معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) خبر داد

پیش بینی حضور 25 هزار نفر از مردم خراسان رضوی در مراسم ارتحال امام خمینی(ره)

معاون هماهنگ کننده سپاه استان خراسان رضوی گفت: با توجه به سهمیه در نظر گرفته‌شده برای استان خراسان رضوی که 20 هزار نفر اعلام‌شده است تاکنون 50 درصد از این ظرفیت تکمیل‌شده است. پیش‌بینی ما این است که امسال 25 هزار نفر ثبت‌نام کنند که این آمار به ادارات و شهرستان‌ها ابلاغ‌شده و تمهیدات لازم در نظر گرفته‌شده است.
کد خبر: ۴۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ - 28May 2015

پیش بینی حضور 25 هزار نفر از مردم خراسان رضوی در مراسم ارتحال امام خمینی(ره)

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، در آستانه فرارسیدن سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) نشست خبری سرهنگ افراسیابی معاون هماهنگکننده سپاه امام رضا(ع) با اصحاب رسانه در خصوص برنامههای این روز در مجتمع فرهنگی آیهها در مشهد مقدس برگزار شد.

وی در ابتدا با نثار درود به روح ملکوتی امام راحل و شهدا بهخصوص شهدای عملیات بیتالمقدس گفت: امام خمینی(ره) با انفاس قدسی خود روحی در کالبد جامعه شاه زده گذشته دمیدند که امروز وقتی نگاه کنیم متوجه میشویم ایرانی که در آن زمان جایی برای مطرحشدن نداشت امروز با هنر آن امام فقید و با سرانگشت او از پایین به صدر جدول صعود پیداکرده است.

معاون هماهنگکننده سپاه امام رضا(ع) در ادامه افزود: امروز ایران اسلامی نهتنها در حوزه علمی بلکه در تمامی حوزهها حرف برای گفتن دارد و همه به خاطر مکتب امام(ره) و درسی که به مردم کشورمان داد، است.

افراسیابی با بیان اینکه امسال هم مانند سالهای گذشته با حضور گسترده هم استانیهای عزیز در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) با خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری تجدید بیعت میکنیم، خاطرنشان کرد: ستاد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) خراسان رضوی به ریاست مهندس رشیدیان استاندار و دبیری سازمان تبلیغات اسلامی استان تشکیل جلسه داده است که در ادامه این جلسات ستاد ارتحال امام(ره) نیز در سپاه امام رضا(ع) تشکیل شد و دهها برنامه مختص گرامیداشت یاد آن امام سفرکرده در سطح استان داریم.

معاون هماهنگکننده سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: روز 14 خرداد که سالگرد ارتحال رهبر انقلاب است و همچنین 15 خرداد که نقطه عطف انقلاب اسلامی است عموماً جلسات گرامیداشتی باهدف انتقال راه و روش مکتب امام به نسل جدید و آشنایی آنها با عقاید معمار بزرگ انقلاب در سطوح مختلف ردههای بسیج خواهیم داشت.

افراسیابی در خصوص اعزام زائرین حرم حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: کمیته اعزام ستاد ارتحال حضرت امام(ره) با سپاه است. پیشبینی ما این است که زائرین امسال به دلیل تقارن این ایام با سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) علاوه بر زیارت حرم حضرت امام(ره) با نیت زیارت حرم حضرت معصومه(ره) و مسجد مقدس جمکران در این سفر زیارتی شرکت کنند که تاکنون نیز با آماری که در دست داریم استقبال چشمگیری صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: با توجه به سهمیه در نظر گرفتهشده برای استان خراسان رضوی که 20 هزار نفر اعلامشده است تاکنون 50 درصد از این ظرفیت تکمیلشده است. پیشبینی ما این است که امسال 25 هزار نفر ثبتنام کنند که این آمار به ادارات و شهرستانها ابلاغشده و تمهیدات لازم در نظر گرفتهشده است. بیشتر شهرستانهای استان هفتاد درصد ظرفیتشان تکمیلشده است. با توجه به ظرفیت اختصاص دادهشده و برای اینکه هر چه سریعتر وسیله ایاب و ذهاب از سوی پایانههای تأمین شود از مردم درخواست داریم که هر چه زودتر نسبت به ثبتنام جهت حضور در بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام راحل به پایگاهها و ردههای بسیج و مساجد مراجعه کنند. به علت گرمی هوا و مشکلات تردد افرادی که کهولت سن دارند و یا دچار مریضی خاص هستند از حضور در این سفر خودداری کنند.

معاون هماهنگکننده سپاه امام رضا(ع) در مورد زمان اعزام اظهار داشت: بعضی از زائرین از شهرستانهای استان جهت شرکت در مراسم نیمه شعبان در قم روز یازدهم خردادماه اعزام میشوند و برخی دیگر از کاروانها 12 خرداد و آخرین کاروانها نیز 13 خرداد اعزام میشوند. آخرین اعزامها هم بعد از شرکت در مراسم سالگرد عازم قم و حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران میشوند.

افراسیابی در خصوص خدمات ارائهشده در این سفر گفت: درزمینهٔ حملونقل سعی کردیم که بهترین اتوبوسها را برای انتقال زائرین در نظر بگیریم. وعده غذایی یک روز استقرار در تهران از سوی ستاد ارتحال حضرت امام(ره) تأمین میشود برای اسکان همان روز نیز بسیاری از اماکن عمومی و مردمی در اختیار زائرین قرار میگیرد. همه زائرین این سفر زیارتی از سه نوع بیمه برخوردار هستند که شامل بیمه حملونقل، بیمه ستاد سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) کل کشور، بیمه حوادث بسیج. در مورد خدمات درمانی نیز به همراه هر اتوبوس معمولاً یکی از عناصر درمانی مانند پزشک یا پزشکیار و یا فردی که با کمکهای اولیه آشنایی دارد اعزام میشود در این خصوص نیز هلالاحمر استان، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی تسهیلاتی را در نظر گرفتهاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار