به بهانه مخالفت با طرح یکسان سازی مزار شهدا؛

بداخلاقی متصدیان طرح یکسان سازی مزار شهدا با رسانه‌ها + فیلم

عصر روز پنج‌شنبه بیست و یکم مرداد ماه در حال فیلمبرداری و تهیه گزارش از قطعه شهدا و درد دل با خانواده ایشان بودیم که ناگهان فردی که خود را از اهالی "خانه شهید بهشت زهرا(س)" معرفی می‌کرد؛ دوربین را ضبط و با تندی رسانه‌ها را محکوم به نشر اکاذیب نمود.
کد خبر: ۹۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ - 13August 2016

بداخلاقی متصدیان طرح یکسان سازی مزار شهدا با رسانه‌ها + فیلم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، عصر روز پنج شنبه 21 مرداد ماه سال 95 خبرنگار و فیلمبردار خبرگزاری دفاع مقدس در حال تهیه گزارش از قطعه شهدا و درد دل با خانواده آنها بود که ناگهان فردی که خود را از اهالی "خانه شهید بهشت زهرا(س)" معرفی کرد؛ دوربین را ضبط و با تندی رسانهها را محکوم به نشر اکاذیب کرد.

این در حالی بود که جمعی 200 نفره از خانواده شهدا که حدود 50 نفر از آنها، خانواده شهدای قطعه 24 گلزار شهدا یعنی همان قطعهای که شهرداری و بنیاد شهید در حال ساماندهی آن است با مشاهده مزارهای یک سطح شده اعتراضهای خود را نسبت به این سازمان اعلام کردند.

در این تجمع خودجوش خانواده شهدا که سخنرانان آن خود خانواده شهدا بودند، برادر شهید آدینه خیراندیش نسبت به مشکلات اجرای این طرح به خبرنگار ما گفت: مسئولان شهرداری و بنیاد شهید مدعی شدهاند خانواده شهدا رضایت خود را نسبت به اجرای این طرح اعلام کردهاند در حالی که خانواده شهدا تاکنون به بسیاری از مسئولان نامه نوشته و اعتراض خود را اعلام کردند.

پس از ساعتها انتظار و جابجا شدنهای بیهدف توسط نیروی نظامی سازمان بهشت زهرا، اطلاعات دوربین را تخلیه و با اخذ تعهد اجازه خروج دادند. آیا به واقع وظیفه رسانه جز این است که اتفاقات و رخدادهای روزانه را بی کم و کاست به مخاطب عرضه نماید و مردم هستند که بهترین قضاوت را در برابر انعکاس اخبار دارند؟ آیا این روشها و برخوردهای سلبی میتواند این حق را از مردم که صاحبان اصلی نظام هستند بگیرد؟

حقیقتا مزار شهدا موزههای مردمی دفاع مقدس هستند و نسلهای بعدی با دیدن این نمادها که به واقع تاریخ معنوی جنگ هستند، مردمی بودن دفاع مقدس را دریافت و آن را باور میکنند. تصمیم گیر اصلی این موضوع باید آحاد مردم و در راس آن خانواده شهدا باشند.

متاسفانه تاکنون بسیاری از مزار شهدا در طرح یکسان سازی تخریب شده و از بین رفتهاند، ویدئوی زیر بازخورد این طرح را از زبان خانواده شهدا در شهرهای مختلف نشان میدهد.

برای مشاهده ویدیو اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 541

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار