سردار نجاتی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

برگزاری 100 یادواره شهدا در خراسان رضوی در هفته دفاع مقدس/ بازخوانی هفت عملیات در هفت روز از هفته دفاع مقدس

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: برگزاری 100 یادواره شهید در هفته دفاع مقدس در دستور کار سپاه امام رضا(ع) قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ - 17September 2016

برگزاری 100 یادواره شهدا در خراسان رضوی در هفته دفاع مقدس/ بازخوانی هفت عملیات در هفت روز از هفته دفاع مقدس

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، در آستانه فرارسیدن سی­ و ششمین سالگرد دفاع مقدس نشست خبری سردار نجاتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور اصحاب رسانه در مرکز فرهنگی این استان برگزار شد.

وی در این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و 17 هزار شهید خراسان رضوی، اظهار داشت: مردم در دفاع مقدس توانستند دست نشانده آمریکا و صهیونیست را که در 31 شهریور 1359 برای نابودی انقلاب اسلامی به میدان آمده بود را سر جای خود بنشانند.

سردار نجاتی افزود: دفاع جانانه ملت ما، رهبری حضرت امام (ره) و نقش ولایت فقیه با بهره­گیری از آموزه­های دینی و معنوی و وحدت نیروهای مسلح، همدلی مردم و اقوام مختلف منجر شد که مردم کشورمان از این آزمایش سربلند بیرون بیایند و ملت توانست در جنگ احزابی که دشمن برای این کشور طرح­ریزی و اجرا کرده بود پیروز شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به شعار هفته دفاع مقدس سال جاری گفت: شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما آماده ­ایم» است. امسال با این شعار اعلام می­ کنیم که مانند دفاع مقدس در تمامی عرصه­ ها و به خصوص جنگ نرمی که دشمن آغاز کرده است آماده هستیم که به دفاع از انقلاب و ارزشهای اسلامی بپردازیم.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه با بیان این مطلب که در هفته دفاع مقدس سال جاری 1000 عنوان برنامه توسط ادارات و نهادها در نظر گرفته شده به تشریح برنامه­ های این هفته در سطح  استان پرداخت و خاطر نشان کرد: در اولین روز از هفته دفاع مقدس برنامه رژه نیروهای مسلح مستقر در مشهد را در ساعت 8 صبح روز سی­و یکم شهریورماه در میدان پانزده خرداد خواهیم داشت که نشان از صلابت و اقتدار نیروهای مسلح است. در دومین روز از هفته دفاع مقدس که به نام شهیدان، ایثارگران، سربازان و افتخارآفرینان است آئین تجلیل از شهدا و عطرافشانی گلزار شهدا را در عصر روز پنجشنبه 1 مهرماه در مشهد مقدس و سطح استان و همچنین تقدیر از سربازان برگزار می­شود.

وی تصریح کرد: روز سوم هفته دفاع مقدس که روز معنویت و وحدت ملی، خانواده و صلابت نامگذاری شده است نیروهای مسلح در نماز جمعه دوم مهرماه حضور پیدا خواهند کرد و پیشکسوتان دفاع مقدس در سطح استان سخنران قبل از خطبه­ها هستند که سخنران قبل از خطبه­ها در مشهد امیر جهانشاهی فرمانده قرارگاه منطقه­ ای شمالشرق نزاجا و ارشد آجا در شمالشرق خواهد بود. در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس که همزمان است با بازگشایی مدارس زنگ مقاومت در مدارس استان نواخته خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه اظهار داشت: برگزاری گردهمایی اصناف که در پشتیبانی دفاع مقدس نقش پررنگی داشتند. گرامیداشت سالگرد عملیات ثامن­الائمه(ع) که منجر به شکست حصر آبادان شد توسط لشکر 77 پیروز ثامن­الائمه(ع) و تجلیل از فرماندهان و خانواده شهدای این عملیات و برنامه گرامیداشت شهدای سانحه هوایی کهریزک از دیگر برنامه ­های روزهای پایانی هفته دفاع مقدس در مشهد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه­ های شاخص این هفته گفت: افتتاحیه نمایشگاه دفاع همچنان باقی­ست که امروز برگزار می­شود و از فردا در طول هفته دفاع مقدس پذیرای بازدید کنندگان است. همچنین 100 یادواره شهید توسط سپاه امام رضا(ع) برگزار می­شود. برگزاری مانور عملیات والفجر3 توسط لشکر 5 نصر در تربت جام، برپایی نمایشگاه­های فرهنگی در سطح مدارس و اکران فیلم­های کوتاه با موضوع دفاع مقدس توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه­ های شاخص این هفته به این عناوین می­توان اشاره کرد.

سردار نجاتی ادامه داد: در زمینه بازخوانی عملیات­های دفاع مقدس در این هفته هفت عملیات مورد بازخوانی قرار می­گیرد که این مراسم در آمفی­تئاتر کودک مجتمع کوهسنگی برگزار می­شود. بازخوانی احداث پل بعثت که جهاد خراسان در ساخت آن نقش پررنگ و تعیین کننده­ای داشت در اول مهرماه برگزار می­شود. بازخوانی عملیات بدر و کربلای 5 توسط لشکر 5 نصر، بازخوانی عملیات کربلای 1 توسط تیپ 21 امام رضا(ع)، بازخوانی عملیات ثامن­ الائمه(ع) توسط لشکر 77 پیروز ثامن­الائمه(ع)،  بازخوانی عملیات کربلای 2 توسط همرزمان سرلشکر شهید محمود کاوه در لشکر ویژه شهدا و بازخوانی عملیات مروارید توسط نیروی دریایی و عملیات­های برون مرزی که نیروی هوایی آنها را به انجام رسانده از دیگر برنامه ­های بازخوانی عملیات های دفاع مقدس در این هفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جشنواره گنجینه ­های ماندگار دفاع مقدس افزود: این فراخوان با هدف جمع­آوری اسناد و آثار و خاطرات دفاع مقدس است. امیدواریم با احصاء این گنجینه عظیم بتوانیم از آنها در به روز رسانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و همچنین دایره المعارف دفاع مقدس که به نقش خراسان در دفاع مقدس می­ پردازد بپردازیم.  

سردار نجاتی در پایان از تمام پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس برای حضور در این جشنواره دعوت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار