دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

آشنایی با ماموریت‌های بالگرد هجومی و ترابری 214

این بالگرد به واسطه نصب راکت و بمب و همچنین استفاده از توپ 20 میلیمتری قادر است هر هدفی را تا شعاع 3 الی 4 کیلومتری مورد انهدام قرار دهد. برای نمونه می توان به درگیری اخیر این نیرو با اشرار مسلح در 200 کیلومتری شرق استان کرمان اشاره کرد، که در آن هوانیروز با استفاده از بالگرد 214 توانست 4 خودروی خاطی را منهدم کند.
کد خبر: ۹۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ - 19August 2016

آشنایی با ماموریت‌های بالگرد هجومی و ترابری 214

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، بالگرد بل 214 یکی از مهمترین بالگردهای در خدمت ارتش جمهوری اسلامی است که از دوران دفاع مقدس تاکنون خدمات فروانی را در حوزه ترابری و پشتیبانی رزمی نیروهای مسلح داشته است.

ماموریتهای این بالگرد به دو بخش تاکتیکی و لجستیکی تقسیم میشود. که بخش تاکتیکی آن شامل عملیات هجومی، فرماندهی و کنترل، تجسس و نجات، تنظیم تیر توپخانه، پیاده کردن چترباز می شود.

این بالگرد به واسطه نصب راکت و بمب و همچنین استفاده از توپ 20 میلیمتری قادر است ستون خودوریی دشمن را تا شعاع 3 الی 4 کیلومتری مورد انهدام قرار دهد. برای نمونه می توان به درگیری اخیر این نیرو با اشرار مسلح در 200 کیلومتری شرق استان کرمان اشاره کرد، که در آن هوانیروز با استفاده از بالگرد 214 توانست 4 خودروی خاطی را منهدم و بیش از یک و نیم تن مواد مخدر را به همراه تسلیحات سبک و نیم سنگینشان به آتش بکشد.
 
 
این بالگرد در حوزه لجستیکی کارکردهای متفاوتی را متناسب با نوع عملیات و میزان قدرت و ظرفیت انجام می دهد که مهمترین آن حمل ونقل نفرات با تجهیزات، تجدید تدارکات و تخلیه مجروحان است.

براساس این گزارش موتور این بالگرد ساخت شرکت لایکامیتگ است و قدرت آن معادل 2930 اسب بخار است، این بالگرد در شرایط استاندارد گنجایش 16 رزمنده را با احتساب خدمه دارد و حداکثر وزن قابل پرواز آن  15 هزار پوند است.

حداکثر ظرفیت سوخت بالگرد 214، 2 هزار پاوند برای 2 ساعت و سی دقیقه پرواز در شرایط استاندارد است.
باک ذخیره این بالگرد هزار لیتر گنجایش داشته و برد عملیاتی آنرا به اندازه چشمگیری می افزاید.

این گزارش می افزاید: حداکثر سقف قابل پروازی این بالگرد بیست هزار پا با ماسک اکسیژن و حداکثر سرعت در سطح دریا 140 نات برابر با 252 کیلومتر است. همچنین حداکثر بار خارجی قابل حمل در شرایط استاندارد برای این بالگرد 6 هزار پوند عنوان شده است.

این بالگرد بعد از بالگرد شنوک مهمترین بالگرد ترابری ارتش ایران محسوب می شود و خط ماموریتیاش  در عملیات های ترکیبی و بزرگ در پشت بالگردهای تهاجمی کبری قرار دارد.

انتهای پیام/221

 
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار