ما آماده‌ایم-52/ حجت الاسلام آبیار به دفاع پرس خبر داد؛

شهید غواص دست‌بسته میهمان ویژه یادمان علقمه خواهد بود/ برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم

مسئول یادمان عملیات کربلای 4(علقمه) گفت: در روز 27 اسفندماه یادواره شهدای مدافع حرم جهرمی، سردار شهید رضا فرزانه و شهدای مدافع حرم خوزستانی در این یادمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲ - 09March 2016

شهید غواص دست‌بسته میهمان ویژه یادمان علقمه خواهد بود/ برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم

حجت الاسلام آبیار جانشین یادمان عملیات کربلای4 (علقمه) و دبیر ستاد راویان روحانی در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در رابطه با این یادمان گفت: این یادمان سومین سال است که میزبان زائران راهیان نور است. بکر ماندن این یادمان همواره مورد نظر طراحان بوده است و تلاش داشتهایم تا از نمادهای مصنوعی استفاده نشود.

وی تاکید کرد: از تاریخ بیستم بهمن ماه سال جاری کار آماده سازی یادمان را آغاز کردیم. راویان این یادمان از فرماندهان لشکر 33 المهدی در دوران دفاع مقدس هستند چرا که محل این یادمان که در روبروی جزیره ام الرصاص عراق قرار دارد محور عملیاتی این لشکر در عملیات کربلای 4 بوده است. لازم به ذکر است که عملیات کربلای 4 از نهرخین تا جزیره مینو مقرر بود انجام شود.

آبیار با بیان اینکه موقعیت شهادت سردار شهید مرتضی جاویدی در محل این یادمان قرار دارد، گفت: این سردار بزرگوار فرمانده گردان فجر لشکر المهدی بود که برای او کتابی با نام تپههای جاویدی و راز اشلو به قلم اکبر صحرایی نگاشته است. او فرماندهای بود که امام بر پیشانی او بوسه زد و در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.

آبیار تصریح کرد: امسال یک میهمان ویژه در یادمان خواهیم داشت که آن شهید غواص دست بسته است که طی عملیاتهای اخیر تفحص کشف شده است و قرار است در روز تحویل سال پیکر شهید در این یادمان باشد. همچنین درخواست تدفین 2 شهید گمنام در این یادمان را داشتهایم که مورد تصویب کمیته جستجوی مفقودین قرار گرفته است.

جانشین یادمان علقمه گفت: در روز تحویل سال میزبان کاروانهای راهیان نور و حجت الاسلام و المسلیمن جوشقانیان مدیر شبکه ملی وارثون خواهیم بود.

یادمان عملیات کربلای4 معروف به یادمان شهدای غواص است که در غرب شهر خرمشهر و در روبروی جزیره ام الرصاص عراق قرار دارد.

تابستان سال جاری با بازگشت پیکرهای مطهر 175 شهید غواص و خط شکن به میهنمان مردم تشییع پرشوری در تهران و شهرهای کشور برگزار کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها