حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی:

عده‌ای ناآگاهانه می‌گویند هرچه هست برای خانواده شهدا و جانبازان است!

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: عده‌ای ناآگاهانه انتقاد می‌کنند که چرا همه‌چیز برای خانواده شهدا و جانبازان است، اما باید بگویم که این‌چنین نیست، چون شهدا و جانبازان همه هستی‌شان را فدا کردند تا امروز ما در آسایش باشیم و کشور نیز امنیت داشته باشد.
کد خبر: ۷۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ - 11March 2016

عده‌ای ناآگاهانه می‌گویند هرچه هست برای خانواده شهدا و جانبازان است!

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم مهمانی لالهها و تعویض و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در گلزار بهشت زهرا (س) با حضور جمعی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران برگزار شد.

در بخشی از این مراسم، حجتالاسلام محمدعلی شهیدی - نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران - در سخنانی ضمن تسلیت ایام فاطمیه، بیان کرد: هر کس که میخواهد تجارت یا کسب و کاری را آغاز کند، سه عامل را نیاز دارد؛ نخست خریدار، دوم فروشنده و دیگری سرمایه. خداوند در قرآن نیز یادآور میشود که در تجارتی که مومنان با خدا انجام میدهند فروشنده کسی است که در راه خدا جهاد میکند، خریدار نیز خداوند است و سرمایه هم جان و مال این افراد است.

او اظهار کرد: ما امروز در محلی جمع شدهایم که چهار هزار و 275 شهید گمنام و 25 هزار و 750 شهید آرمیده است. پیام ما به این شهدا آن است که بگوییم همیشه یاد شما را زنده نگه خواهیم داشت و ادامهدهنده راهتان هستیم چون براساس آیات قرآن، شهدا همواره زنده و جاوید هستند.

شهیدی گفت: آنچه امروز موجب شده، نسبت به سایر کشورها از امنیت و آسایش برخوردار باشیم، نتیجه ایثار شهدا است. ما آمدهایم در گلزار شهدا اعلام کنیم که آسایش، استقلال، پیشرفت و آزادی کشور بهواسطه شهدا و فداکاریشان رقم خورده است. بنابراین همه ما مدیون شهدا هستیم. همین موضوع باعث شده است که همواره یکی از تأکیدهای مقام معظم رهبری دیدار با خانواده شهدا و تکریم آنها باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره اینکه ما چه وظیفهای نسبت به شهدا و خانواده ایثارگران برعهده داریم، توضیح داد: اول اینکه نباید اجازه بدهیم که آنها از یاد ما فراموش شوند و باید بکوشیم به عناوین مختلف یاد و خاطره آنها را زنده نگه داریم. همچنین ما باید به دیدار خانواده شهدا برویم. اگر همسایهمان هستند یا در یک محل زندگی میکنیم باید به دیدار آنها برویم. شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران همگی سربازان امام زمان (عج) هستند و ما وظیفه داریم از فرزندان آنها، مانند فرزندان خودمان مراقبت کنیم چراکه آنها ایتام خداوند محسوب میشوند.

شهیدی تأکید کرد: اگرچه عدهای ناآگاهانه میگویند هرچه هست برای خانواده شهدا و جانبازان است، اما باید بگویم خیر این چنین نیست. اگرچه سهمیهای در دانشگاه یا در معافیت سربازی در نظر گرفته شده، اما ما امروز افرادی را داریم که 30 سال است روی ویلچر مینشینند یا روی تخت بیمارستان خوابیدهاند یا در آسایشگاه بهسر میبرند. این عزیزان همان کسانی هستند که از جان خودشان گذشتند تا ما آسایش و امنیت داشته باشیم. بنابراین چگونه برخیها ناآگاهانه انتقاد میکنند؟ شهدا به ما زندگی بخشیدند و نباید فراموش شوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار