چهره‌ای صبور و مبارز از شهید بهشتی در کتاب «او یک ملت بود»

در کتاب «او یک ملت بود» با یکی از متفاوت‌ترین یاران امام خمینی(ره) آشنا می‌شویم که با همه حضور موثرش در انقلاب و حوادث پس از آن، جزء نادیده‌ترین خدمتگزاران انقلاب است.
کد خبر: ۶۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ - 23January 2016

چهره‌ای صبور و مبارز از شهید بهشتی در کتاب «او یک ملت بود»

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، "او یک ملت بود" کتابی است که به کوشش محمدعلی صمدی گردآوری و تدوین شده و حاوی خاطراتی درباره شهید بهشتی است.

"او یک ملت بود" از خاطرات متنوع و متفاوتی تشکیل شده است که هر یک گوشه هایی از زندگی این شهید مظلوم را روشن میکند. کتاب به طور خلاصه زندگی شهید بهشتی را از زبان خودش بیان می کند. در ادامه به خاطراتی از دوستان و همرزمان شهید در انقلاب و بعد از پیروزی آن میپردازد. کسانی از جمله هادی مروی، غلامعلی حداد عادل، محمدرضا مهدوی کنی، حسین صفار هرندی و ... خاطراتی از شهید بهشتی نقل کردهاند.

خواندن این کتاب هرچند همه زوایای شخصیتی شهید بهشتی را روشن نمیکند و نمی توانیم به کنه وجودی ایشان برسیم اما تا حدی ما را به چهرهای از یاران صدیق امام خمینی(ره) آشنا کرده و به بخشی از کنجکاویهای ما پاسخ میدهد.

در قسمتی از کتاب میخوانیم:

" انتقاد اگر دارید، بکنید، ولی راست بگویید. چرا این قدر درباره خانه من، درباره ماشین من که سوار میشوم، درباره همسر من که میگفتند همسر آلمانی دارد؟ من اصلا سیگار نمیکشم، میگفتند زیر سیگارش طلایی است. گفته بودند این با ماشین که از در خانهاش وارد میشوی باید یک ربع ساعت راه بروی تا به ساختمان برسی؛ این دروغها را مردم تا کی باور میکنند؟ تنها افتخار من این است که طلبه هستم، که هر چه از دستم برمیآید به این انقلاب خدمت بکنم.

شناسنامه کتاب

"او یک ملت بود" در 224 صفحه به کوشش محمد علی صمدی و توسط نشر یازهرا(س) و در 5000 جلد منتشر شده است. این کتاب نزدیک به صد عکس از سالهای متفاوت شهید بهشتی را در خود جای داده است که در جای خود میتواند مورد پژوهش قرار بگیرد.

نظر شما
پربیننده ها