شماره 158 همشهری پایداری منتشر شد؛

از حضور منافقین در جنگ تا ترورهای بیولوژیک

همشهری پایداری در جدیدترین شماره خود به بررسی حضور منافقین در جنگ تا ترورهای بیولوژیک پرداخته است.
کد خبر: ۹۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ - 03August 2016

از حضور منافقین در جنگ تا ترورهای بیولوژیک

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، ماهنامه همشهری پایداری در شماره جدید خود (مرداد95) با ارائه پروندهای ویژه در خصوص خیانتهای گروهک منافقین در هشت سال جنگ تحمیلی، تحلیل و بررسی مقولهی ترورهای بیولوژیک در ایران و جهان، گزارشی از اسناد تاریخی معاونت فرهنگی بنیاد شهید، بررسی معمای خلبان آمریکایی شرکت کننده در جنگ ایران و رژیم بعث، مصاحبه با سرهنگ اصغر عزیزی پیرامون نحوهی مبادلهی اسرای جنگ تحمیلی و مطالب خواندنی دیگر به روی کیوسک آمده است.

«مجاهدین بعث» تیتری است که برای پرونده ویژه انتخاب شده است. این پرونده به بررسی فعالیتهای گروهک منافقین در هشت سال جنگ تحمیلی میپردازد. گفتوگو با دکتر یعقوب توکلی، کارشناس و نویسندهی تاریخ انقلاب و مصاحبه با سید محمدجواد هاشمینژاد، دبیر کل بنیاد 17000 شهید ترور به همراه ارائه تاریخچه و تحلیل اقدامات خرابکارانه منافقین، مطالب این بخش را تشکیل میدهند.

«ریزههایی برای نسلکشی» تیر پرونده بدون مرز این شماره همشهری پایداری است که بروز ترورهای بیولوژیک را در ایران و جهان را به بررسی مینشیند. با بروز شائبه وقوع ترورهای بیولوژیک در کشور طی ماههای اخیر، پرداختن به این مقوله بیشتر اهمیت مییابد که برهمین اساس همشهری پایداری در این پرونده گفتوگویی چالشی و حساس با پرفسور کرمی، رییس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژیک ترتیب داده است که سعی دارد لایههای پنهان ترورهای بیولوژیک در ایران بررسی کند. ارائهی تاریخچه وقوع بیوتروریسم و نقش آمریکا و اسراییل در این موضوع از دیگر مطالباین پرونده محسوب میشوند.

در بخش گزارش ویژه این شماره هم گفتوگویی مفصل با محبوب شهبازی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید تدارک دیده شده تا به همراه گزارشی خواندنی بتواند اطلاعات جدیدی درخصوص یکی از بزرگترین مراکز نگهداری اسناد حوزهی دفاع مقدس کشور به مخاطبین ارائه کند. تشریح روزهای پرفراز و نشیب در زندگی علیرضا پورسمنانی سربازی که در ماموریتهای ناجا در زاهدان، دوپای خود را به وطن هدیه میکند، در بخش «یکی مرد جنگی» و با تیتر «جشن تولید برای پاهایی که نیست» هم از دیگر بخشهای این شماره است.

«روایت اسناد» در این شماره اختصاص دارد به اعترافات ریک فرانکونا خلبان آمریکایی که از لایههای پنهان جنگ ایران و رژیم بعث و نقش آمریکا سخن میگوید و با تیتر «چاقوی دولبه دیکتاتور» به رشته تحریر در آمده است. دلنوشتهای از شهید بابایی، داستانک و انتشار خاطرات مردمی به همراه تصویر از دیگر مطالب شماره 158 (مرداد95) همشهری پایداری به شمار میآیند.

ماهنامه همشهری پایداری در مرداد 95، با آثار و گفتاری از یعقوب توکلی، علی کرمی، داوود امیریان، محمدجواد هاشمینژاد، سعید ابوطالب، محبوب شهبازی، محمدحسین مهدویان، محمدمهدی سیار و کوروش علیانی  در 84 صفحه و با قیمت 2000 تومان  منتشر و در کیوسکهای مطبوعاتی عرضه گردیده است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها