وزیر دفاع امریکا بر تداوم حضور نظامی در خاورمیانه تاکید کرد

وزیر دفاع آمریکا طی سخنانی در بحرین بر ادامه حضور نظامی کشورش در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس تأکید کرد که با استقبال حکام برخی کشورهای عربی همراه شده است.
کد خبر: ۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵ - 07December 2013

وزیر دفاع امریکا بر تداوم حضور نظامی در خاورمیانه تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از سی ان ان، در حالی که گمانه زنی ها در مورد احتمال کاهش حضور نظامی امریکا در منطقه منجر به نگرانی برخی حکام عربی وابسته منطقه شده است، "چاک هیگل" وزیر دفاع امریکا که به بحرین سفر کرده است طی سخنانی در پایگاه دریایی آمریکا در آن کشور گفت ارتش با تداوم حضور در خاورمیانه و خلیج فارس همچنان نقش مهم خود را در منطقه ایفا خواهد کرد.

چاک هیگل در سخنرانی امروز خود نیز با تکرار سخنان خود افزود: سی و پنج هزار نیروی آمریکایی در منطقه، از جمله ده هزار نیروی رزمی به اتفاق تانکها، سامانههای دفاع موشکی و گروه ناوهای هواپیمابر، همچنان در منطقه حضور خواهند داشت.

گفتنی است هر چند یکی از اهداف اصلی سیاست خارجی امریکا حفظ و گسترش حضور نظامی در مناطق مختلف جهان به شمار می رود و این امر معمولا با مخالفت کشورهای دیگر همراه بوده است اما برخی کشورهای عربی منطقه به دلایلی از جمله فقدان مشروعیت سیاسی و وابستگی امنیتی همواره خواستار حفظ و گسترش حضور نظامی امریکا در منطقه بوده اند و با مطرح شدن گمانه زنی هایی در مورد احتمال کاهش نیروهای امریکایی در خاورمیانه، حکام این کشورها نگرانی خود را آشکار کرده اند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار