اولاند:

فرانسه و آلمان باید رهبری اروپا را به دست گیرند

رئیس جمهوری فرانسه روز یکشنبه گفت که پاریس و برلین باید پس از تصمیم رای دهندگان بریتانیایی به ترک اتحادیه اروپا، ابتکار عمل را در این نهاد به دست گیرند.
کد خبر: ۸۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵ - 26June 2016

فرانسه و آلمان باید رهبری اروپا را به دست گیرند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه، در مراسم گرامیداشت خاطره قربانیان جنگ دوم جهانی در مرکز و شرق فرانسه گفت: یک کشور دوست و هم پیمان که روابط بسیار زیادی با آن داشتیم، اخیرا تصمیم به ترک اتحاد ما یعنی اتحادیه اروپا گرفته است که به نظر ما فناناپذیر و پایدار است.

وی با اشاره به نقش فرانسه و آلمان که پس از جنگ دوم جهانی در پایه گذاری اتحادیه اروپا نقش داشتند، گفت: اکنون این مسئولیت فرانسه و آلمان است که ابتکار عمل را به دست گیرند، زیرا ما نشان داده ایم که این دو کشور توانسته اند پس از اندوه، ترس و جنگ، دوستی نیرومندی ایجاد کنند.

اولاند هشدار داد: در صورت جدایی آلمان و فرانسه، ما با خطر تفرقه، تقسیم و نزاع و اختلاف روبرو می شویم.اما اگر ما با همدیگر باشیم، نه تنها می توانیم به صلح دست یابیم، بلکه به شهروندان این اتحاد خوب که اروپا نام دارد، احترام می گذاریم.

لازم به ذکر است که تصمیم روز پنجشنبه گذشته مردم انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا، کشورهای عضو این نهاد را با زلزله سیاسی و بازارهای جهانی را با نوسان های مالی روبرو کرده است.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار