با صدور بیانیه‌ای اعلام شد؛

حزب‌الله لبنان با اولاند دیدار نخواهد داشت

روابط عمومی حزب‌الله لبنان اعلام کرد که این حزب هیچ دیداری با رئیس‌جمهور فرانسه در بیروت نخواهد داشت.
کد خبر: ۷۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ - 16April 2016

حزب‌الله لبنان با اولاند دیدار نخواهد داشت

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری العربی، روابط عمومی حزبالله لبنان با صدور بیانیهای اعلام کرد که هیچ زمانی برای دیدار بین رئیسجمهور فرانسه و حزبالله لبنان مشخص نشده و در جریان سفر وی به لبنان هیچ دیداری بین دو طرف انجام نخواهد شد.

پیش از این سایت خبری النشره وابسته به محافل 14 مارس مدعی شده بود که قرار است اولاند در جریان سفر به لبنان با نمایندگان پارلمانی جنبش حزب الله لبنان دیدار کند.

رئیس جمهوری فرانسه پیش از سفر به عمان، یک روز را در لبنان سپری و بنابر اظهارات رسمیاش بر حمایت پاریس از لبنان و استقرار و ثبات در این کشور به خصوص در برابر تحولات منطقهای تاکید خواهد کرد.

اولاند درحالی راهی بیروت میشود که ریاض کمک تسلیحاتی خود به ارتش لبنان از طریق خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی فرانسوی را لغو کرده و اظهارات محافل فرانسوی درباره این پرونده بر عدم موفقیت پاریس در تغییر تصمیم ریاض تاکید داشته تا افق روشنی پیش روی این پرونده نیز وجود نداشته باشد.

اگرچه پاریس پیشتر اعلام کرده بود، ریاض از فرانسه خواسته کارخانجات نظامی این کشور بر اساس توافقات گذشته به تولیدات نظامی خود ادامه دهند، اما از تحویل آنها به لبنان خودداری کنند و این تسلیحات به ریاض تحویل داده می شود.

رئیس جمهور فرانسه در جریان این سفر تقریبا 25 ساعته، بعد از ظهر امروز شنبه بعد از ورود به لبنان به صورت انفرادی با نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان دیدار خواهد کرد. او در ادامه با اعضای دفتر وی دیدار خواهد داشت و پس از آن برای دیدار با تمام سلام نخست وزیر لبنان به السرایا خواهد رفت.

اولاند بعد از دیدار اختصاصی با سلام در جمع وزرای مرتبط با پروندههای مطرح شده به عنوان محور این سفر دیدار خواهد کرد. وی همچنین در کاخ صنوبر با تعداد زیادی از سیاستمداران و شخصیتهای برجسته سیاسی و وزرا دیدار خواهد کرد و ضیافت شام را در کنار آنها خواهد بود.

در روز یک شنبه نیز رئیس جمهور فرانسه با مار بشاره پطرس الراعی اسقف مارونی های لبنان و برخی رؤسای طوایف دیدار خواهد کرد و بعد از آن به بقاع خواهد رفت تا از اردوگاه آوارگان سوری در دلهمیه بازدید کند. اولاند بعد از ظهر یک شنبه لبنان را به مقصد مصر و اردن ترک خواهد کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار