کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

فهم مشترک کارشناسان عامل اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی

حریری گفت: گر اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک استراتژی و چراغ راه در اقتصاد کشورمان مطرح شود، کارشناسان باید در ابتدا به یک فهم مشترک از این مهم برسند و این در حالی است که درک مشترک هنوز اتفاق نیافتاده است.
کد خبر: ۸۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ - 27June 2016

فهم مشترک کارشناسان عامل اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی

مجیدرضا حریری کارشناس مسائل اقتصادی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره لزوم اجرایی کردن اصول اقتصاد مقاومتی در کشورمان گفت: برای اجرایی شدن اصل اقتصاد مقاومتی تنها دولت موثر نیست بلکه موضوعی همه جانبه وفراگیر است؛ برای اینکه کشورمان از وضعیت حال حاضر اقتصادی خارج شود چرا که از زمان مطرح شدن این مهم(اقتصاد مقاومتی) توسط رهبری هر کارشناسی همان نظرات سابق خود را ارائه میدهد و از دیدگاه خود این اصل را بررسی میکند.

وی ادامه داد: کارشناسانی که معتقد که اقتصاد بسته و متمرکز بودند این اصل مهم را از زاویه دید خود متمرکز تعریف میکنند ولی کارشناسانی که معتقد به اقتصاد آزاد و پیرو مکتب لیبرالیست در اقتصاد هستند؛ اقتصاد مقاومتی را اقتصادی را از دیدگاه خودتعریف میکنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی دیدگاه دوگانه در اقتصاد را بلایی برای نتیجهگیری صحیح دانست و اظهار داشت: اگر اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک استراتژی و چراغ راه در اقتصاد کشورمان مطرح شود، کارشناسان باید در ابتدا به یک فهم مشترک از این مهم برسند و این در حالی است که درک مشترک هنوز اتفاق نیافتاده است.

حریری تاکید کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی میان کارشناسان اقتصادی امری گنگ و غیر مشترک است لذا باید موضوعی جدیدی برای تطبیق نظرات و همگرایی کارشناسان در جهت پیاده سازی صحیح این اصل مهم شکل بگیرد و پس از آن به فهم عمومی تبدیل شود که زمان سخن گفتن از این امر، دقیقا درباره چه زمینهای از اقتصاد بحث به میان میآید؛ اقتصاد آزاد یا متمرکز.

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در مقولههایی که پیرامون علم سخن گفتند به کرسیهای آزاد اندیشی توجه ویژه ای داشتند لذا از این نظر که اقتصاد هم یک علم است و اقتصاد مقاومتی نیز خارج از اقتصاد مطرح نمیشود؛ بهتر از خارج از یک نهاد غیر دولتی همچون دانشگاه کرسیهای آزاد اندیشی گذاشته شود و همه کارشناسان هر آنچه از اقتصاد مقاومتی درک کردهاند را ارائه دهند، از مجموع این مذاکرات یک نتیجه به نام فهم مشترک خارج خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با ایجاد این فهم مشترک، برنامه ریزی دقیق و آینده ای روشن پیشروی اقتصاد مقاومتی خواهد بود ولی با وضعیت امروز کشور هر روز برنامهها به تعویق خواهد افتاد و عملا اتفاق خاصی در جهت منویات رهبری رخ نمیدهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار