سردار "مهدی فرجی" در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

شهید شمسی‌پور مدافع حرمی بود که برای تفحص استخوان‌های همرزمانش در عراق به شهادت رسید

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) گفت: شهید شمسی‌پور مدافع حرمی بود که علاوه بر حضور مستشاری در سوریه به کارهای تفحص در عراق نیز مشغول بود. وی در آخرین ماموریتی که برای یافتن استخوان‌های شهدای همرزمش در عملیات والفجر4 به عراق رفته بود به شهادت رسید.
کد خبر: ۸۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ - 03May 2016

شهید شمسی‌پور مدافع حرمی بود که برای تفحص استخوان‌های همرزمانش در عراق به شهادت رسید

سردار مهدی فرجی فرمانده تیپ 32 انصارالحسین در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در رابطه با سردار شهید "علیرضا شمسیپور" که روز گذشته در جریان تفحص شهدا در خاک عراق به شهادت رسید، اظهار داشت: فرماندهی گردان غواصها، فعالیت در واحد اطلاعات و عملیات لشکر 32 و فرماندهی گردان پیاده 153 از مسئولیتهای وی در دوران دفاع مقدس بود. پس از آن مسئولیت بسیج ورزشکاران، تربیت بدنی سپاه و فرماندهی گردان فاطمیون در جبهه مقاومت را برعهده گرفت. وی یکی از شجاع ترین رزمندگان در دوران هشت سال مردانگی وغیرت بود.

فرجی با اشاره به فعالیتهای شهید شمسیپور در سوریه علاوه بر کار تفحص اظهار کرد: وی در چند مرحله به عنوان مستشار به سوریه اعزام شد. در آخرین اعزام به مدت دو ماه در سوریه ماند و مسئولیت هدایت گردان فاطمیون را بر عهده داشت.

وی افزود: شمسیپور یکی از بهترین نیروهای مستشاری از نظر آموزش در سوریه بود. او به دو زبان عربی و کردی کاملا مسلط بود.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) تصریح کرد: او تفحص پیکر شهدا را در کنار کار اصلی خود یکی از وظایف خود میدانست و پس از پایان جنگ تحمیلی تفحص پیکر شهدا را به ویژه در خاک عراق پیگیری کرد. او خود را مدیون خانوادههای شهدا میدانست.

فرجی با اشاره به آخرین ماموریت وی در تفحص شهدا در خاک عراق بیان کرد: بلافاصله پس از بازگشت از سوریه با وجود این که همسرش در بستر بیماری بود، به دلیل اینکه نشانهای از شهدای عملیات والفجر 4 در ارتفاعات کانی مانگا یافت شده بود، راهی عراق شد.


سردار مهدی فرجی

وی ادامه داد: با وجود احساس وظیفهای که به شهدا داشت به این ماموریت رفت. تعدادی از نیروهای استان همدان که دوستان شهید بودند در عملیات والفجر 4 مفقودالاثر شده بودند. ماموریت با موفقیت انجام شد و در لحظات آخر بر اثر انفجار مین به شهادت رسید. از ایشان دو فرزند به یادگار مانده است.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) تصریح کرد: پیکر مطهر شهید شمسی پور عصر امروز ساعت 18 درمیدان عاشورا مورد استقبال مردم شهید پرور استان قرار خواهد گرفت. همچنین پیکر مطهر این شهید بزرگوار مورد استقبال هیات ورزشی استان در ورزشگاه قدس نیز قرار خواهد گرفت.

فرجی در پایان اظهار کرد: پیکر مطهر شهید شمسی پور صبح فردا چهارشنبه 15 اردیبهشت ساعت 9 از میدان امام به سمت میدان پروانه تشییع خواهد شد. مراسم یادبودی نیز عصر فردا از ساعت 16 الی 18 در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که شهید شمسیپور از نیروهای سردار شهید حسین همدانی در دوران دفاع مقدس بود.

در ادامه تصاویری که مربوط به چند لحظه پیش از شهادت این سردار مدافع حرم و تفحصگر نور است را مشاهده میکنید:

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها