روایتی از زندگی‌نامه همسر شهید "جعفر شهسواری پور"؛

آبی آرام، ستاره‌های سفید؛ مروری بر زندگی زنی با طبع کربلایی

کتاب "آبی آرام، ستاره‌های سفید" مروری بر زندگی و گفته‌های "نیره ناصاری" است که با تقویت انگیزه‌های جهادگرانه در همسرش، جبهه‌ها را از رایحه ملکوت سرشار ساخت.
کد خبر: ۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰ - 06January 2014

آبی آرام، ستاره‌های سفید؛ مروری بر زندگی زنی با طبع کربلایی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ایرانیان در سایه رهبری پیر خمین و با الهام از قیام انسان ساز عاشورا، بیرق آزادگی را برافراشته و استقلال اسلامی را فریاد زدند.

خون شهیدان بذر انقلاب را به ثمر نشاند و دوران مقاومت هشت ساله آغازشد.

زنان ایرانی با تاسی به اسوه صبر و ایثار، حضرت زینب کبری (س) در نقشهای حمایتی و پشتیبانی، ظهوری حماسی یافتند. آنگاه با تقویت انگیزههای جهادگرانه در مردان خود، جبههها را از رایحه ملکوت سرشار ساختند و به عنوان تاثیرگذارترین عامل در ثبات و پایداری دفاع مقدس، نقش آفرینی کردند.

در بخشی از کتاب آمده است: روزها پشت سر هم میگذرد. با همه تلخیها و شیرینیهایش. تو روز به روز قد میکشی. بزرگ و بزرگتر میشوی. مریم هم و علی و حسین.

هر چهار تا پشت سر هم به دنیا آمدهاید. حالا شدهاید همبازی همدیگر. پاتوقتان پارک شهر است. صبح که از خواب بیدار میشوید، سر سفره صبحانه مینشینید. با شیطنتهای کودکانه، نان و پنیرتان را میخورید. تو کره و مربا را بیشتر دوست داری. چای شیرینی را که مامان شوکت با شکر شیرین کرده است، سر میکشید. تا به خودتان بجنبید میشود ساعت ده صبح... .

جعفر میآید. دو روز مانده به تحویل عید سال ۶۵. تیپ قدس مرخصی داده است. بهترین عیدی است که میتوانستید از خدا بگیرید. هم تو و هم فاطمه. آن هم قبل از سال تحویل. بدون اینکه انتظارش را داشته باشی.

در بخش دیگری از این کتاب بیان شده است: جعفر شهید میشود. دهم شهریور ۶۵. در کربلای ۲. در بیابان. تشنه. کنار دریاچه فصلی در خاک حاج عمران. توسط منافقین. پایش ترکش میخورد. بعد شهید میشود. ۱۶ شهریور خبرش را میآورند. در حالی که فاطمه فقط شش ماه دارد.

گذشتهها را که مرور میکنی، میبینی نه گلهای داری و نه شکایتی. از هیچ کس. مه از خدا و نه از خلق خدا. راضی هستی و آرام. مثل آسمان که آبی است و آرام و مثل دریا. راضی هستی. هم از فاطمه و هم از عباس. حتی از آنچه بر تو رفته استو با خودت میگویی: راضیام به رضای خدا!....

کتاب "آبی آرام، ستارههای سفید" به نویسندگی زهره یزدانپناه قرهتپه و با همت مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منتشر شده است.

ستارههای سفید مروری بر زندگی داستانی "نیره ناصاری"، خواهر شهید "علی ناصاری" و همسر شهید "جعفر شهسواریپور" و همسر جانباز "عباس اعظمی" است.

علاقهمندان برای اطلاع از چگونگی تهیّه این کتاب میتوانند با شماره تلفنهای ۳-۶۴۴۵۳۱۶۲ تماس بگیرند و یا به نشانی؛ خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، خیابان هنری کربین، پلاک ۱۲، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مراجعه کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار