لاوروف ادعای آمریکا علیه همگرایی ضدتروریستی ایران و روسیه را رد کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ادعای آمریکا را مبنی بر اینکه گسترش همکاری‌های تهران و مسکو برای مبارزه با تروریسم ضدسوری نقض قطعنامه 2231 سازمان ملل است، بی‌اعتبار خواند.
کد خبر: ۹۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ - 17August 2016

لاوروف ادعای آمریکا علیه همگرایی ضدتروریستی ایران و روسیه را رد کرد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، لاوروف امروز در دیدار با مورایه مک کیلی وزیر خارجه زلاندنو در مسکو اظهار داشت: هیچ دلیلی برای متهم کردن روسیه به نقض قطعنامه 2231 سازمان ملل برای همکاری ضد تروریستی با ایران وجود ندارد.

وی ادامه داد: مسکو هیچ اقدامی برای تحویل یا فروش هواپیماهای نظامی به تهران نکرده است بلکه مبارزه علیه تروریسم (ضدسوری) در چارچوب همگرایی های دو کشور ادامه دارد.

لاوروف همچنین تاکید کرد: در عملیات نظامی جدید روسیه مانند قبل نیز مواضع تروریست ها هدف گرفته می شود و در این وضعیت هیچ موضوعی برای گفت وگو و مذاکره وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به مجبور شدن آمریکا برای پرداخت بدهی (400 میلیون دلاری) خود به جمهوری اسلامی پس از چندین سال تاخیر، گفت: واشنگتن بهتر است در این زمینه توضیح دهد.

آمریکا دیروز پس از مصاحبه علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و هماهنگ کننده عالی سیاست های جمهوری اسلامی در امور سوریه، مبنی بر توافق تهران و مسکو برای گسترش همکاری های دو کشور علیه تروریست های ضدسوری، مدعی شد که این اقدام نقض قطعنامه 2231 سازمان ملل است.

یک مقام دیپلماتیک روسیه نیز امروز گفت: مقام های آمریکایی باید با دقت قطعنامه 2231 شورای امنیت را در باره ایران بخوانند که محدودیت تحویل تسلیحات در آن قید شده است و مفاد آن هیچ ارتباطی با گسترش همکاری های ضدتروریستی تهران و مسکو ندارد.

کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا پنج سال پیش با جذب تندروترین تروریست های تکفیری و سازماندهی گروه های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره برای جنگ در سوریه، این کشور و عراق را گرفتار نبردهای داخلی کردند که تاکنون ده ها هزار کشته، میلیون ها آواره و ویرانی های گسترده برجای گذاشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار