دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

20 شبکه اجتماعی برتر دنیای مجازی

در یک مقدمه کوتاه اما جامع، ابتدا باید تعریف رسانه اجتماعی یا همان Social Media را دانست سپس به معرفی برترین‌های این دسته از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها رفت. رسانه اجتماعی به تکنولوژی‌های تحت وب و تحت موبایل گفته می‌شود.
کد خبر: ۲۳۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ - 20April 2017
20رسانه اجتماعی برتر دنیا

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، در یک مقدمه کوتاه اما جامع، ابتدا باید تعریف رسانه اجتماعی یا همان Social Media را دانست سپس به معرفی برترین های این دسته از وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها رفت. رسانه اجتماعی به تکنولوژی‌های تحت وب و تحت موبایل گفته می‌شود که ارتباطات را به‌وسیله ایجاد گفت‌گوهای تعاملی بین افراد، جوامع و سازمان‌ها امکان‌پذیر می‌سازد. آنطور که Andreas Kaplan و Michael Haenlein (هر دو استاد دانشگاه در رشته مارکتینگ و رسانه‌های اجتماعی) رسانه اجتماعی را تعریف کرده‌اند:

به گروهی از اپلیکیشن‌های تحت وب گفته می‌شود که بر اساس ایدئولوژی و تکنولوژی‌های وب 2 ساخته می‌شوند و به کاربران اجازه می‌دهند تا خودشان محتوای این وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را تولید کنند.

امروزه استفاده از اینترنت رنگ و بوی دیگری گرفته و در همه جای دنیا یکی از کارهای روزمره و واجب مردم شده است. به نظر می‌رسد دلیل اصلی‌اش این است که شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای در فضای مجازی قدرت بیشتری یافته‌اند و سر زبان‌ها افتاده‌اند. این روزها مثل گذشته دیگر نباید حتما یکی از دوستان‌تان را از نزدیک ببینید تا عرض ارادت کرده و حال و احوالش را جویا شوید. فقط کافی است متنی را تایپ کرده، عکسی را گرفته یا ویدیویی را آپلود کرده و برایش بفرستید و از آخرین رویدادهای زندگی‌تان باخبرش کنید. خیلی راحت می‌توانید در خانه خودتان نشسته و دوستان جدید بیابید. به سادگی می‌توانید ابراز عقیده کنید و از عقاید دوستان و نزدیکان‌تان با خبر شوید. می‌توانید به همه بگویید که کجا هستید و چه می‌کنید. و خلاصه هر آنچیزی را که قبلا در دنیای واقعی عادت به انجام دادنش را داشتید، حالا می‌توانید از طریق دنیای مجازی نیز همان کارها را بکنید.

واقعیت این است که بسیاری از شبکه‌های اجتماعی برای انجام امور خاصی ایجاد شده‌اند و فقط تعدادی از آنها مشابه یکدیگر هستند. به عنوان مثال کاری که فیس‌بوک انجام می‌دهد با کاری که لینکداین (Linked in) می‌کند، بسیار فرق دارد. اگر هر کدام از آنها واقعا یک کار را انجام می‌دادند، دیگر امکان نداشت به این تعداد شبکه اجتماعی به شهرت برسد.

شبکه‌های اجتماعی به همان اندازه که می‌توانند برای ما فرصت باشند می‌توانند تهدید هم باشد و اگر در زمینه‌ای که استفاده می‌کنید سواد رسانه‌ای نداشته باشید می‌تواند به تهدید تبدیل شود. در زیر به جایگاه شبکه‌های اجتماعی در جهان می‌پردازیم:

فیس بوک (Facebook.com):

فیس بوک بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا با بیش از 901 میلیون نفر کاربر (آپریل 2012) است. این وب سایت در فوریه 2004 تاسیس شد. چیزی که باعث شده تا فیس بوک به اوج شهرت امروزی خود برسد این است که کاربران می‌توانند دوست پیدا کنند، پیغام روان کنند، عکس و ویدیوهایشان را با دوستان به اشتراک بگذارند، پروفایل‌های شخصی شان را به روز رسانی کنند و … . تمام این کارها به سادگی و سهولت عجیبی قابل اجراست و استفاده از فیس بوک را ساده و همه گیر کرده است.

 (Youtube.co) :یوتیوب

این وب سایت برای اشتراک‌گذاری ویدیوهای کاربران ساخته شد. ایده آن زمانی بوجود آمد که جاوید کریم در میهمانی شام دوست و همکارش استیو چن نتوانست شرکت کند. چد هورلی و استیو برای اینکه ویدیویی را با جاوید کریم به اشتراک بگذارند تا او هم از جریان میهمانی با خبر باشد، به مشکلاتی برخورد کردند و به همین سادگی ایده ساخت یوتیوب به وجود آمد. این سه نفر که آن زمان در پی پال (Pay Pal) همکار و برنامه‌نویس بودند به کمک یکدیگر یوتیوب را فوریه 2005 بوجود آورند. ایده این سایت آن چنان عالی و قدرتمند بود که به زودی (نوامبر 2006) توسط شرکت گوگل به مبلغ 1/65 میلیارد دلار خریداری شد. در یوتیوب کاربران به سادگی می‌توانند ویدئو آپلود و نگاه کنند، با دیگران شریک بسازند و حتی با استفاده از نرم افزارهای ثالث (third party applications) این ویدیو ها را دانلود کنند. در یوتیوب می‌توانید فیلمی از محصولات شرکت‌تان را برای تبلیغات به اشتراک بگذارید، نمونه کارهایتان را آپلود و مشتری جذب کنید؛ اما اکثر ویدئوهای یوتیوب شخصی هستند و این عامل اصلی موفقیت یوتیوب در شش – هفت سال گذشته بوده است.

محبوبیت یوتیوب بین مردم آنچنان بالا رفته که گاه حتی آمارهایی که درباره این سرویس می‌خوانیم شگفت‌انگیز و رویایی به نظر می‌رسند. در حالی که تمام این آمارها درست و دقیق بوده و توسط خود مردم ایجاد می‌شود. نمونه چند از این آمارها قرار ذیل است:

1- در هر دقیقه 60ساعت ویدئو به یوتیوب آپلود می‌شود.

2- در یک روز بیشتر از 4 میلیارد ویدئو توسط کاربران تماشا می‌شود.

3- بیشتر از 800 میلیون کابر فعال، هر ماه از یوتیوب بازدید می‌کنند.

4- 70 درصد ترافیک یوتیوب از خارج از ایالات متحده ایجاد می‌شود.

5- در هر روز بیش از 500 سال از ویدئوهای یوتیوب در فیس بوک دیده می‌شوند و در هر دقیقه 700 ویدئوی یوتیوب در توئیتر توئیت می‌شود.

**مای اسپیس (Myspace.com):

مای اسپیس قبل از اینکه توسط رقیب قدرتمندی مثل فیس بوک زمین زده شود، از سال 2006 تا اواسط سال 2008 بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در ایالات متحده آمریکا بود. صاحب امتیاز این شبکه اجتماعی، غول رسانه‌ای دنیا نیوزکورپوریشن و مالک میلیادر آنروبرت مرداک است. شما در مای اسپیس همان کارهایی را می‌توانید انجام دهید که در فیس بوک قادر به انجامش هستید، مانند اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو، داشتن پروفایل، چت آنلاین و … . مای اسپیس به کاربرانش اجازه می‌دهد تا هر زمان که می‌خواهند با استفاده از اسم مستعار (Screen names) گمنام باقی بمانند.

(Twitter.com):توییتر  

بنده شخصا از میان تمام شبکه‌های اجتماعی موجود در اینترنت، کار و ایده توییتر را از همه بیشتر می‌پسندم و علاقه شدیدی نسبت به توییتر دارم. خصوصا در این پنج – شش ماه اخیر بیشترین وقتی که بر روی یک شبکه اجتماعی می‌گذارم در توییتر است. توییتر یک شبکه اجتماعی و یک سرویس میکرو وبلاگ نویسی (Microblogging) است که به کاربرانش اجازه می‌دهد تا پست‌های کوتاه و پیام‌های شخصی کاربران دیگر را بخوانند. برای این کار شما باید کابران دیگر را دنبال و یا به اصطلاح فالو (follow) کنید. شهرت عظیم توییتر در سادگی و سازگار بودن آن با اس ام اس می‌باشد که با شبکه‌های مخابراتی افغانستان هم کار می‌کند. از دیگر خوبی‌های توییتر، به روز بودن فوری آن است. شما می‌توانید از آخرین اخبار و تحولات دنیا (در هر زمینه‌ای که باشد) در زودترین وقت ممکن آگاه شوید.

فلیکر (Flickr.com):

فلیکر یک سرویس میزبان عکس و ویدئو، سرویس‌های وبی (Web Services Suite) و یک اجتماع آنلاین (Online Community) است که در فوریه 2004 تاسیس شد. فلیکر توسط کاربران برای اشتراک گذاری عکس و ویدیو و از طرف دیگر توسط وبلاگ نویسان برای میزبانی عکس‌هایشان در هنگام وبلاگ نویسی، به صورت وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد. مالک فلیکر یاهو می باشد.

فوتوباکت (photobucket.com):

یک سرویس آنلاین برای به وجود آوردن اسلاید شو(Slide show creation)، میزبانی ویدیئو، اشتراک‌گذازی عکس و میزبانی تصاویر کاربران است. این وب سایت در سال 2003 راه اندازی شده است. بیشترین شهرت این وب سایت در ذخیره و به کار گیری از راه دور آواتار (شکلک‌های نمایه) هنگام گذاشتن کامنت در فروم‌ها، ایجاد آلبوم‌های شخصی فوتو گرافیکی و ذخیره ویدئو است. کاربران می‌توانند آلبوم‌هایشان را به صورت خصوصی، عمومی و یا حتی با پسورد امنیتی ایجاد کنند.

 (Linkedin.com):لینکد این

  لینکد این یک شبکه اجتماعی بزینس گرا (business oriented) است. این شرکت در سال 2002 تاسیس و سرویس آن در ماه می سال 2003 راه اندازی شد و بیشتر در ایجاد روابط حرفه‌ای (professional networking) میان کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. لینکد این با داشتن بیش از 100 میلیون کاربر فعال (مارس 20111) یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر است. در ماه ژوئن 2011 این شبکه اجتماعی با داشتن33/9 میلیون بازدیدکننده جدید در طی یک مدت مشخص، توانست تا از مای اسپیس پیشی بگیرد. بیشترین تعداد کاربران لینکد این آمریکایی (44 میلیون کاربر) و مابقی (56 میلیون کاربر) از سراسر جهان هستند. نکته جالب توجه حضور 3 میلیون کاربر هندی در این وب سایت است و نشان دهنده گسترش فرهنگ استفاده از این سرویس در کشور هندوستان می‌باشد.

دیگ (digg.com):

دیگ یک شبکه اجتماعی خبری است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به اخبار داغ و جذاب لحظه‌ای در جهان رأی بدهند (یا به اصطلاح اخبار را دیگ کنند) و به این ترتیب باعث رتبه بندی اخبار می‌شوند. اخباری که از طرف خوانندگان رتبه بندی می‌شود. سرویس دیگ در نوامبر 2004 به صورت آزمایشی راه اندازی شد، اما به سرعت رشد کرد و به شهرت رسید. در حال حاضر دیگ قابلیت‌های زیادی در خود ایجاد کرده است که به عنوان نمونه می‌توان به ایجاد لیست دوستان، توانایی دیگ کردن هر نوع خبر و محیط گرافیکی ویژه و کابر پسندش اشاره کرد.

ردیت (reddit.com):

ردیت رقیب بزرگ و دیرینه دیگ بوده و مشابه آن یک شبکه اجتماعی خبری می‌باشد. دقیقا مشابه دیگ، در ردیت هم می‌توانید اخبار را رده‌بندی کرده و به لینک آن را به دیگر دوستانتان بفرستید. بیشترین لینک‌هایی که رأی مثبت گرفته باشند به صفحه اول ردیت نقل مکان می کنند و رتبه های نخست را می گیرند. این بدین معنی است که آن اخبار پر خواننده ترین اخبار در تمام اینترنت از نظر خوانندگان بوده اند. ردیت در سال 2005 به عنوان یک وب سایت تجمع اخبار(news aggregation)، بحث عمومی و فروم مشاوره‌ای تاسیس شد.

استمبل اپان (Stumbleupon.com):

باید اعتراف کنم با اینکه در طول روز مدت زیادی را در اینترنت می‌گذرانم، اما تا دو ماه پیش چیزی درباره استمبل اپان نمی‌دانستم. چیزی حدود دو ماه پیش مقاله‌ای درباره این وب سایت خواندم و واقعا متوجه شدم که ایده جالبی دارد، بنابراین به سرعت یک حساب کاربری در آن ایجاد کردم و حالا هم از مزیت‌های آن استفاده می کنم. این وب سایت یک موتور اکتشافی (discovery engine) است که بهترین های وب را بر اساس سلیقه کاربر جدا کرده و به وی پیشنهاد می کند. در هنگام ثبت نام در وب سایت سوالاتی از کاربر پرسیده می شود و بر اساس پاسخ کاربر همان دسته از وب سایت هایی به کاربر ارائه می‌شود که کاربر دقیقا به دنبال همان ها بوده است. بر اساس قواعد شبکه های اجتماعی، یک کاربر می تواند وب سایت ها، ویدئو ها و عکس ها را امتیاز داده و رده بندی کند. همچنین مانند دیگر شبکه های اجتماعی کاربران وب سایت ها را می توانند با دوستانشان به اشتراک بگذارند. این وب سایت در نوامبر سال 2001 بوجود آمده است.

نینگ (Ning.com):

نینگ یک پلتفورم آنلاین برای ایجاد شبکه های اجتماعی شخصی است. در این وب سایت هر کاربر می تواند شبکه اجتماعی خودش را ایجاد کند. این وب سایت در اکتبر سال 2004 ایجاد شد، اما رسما در اکتبر 2005 در دسترس عموم قرار گرفت.

های فایو (hi5.com):

های5 در ابتدا فقط یک شبکه اجتماعی مبتنی بر وب بود که مانند دیگر شبکه های اجتماعی شما می توانستید در آن پروفایل ایجاد کرده، عکس و ویدئو اشتراک بگذارید و دوستان جدید بیابید، اما از آوریل 2009 به بعد های‌فایو را به عنوان یک شبکه اجتماعی برای بازی های آنلاین می شناسند. شما در این وب سایت می توانید با دوستان قدیم و جدیدتان به صورت آنلاین گیم بازی کنید و لذت ببرید. این وب سایت در سال 2003 توسط برنامه نویس هندی رامو یالامانچی تاسیس شد و به گزارش کام اسکور در سال 2008 های‌فایو سومین شبکه اجتماعی بزرگ دنیا بر اساس بازدید ماهیانه‌اش شناخته شد. گرچه های‌فایو در این اواخر محبوبیت گذشته‌اش را از دست داده است، اما با این حال نه‌تنها هنوز جزء بزرگترین شبکه های اجتماعی دنیا است، بلکه بزرگترین شبکه اجتماعی در مارکت آنلاین اسپانیایی زبانها و جزء ۱۰ سایت برتر در بیش از ۲۰ کشور جهان می باشد.

(Scribd.com): اسکریبد

اسکریبد را به نام سرویس انتشار اجتماعی (Social publishing service) می‌شناسند. این وب سایت، یک سرویس آنلاین وب 2 است که امکان اشتراک گذاری اسناد را برای کاربرانش فراهم می کند. جایی که کاربران می توانند اسناد را با هر فرمتی که باشد در داخل یک صفحه وب با فرمت iPaper قرار داده و با دیگران شریک نمایند. این وب سایت در سال 2006 بوجود آمد و حالا با انتشار ایبوک، اسناد تحقیقاتی و دیگر محتویات آکادمیک به کار خود ادامه می دهد. ایده بوجود آوردن اسکریبد زمانی به ذهن تریپ آدلر (موسس اسکریبد) رسید که وی در سال 2006 با پدرش جان آر. آدلر (استاد در دانشگاه استنفورد) گفتگویی بر سر مشکلات انتشار مقالات آکادمیک داشتند. تریپ آدلر در آن زمان دانشجوی دانشگاه هاروارد در رشته بیوفزیک بود. همین گفت‌وگو باعث شد که وی اقدام به ایجاد یک تیم برنامه نویسی برای تاسیس اسکریبد بزند.

بیبو (Bebo.com):

بیبو (pronounced bee-boh) در سال 2005 توسط کمپنی معروف AOL تاسیس شد اما در سال 2010 به کرتریون کاپیتال پارتینرز فروخته شد. نام بیبو مخفف کلمات انگلیسی Blog Early, Blog Often که (به ترجمه من) به معنی پشت سر هم و زود به زود وبلاگ نویسی کنید می باشد. در این سرویس اجتماعی، کاربران می توانند وبلاگ نویسی کنند، عکس اشتراک بگذارند، ویدیو بگذارند و پاسخنامه درست کنند. هر کاربر بعد از ثبت نام در وب سایت صاحب یک پروفایل شخصی می شود که در آن از خودش خواهد نوشت. در ضمن کاربران می توانند دوستان جدید بیابند، برای آنها درخواست دوستی روان کنند، برایشان پیغام بگذارند و دوستان را در جریان آخرین آپدیت ها قرار دهند.

فریندفید (friendfeed.com):

فریندفید یک سرویس اجتماعی برای بوجود آوردن و یکپارچه سازی فیدهای لحظه به لحظه از دیگر سرویس های اجتماعی، وبلاگ ها، شبکه های رسانه ای، میکروبلاگینگ سرویس ها و فید دیگر وب سایت هایی است که آر اس اس و یا آتوم فید را پشتیبانی می کنند. این سرویس فیدها را یکجایی انتشار کرده و به جریان می اندازد. سپس دوستان کاربر می توانند مطلب را خوانده و حتی بر روی مطلب کامنت بگذارند. حدود یک یا دو سال پیش زمانی را به یاد می آورم که فریندفید به شهرت زیادی رسیده بود و همه جا برسر زبانها بود. با اینکه این وب سایت هنوز هم بسیار مدرن و جذاب است، اما دیگر آن محبوبیت سابق اش را ندارد. فریندفید در اکتبر 2007 تاسیس گردید.

فرینداستر (friendster.com):

فرینداستر یکی از قدیمی ترین شبکه های اجتماعی حال حاضر اینترنت است که در سال 2002 و قبل از بوجود آمدن مای اسپیس و فیس بوک تاسیس گردید. پیش از آنکه در ماه می 2011 فرینداستر تبدیل به یک سرویس گیم و موسیقی آنلاین بشود، یک سرویس اجتماعی برای دوست یابی، ایجاد پروفایل، گذاشتن قرار ملاقات، اطلاع یافتن از احوال دوستان، بوجود آوردن روابط بین کاربران و اشتراک گذاری عکس و ویدیوی آنلاین بود. اما در یک اقدام برای نوسازی کمپنی، مسئولین این وب سایت، خط مشی کاری شان را برای بازی های آنلاین و اشتراک گذاری موسیقی تغییر دادند. 90 درصد از ترافیک فرینداستر را کاربران آسیایی خصوصا کاربران جنوب شرقی آسیا بوجود می آورند.

 بادو (Badoo.com):

اگرچه بادو به عنوان یک شبکه اجتماعی گذاشتن قرار ملاقات و دوست یابی میان کاربران در سال 2006 در لندن تاسیس شد اما طبق آمار وب سایت الکسا پنجاه دومین وب سایت معروف در فرانسه و ۱17مین وب سایت معروف و پربازدید در جهان می باشد. البته بادو را به عنوان یک شبکه اجتماعی چند زبانه در سراسر دنیا می شناسند. در بادو شما می توانید هر آنچه را که از یک وب سایت دوست یابی انتظار دارید بیابید. به گزارش تاپ تن رویوز بادو در حقیقت شبیه یک چت روم، یک وبسایت گذاشتن قرار ملاقات و یک وب سایت امتیاز دهی برای عکس می باشد که در شکل و شمایل یک شبکه اجتماعی بوجود آمده است. بادو بیشتر از 123 میلیون کاربر دارد که بیشترشان غیر انگلیسی زبان هستند.

(livemocha.com): لیوموکا

لیوموکا یک شبکه اجتماعی قدرتمند در زمینه یادگیری زبان است. در این شبکه اجتماعی شما می توانید از سراسر دنیا دوست پیدا کنید و با آنها چت کنید. در هنگام ثبت نام از شما سوال پرسیده می‌شود که به کدام زبان تسلط دارید و چه زبان‌هایی را بلد هستید، سپس در مرحله بعدی از شما می پرسند که مشتاق به یادگیری کدام زبان هستید. طبق پاسخ هایی که شما ارائه می دهید خود وب سایت به شما کاربرانی را برای دوستی معرفی می کند که میخواهند زبان مادری شما را یادبگیرند و در کنار آن به زبانی تسلط دارند که شما خواهان یادگیری اش هستید. بعد از دوستی با این افراد، شما جمله سازی خواهید کرد و آنها به جملات شما نمره خواهند داد. شما نیز به جملات آنان نمره می دهید. هم اکنون این سرویس بیشتر از 8/5 میلیون کاربر از 195 کشور مختلف جهان دارد. در کنار فراگیری رایگان زبان که با برقراری ارتباط بین دوستان ممکن می شود، خود سرویس لیوموکا کورسهای آنلاین آموزش زبان نیز دایر می نماید که هر کورس برای 38 زبان زنده دنیا رایگان، برای چهار زبان آلمانی، فرانسوی، اسپانیای و ایتالیایی ماهیانه 29 دالر و سالیانه 149 دالر در سال، و برای کورس زبان انگلیسی ماهیانه 39  دالر و سالیانه 399 دلار برای هر کاربر هزینه دارد. لیو موکا در سال 2007 راه اندازی

تگد (tagged.com):

تگد مشابه بسیاری از شبکه های اجتماعی که در این پست معرفی گردید وب سایتی است که کاربران را به یکدیگر معرفی می نماید و کسانی که علایق مشابه دارند را برای دوستی با یکدیگر دعوت می کند. در کنار این کار، تگد برای بازی آنلاین نیز امکانات زیادی را در نظر گرفته است. مهمترین ویژگی تگد همین معرفی اشخاص به یکدیگر بر اساس مطالبی است که آنها به اشتراک می گذارند. از دیگر خصوصیات ممتاز تگد می توان به راه امکان تگ کردن و دادن تحفه های مجازی اشاره کرد. شبکه اجتماعی تگد در سال 2004 در کالیفرنیای آمریکا تاسیس گردید. تگد می گوید که بیش از 100 میلیون کاربر دارد. طبق گزارش ها تگد تنها از ایالات متحده در طول یک ماه 6/2 میلیون بار به صورت یگانه بازدید می گردد، این بازدیدها از سراسر جهان به 20/4 میلیون بار بازدید یگانه در طول یک ماه می‌رسد.

(plus.google.com):گوگل

 آخرین شبکه اجتماعی که در طی این پست برای شما معرفی می کنم، معجزه اخیر غول بزرگ اینترنتی دنیا گوگل است که چیزی حدود یک سال قبل مورد استفاده عموم قرار گرفت و هم اکنون بعد فقط بعد از یک سال فعالیت بیش از 200 میلیون نفر کاربر فعال دارد. من به عنوان یکی از اعضای همیشگی سرویس‌های مختلف گوگل، به چند دلیل عمده گوگل+ را یک انقلاب در طراحی مدرن شبکه های اجتماعی می دانم. اول اینکه برنامه نویسان گوگل با داشتن تجارب، تخصص و دانش نسبتا کامل خودشان، سرویس آنلاین نسبتا کاملی را از لحاظ برنامه نویسی بوجود آورده اند و از آخرین تکنالوژی های روز دنیا مبتنی بر وب 2 استفاده کرده اند که این لذت استفاده از گوگل+ را دو چند می کند. دوم اینکه به نظر من بیشتر ویژگی ها و امکاناتی را که در وب سایت های بالا برای شما معرفی کردم را نیز می توانید در گوگل+ مشاهده کنید. از لحاظ تخصصی گوگل+ به نظر من هیچ مشکلی ندارد و سهولت های زیادی را با استفاده از آن نوار تیره رنگ بالای وب سایتش به ارمغان آورده است. ویژگی های جدید گوگل+ مانند سیرکل کردن دوستان در دسته های مختلف، هنگ اوت ها، چت های تصویری دسته جمعی، ویژگی اسپارکس، طریقه بوجود آوردن آلبوم عکس و دیدن آلبوم دیگر دوستان، نحوه دعوت کردن از دوستان برای عضویت در گوگل+ و … همه و همه تقریبا در تجربه دنیای آنلاین و مجازی بی سابقه و کم نظیر بوده اند. نوشتن درباره گوگل+ با اینکه تا همین جا هم کم بوده است، اما بیشتر از این هم فایده چندانی ندارد، زیرا در این اواخر آنقدر از گوگل+ گفته اند و نوشته اند که تقریبا همه میدانند چه نوع سرویسی است. تنها حرفی که باقی می ماند این است که بر روی لوگوی زیر کلیک کرده و وارد گوگل+ شوید تا خودتان تجربه کنید منظورم از بی نظیر بودن چیست.

انتهای پیام/  241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار