سردارحق طلب در یادواره شهدای کیاسر شهرستان بهشهر اظهار کرد؛

از ایستادگی جوانان دیروز با سلاح سبک تا عملیات پهبادهای امروز در عمق خاک دشمن

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: تا دیروز جوانان 18- 19 ساله با آموزش‌های دو سه روزه و با سلاح‌های سبک در برابر دشمن می‌ایستادند اما امروز پهبادها همراه رزمندگان غیور از نیروهای قدس سپاه در عمق خاک دشمن در حال عملیات هستند.
کد خبر: ۹۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ - 15August 2016

از ایستادگی جوانان دیروز با سلاح سبک تا عملیات پهبادهای امروز در عمق خاک دشمن

به گزارش دفاع پرس از مازندران، سردار احمد حقطلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج شب گذشته در یادواره شهدای کیاسر شهرستان بهشهر با تقدیر از برگزار کنندگان یادواره، اظهار کرد: این کنگره در سطح ملی اجرا شده است و شهادت میدهم که چنین برنامههایی کمتر در کشور دیده شده و مایه افتخار است.

وی با بیان اینکه باید به دستان پدران و مادران شهید و جوانان با بصیرت بوسه زد، افزود: شهدا تربیتشده در دامان پدرانی هستند که لقمههای حلال را بر سر سفره آوردند و این است که هر کدام از فرزندان آنها سردار و سلحشور و یادگاری از دفاع مقدس شدند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی، نظام و ولی امر ایران به اتکای شما مردم، مانند شیر در برابر ابرقدرتها بهویژه آمریکای پلید میایستند، خاطرنشان کرد: صلابت و قدرتی که در مقام معظم رهبری میبینیم به سبب همین اتکا به قدرت و پشتیبانی مردم است.

این مسئول با بیان اینکه مطمئن باشید امروز روح شهدا در مجلس حضور دارند، گفت: در دو روز گذشته در جلسه ستاد شهدا و در محضر سردار نقدی، شاهد گزارش سردار عبداللهپور فرمانده سپاه قدس گیلان بودیم که گزارشی را از کنگره 8 هزار شهید این استان ارائه داده و به نکاتی اشاره کردند که مهمترین آن را باید در خاطرات مادران، فرزندان و همسران و پدران شهید دید که با تمام وجود، حضور شهدا را در کنار خود میبینند.

وی با بیان اینکه به برکت وجود شهدا است که در این جمعها حضور پیدا میکنیم، گفت: هرساله بدون اینکه ریالی از مجموعه دولتی و یا سازمانی گرفته شود، دهها میلیون تومان در هر یادواره هزینه میشود و حتی افرادی که خود در بحث مالی مشکل دارند اما قدم و قلم و درَمی برمیدارند.

سردارحقطلب اظهار کرد: ای کاش! امروز دشمنان انقلاب اسلامی با استفاده از ابزار پیشرفته و ماهوارههایی که میگویند ایران را رصد میکنیم؛ آنها را تنظیم کرده و بر روی استان مازندران دقیقتر میشدند، به شهرستان بهشهر و به روستای کیاسر میآمدند و میدیدند که یک روستای کوچک با 11 شهید، با جوش و خروش فراوان شعار مرگ بر آمریکا سر دادهاند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ادامه داد: شما مردم کیاسر قطرهای از دریای مردم ولایتمدار ایران اسلامی هستید و دیروز در حرکت نمایشی و نمادین، ناوها و موشکهای آمریکایی و غربی را در خلیج فارس مورد هدف قرار دادید.

این مسئول با اشاره به دعوت خود به یادواره شهدای کیاسر بهشهر، گفت: حضور و شکوه شما مردم قدرت تکلم را از من گرفت و این صلابت موضوع جنگ را به ذهن من آورده است؛ در آن زمان 30 میلیون جمعیت در کشور داشتیم، سلاح کافی برای مقابله با دشمن نداشتیم، نیروهای رزمنده آموزش لازم را نداشتند، 30 سال پیش خط مقدم نبرد مردم ایران با دشمن در آبادان، خرمشهر، اهواز و دزفول بود اما اکنون خط نبرد با استکبار جهانی در سوریه، یمن، لبنان و عراق است، سؤال این است که آیا شکست خوردیم، عقب رفتیم یا پیشروی کردیم؟!

وی ادامه داد: تا دیروز جوانان 18- 19 ساله با آموزشهای دو سه روزه و با سلاحهای سبک در برابر دشمن میایستادند اما امروز پهبادها همراه رزمندگان غیور از نیروهای قدس سپاه در عمق خاک دشمن در حال عملیات هستند، دیروز آرپیجی تا 700- 800 متر برد را نداشتیم، اما امروز موشکهای دوربرد نیروی هوا فضا سپاه، هزاران کیلومتر دورتر را میتواند مورد اصابت و هدف قرار بدهد.

سردار حقطلب بیان کرد: در جنگ عراق از 33 کشور اسیر داشتیم، تاکنون براساس ارزیابیهای انجامشده، صدام در زمان جنگ تحمیلی از 40 کشور تجهیزات نظامی دریافت کرد، در آن زمان با جمعیت کم و سلاحهای اندک و ناچیز در برابر همه قدرتهای شرق و غرب ایستادیم، آیا امروز میشود با این ملت دم از تسلیم زد؟ امروز که تجهیزات پیشرفته را به لطف جوانهای بومی داریم، آیا حق است که در مقابل غرب تسلیم شویم؟! امروز که توانمندی ایران در دریاهای آزاد و خلیج فارس آنقدر وسیع و گسترده شده که ناو آمریکایی جرأت نزدیک شدن به جزایر ایران را ندارد و اگر اشتباهی رخ دهد، نیروهای آن به اسارت درمیآیند؛ آیا حق است که تسلیم شویم؟!

وی بیان کرد: در ماجرای حضور ناو آمریکایی در آبهای ایران در خلیج فارس، پاسداران کشورمان به زبان فارسی با آنها صحبت کرده و اخطار دادند و آنها نیز به فارسی پاسخ دادند، زیرا ایران اقتدار خود را به رخ آنها میکشد و مجبور شدند تا در ناوهای خود مترجم فارسی داشته باشند، لذا در آن واقعه، شهادت میدهم که افسر آمریکایی به زبان فارسی پاسخ پاسدار کشورمان را داد و با این مضمون گفت که ما اشتباه کردیم، نیاز به اعزام نیروی دریایی نیست، اکنون مسیر خود را منحرف و فاصله خود را با شما حفظ میکنیم.

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: امروز در خلیج فارس چنین اقتداری را داریم، آیا فکر میکنید که اگر آمریکاییها میتوانستند با ایران درگیر بشوند، درگیر نمیشدند؟ آنها که در سوریه، عراق افغانستان و پاکستان با سلاحهای پیشرفته اقدام به عملیات میکنند، آیا ابایی از جنگ با ایران دارند؟! همه ابزار تبلیغاتی که در اختیار رژیم آمریکا است، در سازمان ملل نیز نوکری به نام «بانکیمون» دارند و وقتی مردم مظلوم یمن را بمباران کردند و بچههای خردسال را به شهادت رساندند، اما این سازمان رسماً اعلام کرد که نام عربستان را از لیست ناقضان حقوق بشر خارج میکنیم و چشم روی واقعیتها بستند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ادامه داد: امروز آمریکا همه ابزارهای تبلیغاتی، سازمانها و اتحادیههای بینالمللی را در اختیار دارد، اما چرا به ایران حمله نمیکند؟ چون میداند بهعنوان مثال در ایران در یک استان، در روستایی مانند کیاسر مردمان شهادتطلب و ولایتمدار حضور دارند که اگر آمریکا بخواهد حرکتی بکند، او را به قبرستان ابدی میفرستند.

این مسئول با بیان اینکه امروز با جنگ و ناتوی فرهنگی مواجه بوده و جوانها نباید در تأثیر ماهواره و فضای مجازی همه چیز را از یاد ببرند، افزود: امنیت، رفاه، موفقیت، کار، آسایش و آینده فرزندان این مملکت در گرو تسلیم نیست، در گرو مقاومت و ایستادگی و بصیرت است، باید در اقتصاد، با اقتصاد مقاومتی و در فرهنگ، با فرهنگ مقاومتی نقشآفرین باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها