نویسنده کتاب ننه علی:

به تعداد تمام شهدای میهن اسلامی‌مان، ننه علی داریم

نویسنده کتاب ننه علی گفت: به تعداد تمام شهدای میهن اسلامی‌مان، ننه علی داریم و باید وقتی زنده هستند به سراغ آنها برویم و از شهدای آنها بنویسیم.
کد خبر: ۷۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹ - 10April 2016

به تعداد تمام شهدای میهن اسلامی‌مان، ننه علی داریم

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «نوشتن از شهدا سعادتی است که نصیب من شده است » را الناز عباسیان نویسنده کتاب ننه علی با افتخار بیان می کند. این بانوی فرهنگی 29 ساله که فعالیت های فرهنگی ، هنری و ادبی زیادی تا کنون داشته است روایتگر خاطرات تلخ و شیرین مادر شهید قربانعلی رخشانی مهماندوست است که بعد از شهادت فرزندش در یک آلونک فلزی در بهشت زهرا(س) تا پایان عمر در کنار مزار فرزندش زندگی کرد.

الناز عباسیان نویسنده کتاب خاطرات ننه علی تقویم زندگی کاری اش را ورق می زند و از روزهایی یاد می کند که سخت برای دستیابی به جایگاه اجتماعی برای خدمت گذاری به جامعه تلاش می کرده است وی گفت: همیشه خود را مدیون دعای خیر پدر و مادرم می دانم و بر این باورم که تمام موفقیت هایم در زندگی به دلیل دعای خیر آنها بوده است. ننه علی پیرزنی که سال ها در کنار مزار پسر شهیدش در بهشت زهرا(س) زندگی می کرد یکی از زیباترین خاطرات دوران کاری ام بود. به جرات می توانم بگویم از نخستین روزنامه نگارانی بودم که به سراغ این پیرزن رفته و گزارشی از زندگی اش تهیه کردم.

این نویسنده کتاب ننه علی در ادامه گفت: از دوران راهنمایی در مدرسه علاقه زیادی به شعر و داستان نویسی داشتم و در همین زمینه ها تا سال اخر دبیرستان رتبه های برتر شهر تهران و کشور را کسب کردم. اما از آنجایی که معدل درسی ام بالا بود و در مدرسه نمونه دولتی درس می خواندم رتبه 3 رقمی کنکور سراسری را کسب کردم و از این رو مشاوران به من پیشنهاد کردند با این رتبه بهترین رشته انسانی یعنی حقوق را انتخاب کنم.البته رشته حقوق را دوست دارم و از کودکی پدرم چون در شورای حل اختلاف مشغول به کار بود تاکید زیادی روی این رشته داشت. به نظر من هر فردی باید درباره حقوق و تکالیف اجتماعی و خانوادگی خود اطلاعات داشته باشد و رشته حقوق این اطلاعات را در اختیار افراد می گذارد. ذاتا آدم صلح جویی هستم و دوست دارم در محیط فرهنگی کار کنم. به همین خاطر است که اکنون در یک محیط فرهنگی مشغول به کار هستم. دوست دارم به جای وکالت در دادگاه ها به شهروندان مشاوره حقوقی بدهم و آنها را با حق و حقوقشان آشنا کنم.

وی در پاسخ به این سئوال که به دلیل مشغله کاری به وظایف مادری تان لطمه ای وارد نشده است گفت: هر فردی در هر سن و شرایطی باید استعداد های خود را شناسایی و در آن زمینه فعالیت کند.به عقیده من هر بانوی ایرانی باید به نوعی برنامه ریزی داشته باشد که هم به کار خانه و هم کار خارج از منزل خود برسد. نباید کار بیرون یک زن به زندگی شخصی او لطمه وارد کند که اگر این گونه باشد عواقب ناخوشایندی در پیش دارد.

عباسیان در ادامه به نوشتن کتاب ننه علی مادر شهید اشاره کرد و افزود: نوشتن از ننه علی، پیرزنی که سال ها در کنار مزار پسر شهیدش در بهشت زهرا می ماند زیبا ترین گزارش من بود زیرا به جرات می توانم بگویم از اولین روزنامه نگارانی که چندین سال پیش به سراغ خانواده این پیر زن رفت و گزارش مبسوطی آماده کرد من بودم. لذت بخش ترین لحظه زندگی ام، زمانی است که به سراغ خانواده های شهدا می روم و از آنها گزارش می گیرم. نوشتن از شهدا سعادتی است که نصیب من شده است. ننه علی تنها مادر شهیدی است که در مزار شهدای بهشت زهرا(س) و کنار فرزندش آرمیده است ننه علی اسوه ایثار، شکیبایی و مهر مادری بود که اراده پولادین و لطافت قلب سرشار از ایمانش او را به نمادی از مادران غیور ایرانی تبدیل کرد.«ننه علی » همچو الماسی درخشان در دل شب های تار بهشت زهرا(س)  است. او اسوه ایمان، صبر، انتظار و اهل دل بود و سال ها بدون خستگی در کلبه نورانی اش، وفاداری اش را به انقلاب اسلامی و فرزند شهیدش نشان داد.

الناز عباسیان که روایتگر ناگفته های زندگی مادر شهید قربانعلی رخشانی مهماندوست از زبان دختر و نوه اش است، در ادامه بیان داشت: ننه علی یکی از مادرانی است که با پدید آمدن شرایط خاص در زندگی اش، جلوه هایی از روح عالی و عاطفه مادرانه را نمایان ساخت که تحسین همگان را برانگیخت. کاری که ننه علی انجام داد، بیشتر شبیه افسانه و رویا بود تا واقعیت اجتماعی.

وی ادامه داد: به حق  ننه علی مادر همه ما و شهیدان و اسوه صبر و ایستادگی است و در زمان حیاتش همیشه به این موضوع تاکید داشت. به همین خاطر عنوان کتابم را ننه علی مادر تمام شهیدان انتخاب کردم. تقریبا 8 سال پیش برای نوشتن گزارشی از روزمادر در هفته نامه همشهری محله، به دنبال یک مادر با ویژگی های خاص و متمایز در میان صد ها مادر نمونه منطقه بودیم. به پیشنهاد سردبیر به سراغ آلونک ننه علی در قطعه 24 بهشت زهرا (س) رفتیم. این گزارش شروع خوبی برای آشنایی بیشتر با ننه علی و خانواده اش بود. پس از سال ها رفت و آمد با خانواده ننه علی و دیدن و شنیدن نا گفته های زندگی ننه علی به فکر نگارش کتاب افتادم و پیش از فوت او کتاب را تکمیل کردم. متاسفانه به علت مشغله های کاری و چاپ کتاب های دیگر، این موضوع چند سالی به تعویق افتاد. بعد از چاپ گزارش یادواره ننه علی در هفته نامه همشهری محله در سوم اسفند سال گذشته ، به پیشنهاد کتابخانه خانه فرهنگ تلاش، مراسم رونمایی این کتاب را به هفته گرامی داشت مادر در فرهنگسرای مهر اختصاص دادم.

او در ادامه به مادران شهدا اشاره کرد و گفت:«به تعداد تمام شهدای میهن اسلامی مان، ننه علی داریم و باید وقتی زنده هستند به سراغ آنها برویم و از شهدای آنها بنویسم. دورانی که ما در آن قرار داریم، دوران حساسی است و اگر دیر اقدام کنیم مرگ زودتر از ما به سراغ این عزیزان می رود و ما شرمنده شهدا می مانیم.»

منبع: آستان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار