«دبکا فایل» مدعی شد؛

استقرار سامانه موشکی «اس 400» در ایران

یک پایگاه خبری صهیونیستی مدعی شد که روسیه در نظر دارد سامانه پدافند موشکی اس 400 را در ایران مستقر کند.
کد خبر: ۹۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ - 17August 2016

استقرار سامانه موشکی «اس 400» در ایران

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس به نقل از دبکا فایل، در پی استقرار جنگنده بمبافکنهای روسی در پایگاه هوایی شهید «نوژه»، این کشور در نظر دارد، سامانه پدافند موشکی اس 400 را نیز در این پایگاه مستقر کند.

این پایگاه خبری به نقل از منابع نظامی و اطلاعاتی در ادامه نوشت: هواپیماهای غولپیکر آنتونوف 124 امروز چهارشنبه 27 مردادماه در حال بارگیری مجموعهای از موشکهای اس 300 و اس 400 برای ارسال به پایگاه شهید نوژه هستند.

در ادامه این مطلب آمدهاست: روز گذشته منابع اطلاعاتی غرب گزارش دادند که جنگنده بمبافکنهای روسی توپولف 22M3 و سوخو – 34 برای اولین بار از خاک ایران مواضع داعش و جبههالنصره در سوریه را هدف حملات خود قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه نیز روز گذشته با صدور بیانیهای ضمن تایید خبر استقرار بمبافکن و جنگندههای خود در پایگاه هوایی همدان اعلام کرد: این جنگنده بمبافکنها با حملات خود تاکنون پنج انبار عمده سلاح را در نزدیکی شهر حلب در سوریه نابود کردهاند؛ که برای تامین سلاح به گروه تروریستی داعش مورد استفاده قرار میگرفتند.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در خصوص انتشار برخی خبرها مبنی بر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریستها در سوریه گفت: همکاریهای ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این رابطه تبادل ظرفیت و امکانات داریم.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار