بیست و هفتی‌ها این بار با «حجت چریک» می‌آید

بیست و هفتی‌ها مجموعه کتاب‌هایی است که به زندگی فرماندهان شهید گروهان و گردان‌های لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) می‌پردازد و سعی دارد زندگی این شهدا را با زبانی ساده و روان به نسل جوان ارائه دهد.
کد خبر: ۹۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳ - 01August 2016

بیست و هفتی‌ها این بار با «حجت چریک» می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «نشر 27» در ادامه فعالیت خود در حوزه نشر ارزشهای دفاع مقدس به منظور جذب مخاطبان نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی مجموعهای جدید را تحت عنوان «بیست و هفتیها» تالیف و منتشر میکند.

این آثار سعی دارد تا با بیانی ساده و روان و به دور از جنس ادبیات مستند به زندگینامهی مسئولین واحد، فرمانده گردانها و فرمانده گروهانهای شهید لشکر 27 محمد رسولالله(ص) بپردازد.

«حجت چریک» ازجمله این کتابها است که زندگینامهی سردار شهید «حجتالله نیکچه فراهانی» را مورد بررسی قرار داده است. «فاطمه وفاییزاده» نویسنده این کتاب سعی کرده در سه بخش با عنوان «کودکی و نوجوانی»، «جبهه غرب» و «جبهه جنوب» به انضمام وصیتنامه تصویری درست و در عین حال هنرمندانه از این شهید بزرگوار به مخاطب ارائه دهد.

جدای از ویژگی متن اثر تعدای عکس و تصویر از شهید و اسناد و مدارکی هم در کتاب آورده شده تا «حجت چریک» یک کتاب روایی صرف نباشد و بهعنوان یک منبع کاربردی مورد استفاده قرار بگیرد.

قسمتی از متن کتاب

«وقتی عراقیها در پایگاه گردنو بودند، حجت خودش به تنهایی یا با نیروی کمکی میرفت پایگاه را با موشک آر. پی. جی میزد؛ با اینکه میدانست سنگر عراقیها از روی تپه به دشت زهاب دید دارد. بین نیروهای خودی تا دشمن بیشتر از 10 کیلومتر فاصله بود. یک شب گروهی کوچکی جمع کرد و رفتند پایگاه گردنو که مقر دشمن بود. گردنو ارتفاعی بود در منطقه کلهسفید، به شکل یک کلهقند؛ آنجا دیگر عراق مستقر بود و احزاب دموکرات نبودند. گروه حجت برای عملیات ایذایی، شبانه رفت پایگاه را محاصره کرد.

نیروهای کرد و بسیجی را برد و زدند به گردنو. عراقیها غافلگیر شده بودند. چند نفرشان در درگیری کشته شدند. حجت رفت توی سنگر عراقیها و با جنگ تن به تن، نگهبانها را از پا انداخت. کاری بود که جرأت زیادی میطلبید؛ چون ممکن بود عملیات به روز بکشد و همه بمانند زیر آتش پر حجم عراق. بعد از ضربهای که زدند بدون تلفات برگشتند.»

«حجت چریک» با عنوان فرعی «زندگینامهی سردار شهید حجتالله نیکچه فراهانی» بر اساس تحقیقات «زهرا زمانی» و به قلم «فاطمه وفاییزاده» در 168 صفحه مصور نوشته و در 2500 نسخه توسط «نشر 27» منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار