رحمانی به دفاع پرس خبر داد:

نگارش زندگینامه شهیدی که نیمی ازبدنش با گلوله توپ از بین رفت

«زهرا رحمانی» نویسنده حوزه دفاع مقدس، برای اولین بار به سراغ موضوع شهدای حرم رفته، تا زندگی یکی از آنها را به نگارش در بیاورد.
کد خبر: ۷۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ - 14February 2016

نگارش زندگینامه شهیدی که نیمی ازبدنش با گلوله توپ از بین رفت

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، زهرا رحمانی نویسنده حوزه دفاع مقدس، بعد از نوشتن آثاری چون «خسته نفس»، «زلفا»، «گمنامی»، «سرگردانی» و «بر شانههای باران» که به زندگی جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان پرداخته است، اینبار کتابی با موضوع شهدای حرم را در دست تالیف دارد. این کتاب به زندگی شهید «مسعود عسگری» از شهدای مدافع حرم که در سوریه و بر اثر اصابت گلوله توپ به شهادت رسیده است، میپردازد.

کتاب شهید «مسعود عسگری» مراحل پایانی خود را طی میکند. این اثر شامل خاطرات مادر شهید و همرزمان وی است که در صورت انجام نشدن شرایط مصاحبه با همرزمان شهید، در رده مادران منتشر خواهد شد.

زهرا رحمانی در مورد این کتاب به دفاع پرس گفت: دوران دبیرستان شهید «مسعود عسگری» مصادف شد با حمله داعش به عراق و سوریه که همین سبب میشود شهید وارد فعالیتهای گستردهای شود و آموزشهای سخت و طاقت فرسایی را بگذراند. این شهید بزرگوار حتی دورهای را هم با هزینه شخصی خود سپری کرد. وی در رشته حقوق پذیرفته میشود اما به دلیل اینکه با روحیاتش سازگاری ندارد در رشته مکانیک مشغول تحصیل میشود که با اوج حملات داعش در حالی که در ترم اول دانشگاه مشغول تحصیل بود آن را نیمه کاره رها کرده و به سوریه اعزام میشود.

وی با بیان اینکه شهید عسگری هنگام شهادت 24 ساله بود، گفت: شهید «مسعود عسگری» در نبردی رو در رو با گروه تروریستی داعش بر اثر اصابت گلوله توپ به شهادت می رسد به نحوی که نیمی از بدن این شهید عزیز از بین میرود.

زهرا رحمانی در پایان اضافه کرد: کتاب «شهید مسعود عسگری» قرار است تا پایان سال آماده شود تا انشاءالله در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار