نشست معاونت امور بسیج و فرهنگ دفاعی-2/ سردار اثباتی:

عدم کنترل فضای مجازی موجب تهدیدزایی خواهد شد

مسئول قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی گفت: اگر فضای مجازی کنترل نشود موجب تهدیدزایی خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ - 18April 2016

عدم کنترل فضای مجازی موجب تهدیدزایی خواهد شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار "بهروز اثباتی" مسئول قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح در نشست کارکنان معاونت امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای ضمن اشاره به تهدیدها و فرصتهای فضای مجازی گفت: اگر این محیط کنترل نشود منجر به تهدید خواهد شد. مقام معظم رهبری نگاه جامعی به فضای مجازی دارند و در حکم اولیه به شورای عالی فضای مجازی فرمودند اگر رهبر انقلاب نبودم شخصا مسئولیت شورای عالی فضای مجازی را برعهده میگرفتم که نشان از اهمیت موضوع دارد.

وی تصریح کرد: امروزه بیشترین درآمد از طریق فضای مجازی و از طریق ارائه اطلاعات حاصل میشود و این از جمله مباحثی است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند.

اثباتی افزود: امروز ما در یک پارادایم و دو ساحتی بودن زندگی میکنیم. زمانی که فرزندمان بازی رایانهای میکند شخصیت حقیقی را کنار میگذارد و شخصیتی جدید برای او تعریف میشود و این در بازی زندگی بسیار خطرناک است.

وی در پایان گفت: بر این اساس ادبیات آمریکا از سال 2006 تا الان یک اصل دارد و اینکه محیط و عرصه جنگ تغییر و وارد فضای جنگ نرم شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار