حضور اهالی فرهنگ و ادب بر سر مزار امیرحسین فردی

جمعی از اهالی ادبیات و نویسندگان متعهد کشور بر سر مزار زنده‌یاد امیرحسین فردی حاضر شدند.
کد خبر: ۶۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹ - 26January 2016

حضور اهالی فرهنگ و ادب بر سر مزار امیرحسین فردی

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس جمعی از اهالی ادبیات و نویسندگان متعهد کشور، بر سر مزار زندهیاد امیرحسین فردی حضور پیدا کردند و برای شادی روح آن پدر مهربان داستان انقلاب فاتحه خواندند.

نویسندگان، شاعران و پژوهشگرانی همچون علیرضا قزوه شاعر و مدیر مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری، مصطفی جمشیدی نویسنده و دبیر علمی هشتمین جشنواره داستان انقلاب، ساسان ناطق نویسنده و مدیر کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، ناصر ضرابیزاده دبیر دفتر ادبیات بیداری اسلامی، کمال شفیعی شاعر، مهدی مظفریساوجی، محمد زرویی نصرآباد معاون اجرایی مرکز محافل و جشنوارههای حوزه هنری و جمعی دیگر از نویسندگان و شرکتکنندگان در هشتمین جشنواره سراسری داستان انقلاب به بهشت زهرا و قطعه هنرمندان رفتند تا یاد و خاطره درگذشتگان ادبیات و هنر متعهد کشور همچون امیرحسین فردی، شهید سید مرتضی آوینی، سید حسن حسینی و ... را زنده نگه دارند.

این حضور نویسندگان متعهد کشور همزمان با مراسم خاکسپاری یدالله نجفی از صدابرداران سینمای ایران بود. مقبره این صدابردار کشورمان در کنار سنگ قبر امیرحسین فردی قرار دارد و اهالی ادبیات حاضر بر سر مزار مرحوم فردی، برای آمرزش روح این هنرمند سینمای کشور نیز دعا کردند.

نویسندگان و شاعران با ورود به قطعه هنرمندان بر سر مزار یاران قدیم و سرشناسان ادبیات کشور میرفتند و یکدیگر را از جایگاه ابدی شخصیتهای ماندگار ادبیات انقلاب اسلامی مطلع میکردند. آنها خاطراتشان از این چهرههای درخشان ادب فارسی را مرور میکردند و گاهی شعری به یاد مانده از آنها را زمزمه می کردند.

نظر شما
پربیننده ها