امریکن‌اینترپرایز:

آتش‌بس در سوریه یک پیروزی بزرگ برای روسیه، اسد و ایران است

این اندیشکده آمریکایی توافق آتش‌بس در سوریه را شبیه توافق مینسک برای آتش‌بس در اوکراین دانست و در نهایت نوشت که این «توقف دشمنی‌ها» در سوریه در نهایت به شکست می انجامدو این در حالی است که یک راه‌حل سیاسی برای ناآرامی‌های سوریه به طوریکه در راستای منافع امنیت ملی آمریکا باشد، باید با تکیه بر معارضان سوری حاصل ‌شود.
کد خبر: ۷۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ - 14February 2016

آتش‌بس در سوریه یک پیروزی بزرگ برای روسیه، اسد و ایران است

گروه بین الملل دفاع پرس، اندیشکده امریکن اینترپرایز در گزارشی نوشت که توافق آتشبس سوریه در ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن ماه) یک پیروزی بزرگ برای روسیه و دولت سوریه بود.

در این گزارش آمده است که روسیه، ایران و سوریه در قلب یک حمله نظامی گسترده بودند که به آنها اجازه داد که حلب را تحت محاصره درآورند و دستاوردهایی را در میدان نبرد در این شهر به دست آورند.

این اندیشکده آمریکایی نوشت که توافق برای «توقف درگیری» در شهر حلب، به دولت سوریه، ایران و روسیه اجازه داد تا تحکیم یابند و برای پیشرفتهای بیشتر آماده شوند و در عین حال معارضان تحت حمایت آمریکا را از تلاش برای خنثیسازی هرگونه دستاوردهای آنها، بازدارند.

طبق این گزارش، کنترل کمکهای انسانی به شهر حلب به طور کامل در اختیار دولت سوریه قرار میگیرد و معارضان سوری در آن هیچ نقشی ندارند و در واقع آتشبس به معارضان تحت حمایت آمریکا که متحمل خسارات زیادی شدهاند، تحمیل شده است.

امریکن اینترپرایز ادامه داد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تمامی گروههای معارض در شمال سوریه را داعش یا جبههالنصره دانست.

این اندیشکده آمریکایی مدعی شد که توافق آتشبس به روسها اجازه میدهد که به عملیات خود علیه تمامی گروههای معارض در حلب ادامه دهند و همچنین به محاصره و هدف قرار دادن این شهر ادامه دهند و در نتیجه به تضعیف معارضان سوری که در حال حاضر در حلب متمرکز شدهاند ادامه میدهند.

امریکن اینترپرایز مدعی شد که این «توقف دشمنیها» همچنین موجب میشود که معارضان امتیازاتی را به دولت سوریه واگذار کند تا دولت سوریه به طور موقت جرایم علیه بشریت را متوقف کند.

این اندیشکده آمریکایی توافق آتشبس در سوریه را شبیه توافق مینسک برای آتشبس در اوکراین دانست و در نهایت نوشت که این «توقف دشمنیها» در سوریه در نهایت به شکست می انجامد و این شکست به شیوهای است که معارضان سوری را سرد و بیتفاوت میکند و این در حالی است که یک راهحل سیاسی برای ناآرامیهای سوریه به طوریکه در راستای منافع امنیت ملی آمریکا باشد، باید با تکیه بر معارضان سوری حاصل شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار