50 برنامه شاخص هفته دفاع مقدس استان یزد اعلام شد

فرمانده سپاه الغدیر یزد 50 برنامه شاخص بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ - 20September 2016

50 برنامه شاخص هفته دفاع مقدس استان یزد اعلام شد

به گزارش دفاع پرس از یزد، سردار اکبر فتوحی در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد که در محل دهکده مقاومت یزد برگزار شد، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس برای ملت ایران از ارزشهای بسیار بالایی برخوردار است.

وی با تاکید برضرورت زنده نگاه داشتن یاد شهدا، گفت: انقلاب اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس در برابر تمام قدرتهای جهان و با دستان خالی ایستادگی کرد ولی به دشمن تا دندان مسلح خود اجازه نداد حتی یک وجب از خاک ایران را تصاحب و غصب کند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با تاکید بر اینکه امنیت مهمترین نعمت خداوند به ماست و این نعمت حاصل ایثارگریهای شهدا و رزمندگان و ایثارگران در طول انقلاب است، گفت: یکی از مهمترین وظیفههایی که در قبال شهدا و دوران دفاع مقدس بر دوش ما قرار دارد، زنده نگاه داشتن یاد آنها است.

فتوحی با تاکید بر ضرورت انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جوان، بیان کرد: از مهمترین رموز پیروزی ایران در جنگ تحمیلی و با وجود قدرت نظامی دشمن، در درجه اول توکل رزمندگان به خدا و در مرحله بعد شناخت خوبی بود که از دشمن توسط نیروهای ایرانی به دست آمده بود.

وی به خاطراتی در ارتباط با نقش رزمندگان یزدی در دوران هشت سال دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت های این استان برای پیشبرد اهداف ایران در این ایام اشاره کرد و گفت: رژیم بعث با اسیران ایرانی رفتار بسیار نامناسبی داشت ولی در مقابل ایران به تبعیت از سیره و روش نبی مکرم اسلام، با اسیران به نرمی رفتار کرده و آنها را تکریم کرد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از مهمترین برنامه های استان یزد برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس را برگزاری نمایش رزمی تاریخ انقلاب دانست و گفت: این برنامه سال گذشته با استقبال چشمگیر و بسیار پرشور مردم یزد روبرو شد.

وی تصریح کرد: این برنامه جذاب که سعی شده به صورت کامل بر اساس واقعیت های انقلاب از زمان آغاز مبارزات تا عصر حاضر انجام شود، با عنوان کد سی و هشت و به مدت یک هفته در طول ایام دفاع مقدس در دهکده مقاومت واقع در جنب پارک کوهستان یزد برگزار میشود.

فتوحی حضور حداکثری در نماز جمعه، غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری یادواره های شهدا را از دیگر برنامههای استان یزد در این ایام دانست و ادامه داد: در روز نخست هفته دفاع مقدس هم همزمان با سراسر کشور، رژه نیروهای مسلح در مرکز استان یزد و در تمام شهرستانهای استان یزد برگزار میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار