معرفی شهدا با زبان کودکانه

انتشارات صریر مجموعه «قهرمانان» را با زندگی شهیدان «بروجردی» و «صیادشیرازی» در قالب کمیک استریپ روانه بازار کتاب کرد.
کد خبر: ۹۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ - 19July 2016

معرفی شهدا با زبان کودکانه

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، انتشارات «صریر» وابسته به سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در فعالیتهای خود در حوزه دفاع مقدس برای اولین بار مجموعه «قهرمانان»را در قالب کمیک استریپ برای گروه سنی کودکان منتشر کرده است.

مجموعه «قهرمانان» شامل دو کتاب با محوریت زندگی «شهید محمد بروجردی» و زندگی «شهیدعلی صیادشیرازی» است که به بخشی کوتاه از زندگی این دو شهید میپردازد.

در کتاب یکم که به شهید «محمد بروجردی» اختصاص دارد تنها به گوشهای از زندگی مبارزاتی ایشان در دوران جنگ تحمیلی پرداخته است.

در مقدمه کوتاهی که در ابتدای کتاب آورده شده درباره این شهید نوشته شده، «شهید محم محمد بروجردی که در بین همرزمان خود به میرزا معروف بود از تأثیر گذارترین فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایجاد امنیت و آرامش غرب ایران و پاکسازی کردستان از عوامل ضد انقلاب و ایجاد وحدت و دوستی بین مردم کردستان و نیروهای جمهوری اسلامی بود.

او از اعضای بنیانگذار سپاه پاسدارن و فرمانده سپاه غرب کشور و  همچنین بنیانگذار نیروی پیشمرگ کرد مسلمان بود. بسیاری از فرماندههان بعدی از شاگردان و آموزش دیدگان محمد بروجردی بودند.»

کتاب دوم «قهرمانان» دومین کتاب از این مجموعه است که به عملیات مرصاد و نقش گروهک تروریستی منافقین در این عملیات و حضور شهید صیاد شیرازی در این عملیات میپردازد.

هر دو کتاب در32 صفحه گلاسه منتشر شده و داری داستانی یک خطی بدون پیچیدگی است از این نظر با مخاطب کودک و نوجوان به خوبی ارتباط برقرار میکند. همچنین کوتاه بودن داستان با دیالوگهای کوتاه و روانش وقت چندانی از مخاطب نخواهد گرفت.

با اینکه این کتاب جزء اولین تجربههای حوزه دفاع مقدس با سبک کمیک استریپ است اما توانسته اثری موفق خلق کند. این کتاب توسط «محمد صمدی» و «حسین اجاقی» تنظیم و تصویرسازی شده است.

در دورانی که همه کودکان غرق در بازیهای رایانهای شدهاند و به زحمت تن به مطالعه میدهند، انتشار چنین اثری لازم و ضروری به نظر میرسد. کتاب قهرمانان به خوبی از فاکتورهای جذب مخاطب استفاده کرده است اگر پخش کتاب در سراسر کشور با موفقیت انجام شود «قهرمانان» با اقبال خوبی برخوردار خواهد شد.

مدیر هنری مجموعه «قهرمانان» «محمد صمدی» و تصویرسازی آن نیز بر عهده «حسین اجاقی» است و در 1000 نسخه توسط انتشارات صریر روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما
پربیننده ها