مرکزی برگزار می شود که انعکاسی از صلابت و اقتدار نیروهای کشور و مشتی محکم و کوبنده بر دهان دشمنان است.

گلباران قبور شهدا با حضور مسئولان در دومین روز از هفته دفاع مقدس

دومین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان روز ایثارو شهادت نامگذاری شده که بر این اساس قبور تمامی شهدای دفاع مقدس با حضور مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی گلباران می شود که این اقدام حرکتی در راستای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب است.

همایش پیاده روی خانوادگی در استان مرکزی می شود

سومین روز از هفته دفاع مقدس که مقارن با روز جمعه است با هماهنگی انجام شده قرار است که همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با حضور اقشار مختلف برگزار شود.

البته در کنار اقدامات دیگر و برنامه های پیش بینی شده در این ایام قرار است که همایش تجلیل از پیشکسوتان ، تجلیل از خانواده های شهداء و ایثارگران، برگزاری یادواره های مختلف شهداء در سراسر استان مرکزی،نواختن زنگ مقاومت، برگزاری نمایشگاه ویژه دفاع مقدس برگزار شود.

آنچه که مشخص است پررنگ کردن یاد و خاطره سال های مقاومت و دفاع غیرتمندانه ملت ما می تواند مسیری روشن برای امروز کشور و مقابله در برابر تمامی خواسته های دشمنان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها