دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

ناکامی تروریست‌ها در تلاش برای شکست محاصره حلب/ فرمانده گروه تروریستی «احرار الشام» به هلاکت رسید

ارتش سوریه و متحدانش یورش تروریست‌های تکفیری را در حومه جنوبی حلب دفع کردند و موفق شدند، شماری از عناصر آنها ازجمله فرمانده گروه تروریستی احرار الشام را به هلاکت برسانند.
کد خبر: ۹۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ - 01August 2016

ناکامی تروریست‌ها در تلاش برای شکست محاصره حلب/ فرمانده گروه تروریستی «احرار الشام» به هلاکت رسید

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، گروههای تروریستی موسوم به «جیش الفتح» روز گذشته عملیاتی را تحت عنوان «حماسه بزرگ حلب» برای شکستن محاصره این شهر آغاز کردند.

در همین خصوص سخنگوی جنبش تروریستی «أحرار الشام» اعلام کرد: "حملاتی را علیه مواضع ارتش سوریه به طول 20 کیلومتر که از روستای «السابقیة» واقع در حومه جنوبی حلب شروع و تا مدرسه «الحکمة» مقابل دو منطقه «الراشدین» 4 و 5 ادامه دارد، آغاز کردیم."

گفته میشود که 14 انتحاری در ابتدای عملیات به مواضع ارتش در «مدرسه الحکمة»، «الفیلات»، «الراشدین4»، «الراشدین 5» حمله کردند؛ که نیروهای ارتش سوریه و متحدانش موفق شدند در ابتدای عملیات حمله دو خودروی انتحاری و یک تانک را خنثی کنند و حداقل 30 کشته و زخمی از آنها بگیرند.

گزارشها حاکی از آن است که «أبو محمد الساری» فرمانده جنبش «احرار الشام» در این حمله به هلاکت رسیدهاست.


أبو محمد الساری

در همین رابطه خبرنگار شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که ارتش سوریه و متحدانش حمله تروریستها را از سمت الراشدین به سوی تلة العماره- «الراموسه» در جنوب حلب دفع کردند.

الراموسة دروازه جنوبی حلب هدف اصلی تروریستها در مرحله اول یورش بود تا حلقه محاصره ارتش سوریه و متحدانش در مناطق شرقی حلب را که چند روز پیش در سیطره تروریستها بود، بشکنند.

در همین حال، تروریستها برای افزایش فشار و جبران شکستهای خود اقدام به شلیک دهها موشک و خمپاره علیه اهالی مناطق غربی شهر از جمله «حمدانیة»، «حلب جدید» و ..» کردند که در ابتدای حملات 11 تن از مردم کشته و دهها تن زخمی شدند.

صدها تن از اهالی مناطق غربی حمدانیة و حلب جدید نیز از ترس حملات تروریستها به مناطق شرقی تحت نفوذ جبهه مقاومت فرار کردند.

به نظر میرسد که جبههالنصره و متحدانش از اسلوب پراکندگی جبههها یعنی همان اسلوبی که ارتش سوریه در عملیات محاصره حلب بر آن تکیه کرده، استفاده میکنند. چراکه گروههای تروریستی از جمله جنبش أحرارالشام و حزب ترکستانی نبردهای جدیدی را در حومه حلب باز میکنند.

گفتنی است؛ آزادسازی حلب از دست گروههای تروریستی مترادف با تقویت قدرت حکومت سوریه و طرفدارانش است، بر همین اساس تروریستها و حامیان آنها تلاش میکنند به هر شکل ممکن جلوی این روند را بگیرند.

انتهای پیام/411

نظر شما
پربیننده ها