به مناسبت سالروز درگذشت مهدی آذریزدی؛

مردی که رهبر انقلاب بخشی از رسیدگی به فرزندانش را مدیون اوست

رهبر معظم انقلاب درباره مهدی آذریزدی فرمودند: من خودم را از جهت رسیدگی به فرزندانم، بخشی مدیون این مرد و کتاب این مرد می‎دانم.
کد خبر: ۹۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ - 09July 2016

مردی که رهبر انقلاب بخشی از رسیدگی به فرزندانش را مدیون اوست

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، 18 تیرماه سالروز درگذشت نویسندۀ برجستۀ داستانهای کودک و نوجوان، مهدی آذریزدی است، نویسنده ای که خیلی ها اسمش را با کتاب «قصههای خوب برای بچههای خوب» میشناسند.

رهبر انقلاب در سفر خود به استان یزد در سال 1386، وقتی متوجه حضور مهدی آذریزدی می شوند، از ایشان تجلیل کرده و سخنانی دربارۀ ایشان میفرمایند. متن بیانات رهبر معظم انقلاب در زیر آمده است:


نکتۀ دوم، در مورد آقای آذریزدی است که الان اطلاع دادند ایشان در این جلسه نشستهاند و ظاهراً بیمار هم بودند و با حال بیماری زحمت کشیدند و آمدند.

من چندی پیش در یک برنامۀ تلویزیونی دیدم که از ایشان تجلیل کرده بودند. من با اینکه وقتم هم کم است، از وقتی تلویزیون را روشن کردم و دیدم که از ایشان دارد تجلیل میشود، پای آن برنامه نشستم و صحبتهای خود ایشان را هم گوش کردم.

ایشان در آنجا میگفتند که در طول آن سالهای پیش از انقلاب هیچکس کمترین تشکری، تقدیری از این مرد زحمتکش و خدوم نکرده است. آن برنامه را که من دیدم، نکتهای در ذهنم بود و دلم خواست که آن را یک وقتی به ایشان بگویم، فکر میکردم دیگر امکان ندارد و عملی نیست؛ کجا حالا ما آقای آذریزدی را زیارت کنیم! حالا تصادفاً امشب ایشان اینجا هستند.

آن نکته این است که من خودم را از جهت رسیدگی به فرزندانم، بخشی مدیون این مرد و کتاب این مرد میدانم. وقتی که کتاب ایشان درآمد - اول هم به نظرم دو جلد، سه جلد، تا آن وقتی که من اطلاع پیدا کردم، از این کتاب درآمده بود؛ «قصههای خوب برای بچههای خوب» - من رفتم تورق کردم.

بچههای ما داشتند به دوران مُراهقی ـ یعنی نزدیکی به بلوغ ـ میرسیدند، دوره هم دورۀ طاغوت بود و همۀ عوامل در جهت گمراهسازی ذهن و دل جوان حرکت میکرد. من دلم میخواست چیزی باشد که جوانهای ما با او هدایت شوند و جاذبه هم داشته باشد. خب، کتاب خوب که خیلی بود. بنده فهرست پیشنهادی کتاب مینوشتم و بین جوانهای دانشجو و دانشآموزهای سطوح بالای دبیرستانها پخش میشد، اما برای بچههای کوچک، دستمان خالی بود، تا اینکه کتاب ایشان را پیدا کردم. نگاه کردم دیدم این از جهات متعددی، از دو سه جهت، همان چیزی است که من دنبالش میگردم.

به نظرم دو یا سه جلد که آن وقت چاپ شده بود را خریدم. بعد هم دنبالش گشتم تا اینکه جلد پنجم به نظرم یا ششم - حالا درست نمیدانم، یادم نیست - درآمد؛ به تدریج چاپ شد و من رفتم تهیه کردم و برای فرزندانم خریدم.

نه فقط فرزندان، بلکه در سطح شعاع ارتباطات فامیلی و دوستانه، هرجا دستم رسید و فرزندی داشتند که مناسب بود با این قضیه، کتاب ایشان را معرفی کردم.

خواستم این حقشناسی را من به نوبۀ خود کرده باشم. ایشان یک خلأای را در یک برهه از زمان برای زنجیرۀ طولانی فرهنگی این کشور پر کردند. این کار، با ارزش است. خداوند از شما - آقای مهدی آذریزدی - این خدمت را قبول کند و مأجور باشید. این ستایشهای زبانی و اینها، اجر کارهایی که با اخلاص انجام گرفته باشد، نمیشود؛ اجر کار مخلصانه را خدا باید بدهد و خدا هم خواهد داد. (بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نخبگان استان یزد)

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها