ما آماده‌ایم-244/ گفتگوی دفاع پرس با مسعود روشن‌پژوه به مناسبت ضبط برنامه «مسابقه محله راهیان نور»

شهدا بذله‌گو بودند/ اینجا هم حال آدم تازه می‌شود، هم داغ آدم

مسعود دانش پژوه مجری برنامه مسابقه محله این بار برنامه جدیدی با حضور نوجوانان راهیان نور ضبط و تولید می کند. وی می‌گوید: چهار روز است که در مناطق عملیاتی هستیم و در شلمچه، علقمه و اروند کنار، برنامه ضبط کردیم. این برنامه به صورت زنده و تولیدی پخش می شود.
کد خبر: ۷۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴ - 20March 2016

شهدا بذله‌گو بودند/ اینجا هم حال آدم تازه می‌شود، هم داغ آدم

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به مناطق عملیاتی جنوب، مسعود دانشپژوه، مجری مسابقه محله به همراه عوامل تولید برای ضبط برنامهی «مسابقه محلهی راهیان نور» به محل یادمان والفجر هشت در اروند آمده بود. در یکی از قسمت های برنامه، دختران نوجوان دانش آموز سبزواری حضور داشتند. این برنامه برای روز مادر در یازدهم فروردین تولید می شد. بعد از اتمام بخش اول، علیرضا دانش پژوه با خبرنگار دفاع پرس گفتگویی انجام داد.

دفاع پرس؛ درباره ی فرمت و شکل برنامه توضیحاتی بفرمایید.

دانش پژوه: چهار روز است که در مناطق عملیاتی هستیم و در شلمچه، علقمه و اروند کنار، برنامه ضبط کردیم. این برنامه به صورت زنده و تولیدی پخش می شود و بعد از ایام عید، قسمت هایی را در داخل شهرهای خرمشهر و آبادان ضبط می کنیم.

دفاع پرس؛ چرا از ابتدا در شهرهای استان خوزستان نرفتید؟

دانش پژوه: حضور ما در این مناطق نوعی تنوع و نوآوری در شکل و اجراست. چون از همه شهرها به اینجا می آیند با همه ی بچه های ایران می توانیم کار کنیم.

دفاع پرس؛ حضور در این مناطق از لحاظ شخصی بر شما تاثیر داشته است؟

دانش پژوه: من زمان جنگ هم اینجا بودم. شهید فلاح پور که از صمیمی ترین دوستانم بود در این جا از دست دادم. همین شهید بزرگوار، روحیه بذله گویی داشتند. شب عملیات برخلاف تصور خیلی ها، رزمندگان می گفتند و می خندیدند، اما بعد از سال ها که به اینجا می آیم برایم عجیب است و این حال را تا کنون تجربه نکردم.

دفاع پرس؛ کدام یک  از این مناطق تاثیر بیشتری بر روی شما گذاشته است؟

دانش پژوه: هرجا حس به خصوص خودش را دارد اما شلمچه به خاطر همه اتفاقاتی که آن سال ها افتاد، برای من حس ویژه ای دارد. این گونی هایی که اینجا می بینید، در شلمچه معنایی نداشت. سنگر و دیوار دفاعی آنجا، گوشت تن بچه های این کشور بود.

دفاع پرس؛ اگر ممکن است خاطره ای از آن سال ها برای مخاطبان ما تعریف کنید.

دانش پژوه: من این خاطره ها را بارها گفته ام که برای خودم هم جالب است. می خواهم به روحیه بذله گویی رزمندگان اشاره کنم. یکی از رفقایم می گفت، وقتی اسیر شدیم در اداره استخبارات عراق، اسیری را تازه برای بازجویی آورده بودند. از او پرسیدند که از کجا اعزام شده ای؟ گفت: بندرعباس. پرسیدند: کجا اسیر شدی؟ گفت: دشت عباس. پرسیدند: نام پدرت چیه؟ گفت: مش عباس. با عصبانیت پرسیدند: مسخره می کنی؟ گفت: نه به حضرت عباس!

دفاع پرس؛ در طول سفر با اتفاق ویژه ای برخورد نکردید؟

دانش پژوه: همین که حال مردم خوب است، برای من خاطره خوبی است. اینجا هم حال آدم تازه می شود و هم داغ آدم تازه می شود.

دفاع پرس؛ فکر می کنید حضور شما در این مناطق، چه تاثیری جهت حضور بیشتر مردم دارد؟

دانش پژوه: هنوز تجربه زیادی لازم است. فکر می کنم آمدن به اینجا نیاز است. همه مردم کشور از آب های خوزستان سهمی دارند چون قلب مادران ایران اینجا می تپد. خیلی ها دنبال گمشدگانشان هستند. اینجا را باید تجربه کرد. مسئولان هم باید فضای معنوی و رفاهی اینجا را بروز کنند. جدای از این، به شهرهای اطراف یادمان ها هم باید سر بزنیم تا مردم خوزستان از این همه مسافری که می آیند به لحاظ اقتصادی بهره مند شوند.

دفاع پرس؛ برنامه «مسابقه محله راهیان نور» در چه روزها و ساعتی پخش می شود؟

دانش پژوه: در ایام عید، روزانه ساعت 13:30 از شبکه دوم سیما پخش می شود.

نظر شما
پربیننده ها